[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Dodelijk ongeval a7


Grunneger

Recommended Posts

  • Forumlid

Op de A7 bij Middenmeer is een legertruck ingereden op een file. Daardoor is een persoon overleden, een ander is overgebracht naar het ziekenhuis. De A7 tussen de Afsluitdijk en Amsterdam is tot zeker 20.00 uur afgesloten vanaf Middenmeer, meldt de politie in Noord-Holland.

 

lees verder, en bekijk het filmpje op:

http://www.nu.nl/binnenland/4730064/dode-militair-voertuig-file-inrijdt-a7-dicht-bij-middenmeer.html

 

Uit eigen kring:

De betrokken chauffeur (oud collega van me, van 210 Den Helder) is door de marrechaussee opgepakt, en meegenomen voor verder verhoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat mij op de A7 opvalt is dat de legervoertuigen veel andere vrachtwagens inhalen.

Ook als er een stuk of 5 vrachtwagens achter elkaar rijden moeten ze er vaak voorbij.

Hoe hard rijden die wagens?

Hebben ze ook een tachograaf in de wagen?e

En krijgen de chauffeurs ook een boete voor te hard rijden thuis? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij het woord 'legervoertuig' heb ik toch al snel het beeld van een DAF YA 4 tonner voor mij.

Hoog op de wielen.. kan nare schade veroorzaken.

 

Het beeld bij het ongeval is, voor mij, niet meer of minder dan een militaire vrachtwagen. Toch iets anders in mijn beleving.

Maakt voor de impact in dit geval niet uit, helaas.

 

Ik zag op een andere foto dat het net op het stuk 'voor Microsoft' was.. is een vlak stuk.. geen viaduct dat je zicht op de file ontneemt.. je komt eigenlijk juist van een viaduct af en beter zicht, in mijn optiek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei lientje:

Wat mij op de A7 opvalt is dat de legervoertuigen veel andere vrachtwagens inhalen.

Ook als er een stuk of 5 vrachtwagens achter elkaar rijden moeten ze er vaak voorbij.

Hoe hard rijden die wagens?

Hebben ze ook een tachograaf in de wagen?e

En krijgen de chauffeurs ook een boete voor te hard rijden thuis? 

Wel begrenzer (al valt daar met de oude wagens, zoals de daf ya4442, nog wel mee te spelen, maar staat meestal op 90), ook tacho, maar niet tacho-plichtig. Al gebruiken sommige eenheden/personen nog wel een schijf om zich in te dekken in geval van een ongeval. Maar die zijn wel zeldzaam. Boetes krijgen ze in de meeste gevallen ook gewoon thuis.

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Triest, je zal het mee maken als chauffeur.

Dat moment wat zijn leven zal hebben veranderd kan hij nooit meer over doen. :(

De bestuurster van de luxe wagen was 30 jaar, een jaartje ouder dan dat de chauffeur van de vrachtwagen was. 

 

https://www.noordhollandsdagblad.nl/schagen-eo/slachtoffer-dodelijk-ongeluk-a7-30-jarige-vrouw-uit-hippolytushoef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja, militair of niet, dit soort aanrijdingen hebben alleen maar verliezers.

 

Overigens, het is weliswaar een militair voertuig, maar dat hoeft niet te betekenen dat er ook een militair achter het stuur heeft gezeten. Het zou ook een burger kunnen zijn die in dienst is bij Defensie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Vrachtrijder:

 

Overigens, het is weliswaar een militair voertuig, maar dat hoeft niet te betekenen dat er ook een militair achter het stuur heeft gezeten. Het zou ook een burger kunnen zijn die in dienst is bij Defensie.

In het filmpje zie je de militair lopen. 

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden