[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bezwaar maken tegen nieuwe tachograaf 2019


105.510

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik zat zomaar een beetje te lezen gisteravond en vond dit artikel over de nieuwe tachograaf in 2019. Dat dit eraan zat te komen was al bekend, maar nou vraag ik me af of je er ook bezwaar tegen kan maken? Het is nogal een breuk op je privacy als je het mij vraagt. Wie weet hoe dit zit? En kom alsjeblieft niet met verhalen van: als je niets fout doet het je niks te verbergen want dat is je reinste onzin

 

https://www.ttm.nl/nieuws/slimme-tacho-vanaf-2019-in-trucks/79024/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei *Ger*:

als het je niet bevalt dan kies je toch een ander beroep :D

Maar laat vooral ook je telefoon thuis, die doet hetzelfde maar dan voor een veel groter publiek :bey:

Bedankt voor je tip, hier kan ik echt super veel mee. Een telefoon heb ik niet, ik krijg mijn werk door via post duif.

 

je ben toch hopelijk wel met me eens dat we een beetje aan het doorslaan zijn.

 

belangrijk puntje aangaande de telefoon, je geeft zelf heel veel apps toestemming om joi locatie/gegevens/data en weet ik wat al niet te gebruiken.... en voor een tachograaf kies je niet toch die krijg je in je handen gedrukt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Misschien is het nog wel belangrijker om straks inzicht te hebben in de achterkant van het systeem. Ik lees dat de gepeilde gegevens t.b.v. een controle, maximaal 3 uur ná die controle gewist moeten zijn.. 

 

Ik ben dan wel benieuwd hoe men dat bedacht heeft.. als er een mens ergens in die 3 uur op een knop moet drukken.. wordt dat geheid een keer vergeten..

 

Verder, door de retrofit bepaling (het ontbreken ervan) zal invoering ervan niet zo snel gaan.. denk ik.

Hoe zit het met milieunormen? Wanneer wordt Euro 7 verplicht?

Lijkt mij zo dat vervangingen in 2019 wel eens uitgesteld kunnen worden.. :angel:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei 105.510:

Je navigatie staat toch niet gekoppeld aan joi als persoon?

Nee?

 

Hoe log je in (op steeds meer systemen) bij je verkeersinformatie.

 

En als je bepaalde updates wil kopen/verlengen moet je je ook bekend maken. Dit wordt ergens geregistreerd.

 

En over die telefoon........

 

Ik neem aan dat jij je GPS en mobiel internet uit hebt staan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
^^
 
Ik weet niet hoe het bij anderen zit, maar bij mij komen de meeste overtredingen uit overmacht.
 
Omdat ik dus vorige week 3 minuten over mijn tijd heen zat, zou ik dus gelijk van de weg getrokken moeten worden?

Of juist niet. Ze kunnen ook denken dat je het netjes voor elkaar hebt en je met rust laten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja maar das denk logisch, als jij bijv met 9,15 rijuur een parking vind, ben je gelijk 1x 10 rijuren kwijt. Dus is het zonde om dan al stil te staan, dus neem je een gok om dan toch je volke tijd door te rijden...

 

Ze mogen je nu nog niet op afstand bekeuren, maar das een kwestie van tijd denk ik. Ongetwijfeld vind Frankrijk een maas in de wet, of ze hebben er gewoon schijt aan, en gaan je dan bekeuren. En dan zal TLN reageren zoals ze toen ook reageerde met het dubbelbemand rijden..(toen bij metz iedereen aangehouden werd) Ja we weten dat de fransen fout zitten, maar doe maar gewoon wat ze zeggen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee klopt, dat staat er ook niet. Maar snap je nou gewoon echt niet wat ik bedoel of ben je gewoon dwars? Ben je onderweg een uurtje of 7 en ga je dan maar eens zoeken naar een parking? Als je in het werk zit wat ik doe, gewoon rijwerk laat je op een dag veel liggen kan ik je melden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei *Ger*:

Nergens in geen enkele wet staat dat je 9 of 10 uur moet rijden, ik stop tijdig.

Ik ook.

Rij nu bijna 10 jaar digitaal en het is me slechts 1 keer overkomen dat ik 1 minuut er over heen ging. Heb in die 10 jaar nog maar 3 keer een fout op mijn kaart gehad. het ligt dus puur aan jezelf die fouten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei ELZEN106:

Ik ook.

Rij nu bijna 10 jaar digitaal en het is me slechts 1 keer overkomen dat ik 1 minuut er over heen ging. Heb in die 10 jaar nog maar 3 keer een fout op mijn kaart gehad. het ligt dus puur aan jezelf die fouten.

Ik zeg maar niets :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ELZEN106:

Ik ook.

Rij nu bijna 10 jaar digitaal en het is me slechts 1 keer overkomen dat ik 1 minuut er over heen ging. Heb in die 10 jaar nog maar 3 keer een fout op mijn kaart gehad. het ligt dus puur aan jezelf die fouten.

 

^^zou haast zeggen....wanneer ga je eens aan het werk:zegtniets::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het komt mij bijna elke week wel dat ik fout zit. Niet mijn rijuren wel de diensttijd. Als ze mij daar op bekeuren is het de 1 in 35 jaar.
Als je de nacht rust en de pauze goed pakt. Dat valt het mee.

Groetjes Libbe

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden