[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vakantie in Nederland.


corydon

Recommended Posts

  • Forumlid

Gooi hier wat fotoos neer van de vakantie. Eerst waren we, ja, mijzelf en een dame, naar Zaltbommel geweest. Heel interesant en zeer goed bewaard stadje. Iedereen ken t vanaf de brug, maar je kunt er makkelijk een dag rondlopen zonder je een seconde te vervelen.

MVWPXU.jpg

 

MFoERY.jpg

 

Dit was een soort bejaarden tehuis.

XTb3bi.jpg

 

1O69uM.jpg

 

HOXfvf.jpg

 

5kK3HX.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zet hier wat fotoos. Eerst Zaltbommel. Daarna zijn we nog een dag door Dordrecht gelopen, en ben alleen bij een tante in Rotterdam geweest die heeft me watt rond gereden.

Eerst nog Zaltbommel.

wSNb5p.jpg

 

jQGPSg.jpg

 

Er staat ook een zeer groote kerk. Imposant.

xR2kMq.jpg

 

Het oudste gedeelte is uit 1303.

hFamxg.jpg

 

mWIHgZ.jpg

 

Wat info voor de liefhebber.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_of_Sint-Maartenskerk_(Zaltbommel)

 

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We waren daar op 7 mei, net na bevrijdings feesten. We werden even heel hard met de neus op wat feiten gedrukt. Voor ieder huis waar joden woonden liggen tegeltjes in t trottoir. Met de namen van de bewoners en datums.

Na de oorlog waren er geen joden meer in Zaltbommel.

xOV0sy.jpg

 

Heb een site gevonden met alle namen en fotoos.

J9FRJD.jpg

https://www.joodsmonument.nl/nl/page/26693/johanna-meyer-van-blijdenstein

 

http://www.4en5mei.nl/herdenken-en-vieren/oorlogsmonumenten/monumenten_zoeken/oorlogsmonument/2084/zaltbommel%2C-'joods-monument'

 

DfaI52.jpg

 

0irsve.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We gingen via Vught naar huis, en wilde wel eens bij een van mijn, toendertijd, favoriete tentjes eten. T groene woud? net voorbij Vught. Herrinerde de chamignon soep, en die was niet slecht. Waarschijnlijk uit blik.....:p

Displaying IMG-20170507-WA0019.jpeg

 

T Hoofd gerecht. De jonge dame had zalm met Asperges.

Displaying IMG-20170507-WA0026.jpeg

 

En ik een Snitchel. Met allerlei vette zooi er bij. Flinke porties, dat wel. Deed me een beetje aan van der Valk denken. Die volgens de dame totaal niet meer zijn wat ze vroeger waren.

Displaying IMG-20170507-WA0028.jpeg

 

T weekend daarna naar Dordt geweest, maar herrinner nu dat ik m'n camara was vergeten.... Zal eens zien of ik wat fotoos kan krijgen.

Heb er twee. Die stad lijkt niet eens meer op de stad die ik ken uit begin jaren 80. Toen was t gewoon een bouwval.

Displaying IMG-20170429-WA0005.jpg

 

Ja, dat is een openbare weg. Steeg eigenlijk. Zag er meerdere. Dordrecht is dus ook de oudste stad van Nederland. Weer wat geleerd.

Displaying IMG-20170429-WA0004.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

T Weekend daarna naar Drimmelen geweest. t was nogal warm, dus dan maar bij t water zitten. We wilden eigenlijk alleen naar Geertruiden berg, maar toch maar naar die sloot. T was druk zat. Paar pilsjes voor de dame, colaatjes voor mij, en wat rond gelopen.

 

ozXuD3.jpg


YfPKgw.jpg


2aR6fG.jpg


4Nm7TP.jpg


DHnljg.jpg


gJKO64.jpg


W1n2Ov.jpg


UrCU1R.jpg


ZeOePp.jpg


14WWnV.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Later toch nog Geertruidenberg in geweest. wat gedronken en in een zeldzaam waardeloos restaurant gegeten. Zus en zoo heette dat. Ergens onder in een nieuw bouw flatje.

 

De fotoos. Echt oud daar. En helemaal niet toeristies, een aanrader. Er zijn 4 kroegen, 1 friet tent op t plein, wat meer heb je nodig in t leven?????

p9ku0I.jpg


vvSWBs.jpg


BeGqmg.jpg


2A9iOg.jpg


kQP0R2.jpg


7da1Tv.jpg


W6dKRy.jpg


A9uNSo.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En dus een dagje naar Rotterdam, naar de enige tante waar ik mijn heele leven al kom. Ze is nu 74, geboren in de oorlog dus. En als protest kreeg ze een russiese naam, Olga.

Tante Olga dus....

Iedereen weet wat dit is natuurlijk....

k4wGcA.jpg

 

De tunnel uit en dan zie je een van de eerste hoog bouw van Nederland.

U5VVCu.jpg

 

De rest van Rotterdam herkende ik niet meer zo...

EuJwe3.jpg

 

Hier is ze... Tante Olga. Als ze praat denk je dat ze 20 is.... Zij ging met haar 18de werken bij Van Ommeren, na twee jaar was ze directie secretaresse. Ze had zich heel snel omhoog gewerkt omdat ze heel snel, en ook heel belangrijk toen, fout loos kon tiepen. Toen had je dus tiep machines, en veel stukken werden in 5 of 7 foyd getiept. Als je dan een foutje maakte koste het veel tijd om dat te verbeteren. Dus perfect ABN was beangrijk. Ze is ook weleens tweede geworden van NL kampioen schap tiepen. De eerste plaats werd behaald door Xaviera Hollander. AKA The Happy Hooker.

Ze moest natuurlijk poseren bij t nieuwe pand van haar oude baas. Waar ze nog steeds uitjes voor organiseerd, zoals bv. de Ahoy reserveren voor 5000 oud personeels leden.... Ze is heel goed met papier werk.

PC9qG2.jpg

 

We waren daar naartoe gegaan omdat ik bij t water wilde eten. Naast dat kantoor staat de "Ballen tent" een begrip in Rotterdam, maar ik had er nog nooit van gehoord. Vond het maar matig, beetje vettige bal.

QyIpxn.jpg

Nog een leuk weetje, haar vader, mijn opa dus heeft voor Feyenoord 1 gespeeld en ook in t Nederlands elftal, in 1928 en 29. Van beroep was hij scheeps tekenaar. Hij was jong gestorven, 2 jaar voordat ik was geboren. Dat is de reden dat ik nooit heb gesport.

 

Daarna naar de overkant, waar alle flats staan. Oh, dat restaurant ligt naast t water, leuk als er geen ze schip voor de deur ligt.....:p

NFkYVE.jpg

 

De overkant, waar we even later naartoe zijn geweest.

nYoHOI.jpg

 

rr0JQy.jpg

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rondje gereden naar de nieuwe brug waarvan de naam mij is ontschoten.

Er staan zowaar nog oude panden.

IhHeOZ.jpg

 

Maar ook veel nieuw bouw.

JWaXqT.jpg

 

De brug over naar t oude Katendrecht.... Daar wonen niet veel arme sloebers meer...

rKBSe1.jpg

 

Wagen geparkeerd en wat rond gelopen.

Oude kantoor van de HAL.

OEF25w.jpg

 

De aanleg steiger voor de passagiers boten, die volgens mijn tante door extreem hooge haven kosten nu naar Antwerpen gaan. Ze zei ook dat de stad Rotterdam, ze heeft haar heele leven op zuid gewoont, een gigantiese bloed zuiger is geworden.

3CMVQ9.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar wat rond gekeken en een colaatje op in een te sjiek cafe. Uitzicht van t terras.

ioQyRU.jpg

 

Deze flat dus.

nQ9ak4.jpg

 

Terras ligt achter deze boot.

zUWAfv.jpg

 

En uitzicht op iets wat gelukkig dicht is... Sommige van jullie zullen wel weten waarom.

N4gopn.jpg

 

Nog wat plaatjes, en dat is het, jullie eigen oh zo mooie land.

AZ6Smd.jpg

 

KpD1US.jpg

 

Die ga ik ook nog eens bekijken, gratis entree schijnbaar.

xgwQpK.jpg

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En terug naar Gilze, even de Maashaven gezien.

PfyFf3.jpg

 

WWz9gM.jpg

 

30 jaar terug zag je hier van verre een woud van haven kranen, ze zijn allemaal verdwenen....

dcGYyz.jpg

 

En eens kijken wie van jullie hem herkennen. Volgens mijn tante behoorlijk gajus in zijn latere leven.

u9SqkC.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei corydon:

We gingen via Vught naar huis, en wilde wel eens bij een van mijn, toendertijd, favoriete tentjes eten. T groene woud? net voorbij Vught. Herrinerde de chamignon soep, en die was niet slecht. Waarschijnlijk uit blik.....:p

Displaying IMG-20170507-WA0019.jpeg

 

T Hoofd gerecht. De jonge dame had zalm met Asperges.

Displaying IMG-20170507-WA0026.jpeg

 

En ik een Snitchel. Met allerlei vette zooi er bij. Flinke porties, dat wel. Deed me een beetje aan van der Valk denken. Die volgens de dame totaal niet meer zijn wat ze vroeger waren.

Displaying IMG-20170507-WA0028.jpeg

 

T weekend daarna naar Dordt geweest, maar herrinner nu dat ik m'n camara was vergeten.... Zal eens zien of ik wat fotoos kan krijgen.

Heb er twee. Die stad lijkt niet eens meer op de stad die ik ken uit begin jaren 80. Toen was t gewoon een bouwval.

Displaying IMG-20170429-WA0005.jpg

 

Ja, dat is een openbare weg. Steeg eigenlijk. Zag er meerdere. Dordrecht is dus ook de oudste stad van Nederland. Weer wat geleerd.

Displaying IMG-20170429-WA0004.jpg

  

Dank voor de uitvoerige berichtgeving en mooi om wat van het land en het huidige Rotterdam eens te zien door de ogen van een "toerist".  :ok:  Wel een enorm verschil met "vroeger"...
De plaatjes van bovenstaande bericht werken helaas niet, geen idee of dat bij iedereen zo is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die bokser, Bep van Klaveren?

 

en de ontbrekende foto's staan nog in je Gmail iBo

 

Da's toch niet leuk voor je tante Ibo eerst zeggen dat ze heel snel carriere maakte en dan zeggen dat ze net achter de Happy Hooker eindigde....

 

Geertruidenberg heeft trouwens het grootste marktplein van NL.

bewerkt door steenhaas1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden