Spring naar bijdragen
DAFne

minimale talenkennis, geen Engels is wegwezen!

Recommended Posts

De parkeerplaatsen langs onze wegen staan vol met vrachtwagens van Oost-Europese chauffeurs die daar kamperen en hun afval laten rondslingeren. Door oneerlijke concurrentie van deze onderbetaalde werknemers staan Nederlandse chauffeurs zonder werk op straat. Alsof dit nog niet ernstig genoeg was hebben Rutte en Asscher besloten om ook de Oekraïners en de Georgiërs visumvrij deze kant op te laten komen. Dit kan zo niet langer.

Wij komen op voor de Nederlandse transportsector en binden de strijd aan tegen oneerlijke concurrentie uit Oost-Europa. Via detacheringsconstructies en schimmige uitzendbureaus worden onderbetaalde chauffeurs geronseld en schijnconstructies opgezet om de regels te ontwijken. Door betaling onder de minimumloongrens, in de praktijk niets anders dan uitbuiting, ontstaat oneerlijke concurrentie.

Controlerende instanties (zoals de Inspectie Leefomgeving en Transport, ILT) moeten veel beter handhaven op de rij- en rusttijden en de cabotageritten. Oost-Europese chauffeurs rijden te lang en te veel, met alle gevaren van dien. Dikwijls spreken deze chauffeurs ook nauwelijks Engels (laat staan Nederlands), waardoor ze rondrijden met voor hen onbekende vrachten. Omdat de cursussen voor het rijden met gevaarlijke stoffen niet altijd worden gevolgd, weten zij niet hoe te handelen bij calamiteiten en verloopt de communicatie met de hulpdiensten slecht. Tegen al deze zaken moet worden opgetreden. De Nederlandse transportsector staat steeds zwaarder onder druk, terwijl de kwaliteit van de Nederlandse chauffeur tot de beste van Europa kan worden gerekend.

Wij willen:

1. Uitbannen onderbetaalde Oost-Europese chauffeurs.
  2. Opheffen schijnconstructies en illegale uitzendbureaus.
  3. Oneerlijke concurrentie en uitbuiting onmiddellijk stoppen.
  4. Overlast langs de weg actief bestrijden.
  5. Minimumtarieven voor de gehele sector, eventueel met vergunningenstelsel.
  6. Handhaven op rij- en rusttijden en cabotageritten.
  7. Handhaven op chauffeurs-opleidingen, bijscholingen en minimale talenkennis, zodat ongekwalificeerde Oost-Europese chauffeurs geen gevaar meer vormen op onze wegen.
  8. Steun voor de Nederlandse chauffeurs, de beste van Europa!

Mijn menig is dat wij geen volksvertegenwoordigers hebben maar partijvertegenwoordigers waarvan het hoogste orgaan de EU is.

Ik stem FvD.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als uitzendkracht heb ik in het verleden eraan mee gewerkt om E6 mannen te vervangen voor de witte platen op de auto's werden gezet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei DAFne:

Oost-Europese chauffeurs rijden te lang en te veel, met alle gevaren van dien.

(...)

Dikwijls spreken deze chauffeurs ook nauwelijks Engels (laat staan Nederlands), waardoor ze rondrijden met voor hen onbekende vrachten.

(...)

Omdat de cursussen voor het rijden met gevaarlijke stoffen niet altijd worden gevolgd, weten zij niet hoe te handelen bij calamiteiten en verloopt de communicatie met de hulpdiensten slecht.

Eerstens: Wie zijn 'wij'? Bronvermelding?

Dan: hoe komen 'jullie' er op dat Oost-Europese chauffeurs per definitie te lang en te veel rijden?

Nederlandse chauffeurs beheersen ook niet alle talen. Mijn zwager bijvoorbeeld doorkruist al ruim 35 jaar geheel Europa met alleen Nederlands en een redelijke kennis van het Duits. Zijn Engels beperkt zich tot 'yes' en 'no'. En toch redt hij zich altijd en overal.

Net als diverse collega's die het Spaans, Italiaans of bijvoorbeeld Hongaars niet beheersen. Tot die laatsten behoor ik trouwens. En ook in Hongarije had ik nooit problemen vanwege mijn taalvaardigheid.

En geen ADR-diploma? Dan geen ADR-vrachten toch? Zo doe ik het ook al jaren zonder.

Lekker kort door de bocht allemaal weer. En een discussie die tien jaar geleden precies zo gevoerd werd. Niks nieuws.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

de zoveelste splinterpartij die iets roept over de buitenlanders die hier werken, wat gebeurt er, niks nada noppes.

Als al die partijtjes die degelijke dingen roepen het nu eens met elkaar eens waren dan was het vlug gebeurd, nee ze gaan voor eigenbelang en er gebeurt niets nada noppes 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei shompie:

Dafne, ken jij werkelijk waar nog werkeloze chauffeurs?

Ik heet dan we niet DAFne (gelukkig) maar ik ken er wel enkele ja, en ik ken vele die niet dat werk krijgen wat ze willen doen.

En ik ken er nog meer die geen vast contract krijgen, eigenlijk ken ik niemand in het echt die de laatste 3-4 jaar nog een vast contract heeft gekregen.

En ja ik ken er ook velen (ex Vos collega's) die ander werk zijn gaan doen omdat ze geen baan konden krijgen met een toekomst achter het stuur.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

DAFne, krijg je betaald door die partij? Zo goed als alles wat je post draait om die fvd, of om hoe vreselijk slecht de EU/NL is (en het FvD is daar hèt antwoord op). Of vind je het gewoon leuk om zo zuur in het leven te staan?

En kom er nou alsjeblieft niet mee aanzetten dat je onze ogen wilt openen, want wat je hierboven gepost hebt is gewoon regelrechte zieltjeswinnerij voor die groepering.

En daarnaast, als het nooit goed komt met de sector en het Nederlandse volk? Waarvoor doe je dit dan? Pak je spullen en ga ergens heen waar iedereen het goed heeft, geen armoede en geen ongelijkheid bestaat,  een constitutioneel hof bestaat en het volk aan de macht is! Verlaat het zinkende schip!

Groetjes, een van die door jou  vervloekte platkoppen, die hier al jaren naar alle tevredenheid woont en werkt, dankzei die vervloekte EU!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Grunneger; Als ik je persoonlijk raak dan betreur ik dit en gun je persoonlijk nog jaren tevredenheid in je wonen en werken in ons prachtige landje.

Voor de overige posters hierboven en nog volgend: het staat een ieder vrij om mij te demoniseren en te etiketteren. :cool:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onder het mom van democratie wordt er door de politiek heel veel uitgesloten, gemanipuleerd, gelogen, gestolen en worden persoonlijke vetes uitgevochten

vrijspreker.nl Flibje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei *Ger*:

En ik ken er nog meer die geen vast contract krijgen, eigenlijk ken ik niemand in het echt die de laatste 3-4 jaar nog een vast contract heeft gekregen.

Ik wel, bij ons zijn ze blijkbaar niet zo moeilijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jullie zijn niet de enigen die "niet zo moeilijk" zijn, Henk.

Ik ken er meerdere die de laatste jaren een vast contract hebben gekregen. Er zijn echt nog wel bedrijven die GOED en BETROUWBAAR personeel proberen vast te houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei steenhaas1:

Ik wel, bij ons zijn ze blijkbaar niet zo moeilijk.

bij ons ook geen enkel probleem,

groeten martje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vast contract met E6 onderweg naar Algeciras zie ik niet meer gebeuren.

De rondom Utrecht rijdende bedrijven daar zijn gelukkig nog vele nette en correcte bedrijven, TROTS OP!

bewerkt door DAFne

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vast contract met E6 onderweg naar Algeciras zie ik niet meer gebeuren.
De rondom Utrecht rijdende bedrijven daar zijn gelukkig nog vele nette en correcte bedrijven, TROTS OP!

En ook rondom Utrecht zijn er zat bedrijven die het niet zo nauw nemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei DAFne:

de Nederlandse chauffeurs, de beste van Europa!

Mijn dag kan (bijna) niet meer stuk. :p

.

bewerkt door EJD

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

EJD,

Jij en ik kennen mekaar al langer dan vandaag hier op dit mooie forum. Door de tijd heen verwerp ik bijna al je uitspraken en gedachten.

En toch ik ken zeer weinig "tegenstanders" die ik zo respecteer en plezier met zijn uitspraken geeft.

Dat je een prachtige dag mag hebben, lastige man.;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat stukje over ADR wil ik wel in twijfel trekken bij je hoor.. Ik rijd het zo'n beetje week in week uit en de controles bij fabrieken en dergelijke zijn niet mals

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei *Ger*:

Ik heet dan we niet DAFne (gelukkig) maar ik ken er wel enkele ja, en ik ken vele die niet dat werk krijgen wat ze willen doen.

En ja ik ken er ook velen (ex Vos collega's) die ander werk zijn gaan doen omdat ze geen baan konden krijgen met een toekomst achter het stuur.

Poeh Ger, mensen die niet doen wat ze eigenlijk willen doen? 

Wat moet ik me daar bij voorstellen.  Er is werk zat. Als je nu thuis zit wil je gewoon niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites