[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

`Duitsland overstag


Recommended Posts

  • Forumlid

^^

Dat is niet zo lastig. Ze weten echt wel welke bedrijven regelmatig met z'n allen weekenden achterelkaar overstaan, en waar ze staan. Bag gaat daar zondag heen, en leest de pas uit. Staat daar meer als 24 uur rust op, dan is het duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei *Ger*:

Kenteken opschrijven bewijst niet dat je in de auto verbleven hebt.

Maar het gegeven dat er ook bij ons al bekeuringen voor gevallen zijn geeft wel aan dat het te bewijzen valt, ze zijn er bij ons in elk geval erg voorzichtig mee geworden.

 

Ik denk dat het niet zolang meer duurt of we moeten ook dat zelf gaan bewijzen, gps geeft aan waar je gestaan hebt, verklaring werkgever of hotel bon geeft aan waar je geslapen hebt, slaap je bij een vriendin dan laat de werkgever maar briefje mailen ;)

En Stefan, onze minister ziet overal een probleem in, het probleem van Nederland is dat we niet handhaven maar de ene na de andere waarschuwing uitdelen.

Wat is er nog gemakkelijker als de ene of de andere wijkagent langs te sturen op het industrieterrein of een politieauto 4 keer per dag over de parkeerplaats en controleren, volgens mij betaald dat zich zelf terug voorlopig :ja:

 

Ik zeg ook niet dat het dan direct te bewijzen valt maar je weet dan wel wie je moet controleren.......en misschien gebruiken ze dan ook wel de omgekeerde bewijslast......jij moet dan maar bewijzen dat je geen 45 uur in de auto gezeten heb 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei josimo:

 

jij moet dan maar bewijzen dat je geen 45 uur in de auto gezeten heb 

 

Hmmm...onmogelijke zaak lijkt me

Ik laat me door een vriend ophalen met de auto en die breng me even naar een slaapplekkie

Moet ik dan van iedereen een verklaring laten maken dat ik bij hem/haar ben geweest het hele weekend ?

Lijkt me stug....aangezien een verklaring van famielie/kennis nu al in allerlei zaken NIET geaccepteerd wordt (verzekering bijvoorbeeld)

Gewoon op de P-plaats je tacho uitlezen

Zien ze gelijk hoe lang je er al gestaan hebt

Zo moet die 45 uur gecheckt worden........en niet anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei *Ger*:

In Nederland is het zo wie zo erg gemakkelijk op de autobaan, 24 uur staan en wegwezen, zo niet dikke vette prent.

2014-09-16 18.20.09.jpg

 

Inderdaad.....is de P van Parkeren.....of je nou wel of niet in/bij de auto bent is het na 24 uur gewoon opzouten met voertuig....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei scania1965:

 

Hmmm...onmogelijke zaak lijkt me

............

 

1 uur geleden zei scania1965:

Gewoon op de P-plaats je tacho uitlezen

Zien ze gelijk hoe lang je er al gestaan hebt

Zo moet die 45 uur gecheckt worden........en niet anders

Inderdaad onmogelijk.

 

Het gaat er niet om waar die auto staat, die mag rustig het gehele "weekend" rijden.

 

Het gaat er juist om waar de coureur van dat vehicle is. En dat registreerd geen enkele tachograaf. Ongeacht of er een pas in dat ding zit of juist niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 2017-5-27 om 10:06 zei hwm.klaassen:

Ja Ger het is nog veel erger

 

Ieder weekend moet je in  een hotel door brengen

 

Waar gaat het heen

 

Huub

Waar staat dat je in een hotel moet slapen, volgens mij nergens. Je mag alleen je normale weekendrust niet in de cabine doorbrengen, dus in een tentje ernaast en het is opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei bituum trapper:

dus in een tentje ernaast en het is opgelost.

 

Op 2017-5-27 om 09:13 zei *Ger*:

 

 

1.JPG

 

Letterlijk vertaald staat er dus "de ondernemer zorgt er ook dan niet voor dat de chauffeur een wekelijkse rust heeft genoten als deze in het voertuig of op een plaats wordt doorgebracht waar geen geëigende slaapmogelijkheid is" 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus tijd dat er slaapgelegenheden langs de snelweg komen waar men ook de vrachtwagen kwijt kan.

Een hotel met 100 kamers? Met twee personen op een kamer, oostblokkers rijden vaak met twee man op een wagen. Daarvan kunnen er wel 4 op een kamer. 

Dus om de paar weken gezellig met z'n allen in een hotel om na een paar weken met heel veel rijuren  :confused: 

Eindelijk eens van een goede nachtrust te genieten.

Natuurlijk een parkeerplaats voor 50 vrachtwagens voor de deur.

Is dit wat de internationaal chauffeur wil, met het idee om de oostblokkers dwars te zitten?

Ja ja wat een vrijheid toch weer voor de chauffeurs die eens een mooi vrij leven hadden.

Nog meer regels, en dit gaat nog niet eens over veiligheid in het verkeer.

In mijn ogen dus overbodig 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Of een slaap plaats waar de mooie vrouwtjes zijn

Het nadeel is Betalen zonder rekening Dus contant

Ik vind dit zo'n onzin allemaal

Hoe maak ik het transport kapot En onbetaalbaar

Eerst Oostblok chauffeurs

Nu niet meer slapen langs de autobaan

En dit allemaal voor laag op geleiden chauffeur

Die begrijpt er niks van

 

Huub

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lastig komen ook met een vliegtuig :p, maar toen ik vorig jaar aan de kant gezet ben in d'n Bels door de verkeersinspectie aldaar heb ik niet uit hoeven leggen waarom mijn wagen altijd in Belgie eindigt en begint, toen was het weekendrust verbod al van kracht in Belgie en Frankrijk. Geen fouten kunnen vinden was het antwoord van de beste man

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
8 uur geleden zei scania 440:

 

 

 

 


Ja maar dat geldt eigenlijk voor alle bedrijven, iedereen moet een uren/presentie registratie bijhouden.

Het wordt wat anders als je ook nog eens of chauffeurs in het bijzonder moet gaan bijhouden waar je je buiten werktijd bevind.

Wordt dan toch wel een klein privacy dingetje, misschien zelfs wel in strijd met de rechten van de mens.

 

 

Dat zeg ik al jaren...

Gewoon te belachelijk om er nog over te praten....

 

7 uur geleden zei lientje:

Dus tijd dat er slaapgelegenheden langs de snelweg komen waar men ook de vrachtwagen kwijt kan.

Een hotel met 100 kamers? Met twee personen op een kamer, oostblokkers rijden vaak met twee man op een wagen. Daarvan kunnen er wel 4 op een kamer. 

Dus om de paar weken gezellig met z'n allen in een hotel om na een paar weken met heel veel rijuren  :confused: 

Eindelijk eens van een goede nachtrust te genieten.Natuurlijk een parkeerplaats voor 50 vrachtwagens

voor de deur.

Is dit wat de internationaal chauffeur wil, met het idee om de oostblokkers dwars te zitten?

Ja ja wat een vrijheid toch weer voor de chauffeurs die eens een mooi vrij leven hadden.

Nog meer regels, en dit gaat nog niet eens over veiligheid in het verkeer.

In mijn ogen dus overbodig 

 

 

Nee, overheden, opgefokt door bonden willen dit....

De internationale chauffeur heeft hier geen belang bij...

 

En Ger, hou aub op over een vergelijk te maken tussen chauffeurs en sporters.

Die sporters verblijven in hotels waar alles op en aanzit, hoeven zich niet druk te maken over wagen of lading. En dat zij hun vrije tijd moeten verantwoorden is om te controleren of ze niet stout geweest zijn ( en dan bedoel ik niet dat ze in de trainingruimte slapen)

 

Nee, al deze regels, bedacht door onbenullen die zogenaamd uitbuiting van moe 'ers willen tegen gaan, gaan zoals gebruikelijk weer enkel ons zelf tegen werken...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 2017-5-27 om 10:06 zei hwm.klaassen:

Ja Ger het is nog veel erger

 

Ieder weekend moet je in  een hotel door brengen

 

Waar gaat het heen

 

Huub

Nee hoor Huub,je mag ook in een tentje op een camping gaan staan,of in een of andere gore stacaravan .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 2017-5-28 om 18:32 zei *Ger*:

oké, maar dat verandert niets aan de zaak dat je een land invult en dan kijkt de controlerende instantie verder hoe of wat.

 

As jij daar invult Frankrijk dan mag je uitleggen waar je geslapen hebt :ja:

Laat je niks wijsmaken Ger,ook in Frankrijk hoef je niks uit te leggen waar je geweest bent.

EU 561/2006 verplicht ons onze dagelijkse en wekelijkse rust en rijtijden te registreren op de digitale kaar( of op de schijf voor de geluksvogels).

Je haalt de kaart eruit en 45 uur daarna geef je alleen in dat je 45 uur gerust hebt,in Frankrijk.welk hotel ,camping of "werkend vrouwtje "word niet naar gevraagd.

Waar en bij wie je gerust hebt kommt nicht im frage.( c'est pas la question:D)

Laat maar zien waar dat staat dat je iets aan moet tonen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden