[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bezwaar maken tegen nieuwe tachograaf 2019


105.510

Recommended Posts

  • Forumlid

Nee hoor helemaal niet, dat hoor je mij niet zeggen. Maar als er toch de mogelijkheid is om mensen allemaal in de gaten te houden, doe dan wat met deze technologie. Maar ga dan niet achteraf zeggen hij was bekend maar we zijn te laks geweest om in te grijpen! Als we dan toch bijna 0,0 privacy meer hebben neem er dan je voordeel van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boeven vangen kost geld, burgers uitknijpen levert geld op. Zo simpel is het...

 

Het inleveren van privacy gaat eigenlijk altijd ten laste van de burgers, zonder dat er voordelen tegenover staan. En zo zal het bij de nieuwe tachograaf ook zijn.

Ger schreef eerder al dat we het toch niet tegenhouden en ik vrees dat hij gelijk heeft: Er is ook bijna niemand die überhaupt probeert het tegen te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei *Ger*:

we hebben altijd we iets te zeuren, worden we in de gaten gehouden is het niet goed

worden we niet in de gaten gehouden en er gebeurt iets is het ook niet goed, dan is het weer dat hadden ze in de gaten moeten hebben als ze beter opgelet hadden :rolleyes:

 

Je citeerde bewust het tweede deel van mijn zin niet, hè? ... :rolleyes:   Het "zonder dat er voordelen tegenover staan" leek en lijkt me duidelijk genoeg.

 

In de gaten houden is voor meerdere uitleg vatbaar: Wenselijk is dat de maatschappij zo in de gaten gehouden wordt, dat storende (criminele) elementen worden verwijderd. Dat is nu zeker niet altijd het geval, storende elementen worden juist gepamperd omdat veel mensen het waanidee hebben dat als je een crimineel maar lang genoeg knuffelt, deze vanzelf een keurig persoon wordt. Het tegendeel is waar: Criminelen lachen zich dood om hun slappe slachtoffers...

 

1 uur geleden zei *Ger*:

of misschien omdat hij op Facebook heeft geschreven "dood alle ongelovigen"  

 

Of Facebook of elders posten "dood alle moslims" of "dood alle asielzoekers" is wél voldoende reden om iemand op te pakken en terecht!

Waarom "dood alle ongelovigen" geen enkel probleem is, begrijp ik nog steeds niet. Iets met twee maten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei scania1965:

Ik denk dat dan wel weer iemand gaat roepen dat het algemene veiligheidsbelang (verkeersveiligheid) zwaarder

weegt dan persoonlijk belang....jou/mijn privacy

 

Kortom: regels worden door je neus geboort en wij hebben het maar te pikken

 

Zoals al gezegd:  via je mobieltje geven we al heel erg veel privacy weg zonder dat een hoop mensen dat weten

Gebeurd ook onder het mom van veiligheid (terrorisme  bijv)

Ik vind dat geneuzel over privacy wat overdreven.

 

Dat je tachograaf 24/7/365 registreert, dat klopt. Maar als jij je tachograaf op weekeindrust hebt staan, dan weet niemand wat jij in die tussentijd gedaan heb. Het apparaat registreert alleen je werk, verder helemaal niets.

 

Als de EU verstandig zou zijn, dan zouden ze de werkgevers verplichten om de tachograaf gegevens aan te houden bij het uitbetalen van de lonen. Dan weet je tenminste zeker dat de werknemer in kwestie zijn pauzes netjes houdt (op de dommies na die hun werkgever willen sponsoren door hun pauze te registreren terwijl ze aan het wachten zijn in een smerig DC hok).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
27 minuten geleden zei Vrachtrijder:

Ik vind dat geneuzel over privacy wat overdreven.

 

Dat je tachograaf 24/7/365 registreert, dat klopt. Maar als jij je tachograaf op weekeindrust hebt staan, dan weet niemand wat jij in die tussentijd gedaan heb. Het apparaat registreert alleen je werk, verder helemaal niets.

 

 

 

En als ik nou eens mijn weekendrust bij mijn 2e (3e...4e) liefje wil houden ??

Gaat niemand toch wat aan waar mijn truck mij afzet ?

 

Wie weet heb ik wel als hobby punikken en ga in het weekend daar naar toe, want ik heb toch vrij

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei scania1965:

 

En als ik nou eens mijn weekendrust bij mijn 2e (3e...4e) liefje wil houden ??

Gaat niemand toch wat aan waar mijn truck mij afzet ?

 

Wie weet heb ik wel als hobby punikken en ga in het weekend daar naar toe, want ik heb toch vrij

 

Tja, in ieder stadje een ander schatje.

 

En dan weet men dat je een schatje in een Duits stadje heb, vind je dat begrip ook niet wat ruim? En bovendien, moet je op die goeie, ouwe schijven niet zelfs de vertrekplaats invullen?

 

Al ga jij in het weekeinde alleen maar punniken en blijf je het hele weekeinde wakker. Dan nog hoef jij daar niets van te melden op je tachograaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 2017-6-12 om 19:31 zei Marco1977:

Hoeveel onkosten krijg je eigenlijk als je grofweg 12 uur per dag werkt van 6:00 tot 18:00?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk




Marco, google fff jaclangtln.

Gelijk op de eerste pagina vind je hoe je je verblijfskosten vergoeding kunt berekenen.
Alleen ff de begintijd in geven > bv  5.00 en dan de eindtijd  18.00 en je krijgt dan automatich het eindbedrag.
Dit kan ook met meerdaagse ritten maar dan moet je het aantal dagen ook ingeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei *Ger*:

Nee ik liet dat bewust weg omdat er duidelijk niet over nagedacht is wat we er aan voordelen van hebben.

Er zijn tal van zaken opgelost omdat mensen in de gaten werden gehouden, of gevolgd konden worden dankzij de telefoon, ook zijn er tal van aanslagen veredeld omdat er mensen in de gaten worden gehouden. En iedereen in de gaten houden lukt toch niet, dus zolang jij geen gekke dingen doet letten ze niet eens op jou, je bent niet interessant.

 

Ik stel dat er wel over is nagedacht, zeker niet alleen door mij hoor, en dat de voordelen voor ons vergeleken bij de nadelen minimaal zijn.

 

Het volgen en traceren van criminelen was al mogelijk en dus niet iets wat door het inleveren van privacy ineens mogelijk is geworden. Iedereen in de gaten houden lukt inderdaad niet, dus waarom zou je überhaupt alles wat iedereen doet willen opslaan? Want dat gebeurt dus, niet alleen met betrekking tot het telefoonverkeer, maar ook bijvoorbeeld met kentekens die door camera's langs de weg worden gescand.
 

14 uur geleden zei *Ger*:

Voordelen zijn bijvoorbeeld ook dat dingen worden bijgehouden als schade met je auto, je verzekering wordt goedkoper als je geen schade rijdt. Negatief zou weer kunnen zijn als ze dat gaan doen via een app, als ze zien dat je in de goedkoopste regio woont maar elke dag voor je werk in de randstad moet zijn dan kon de verzekering voor jou wel eens duurder gaan worden, maar ja dat is dan weer een voordeel voor anderen die nu jou extra risico mee dragen ;)

 

Verzekeringen hielden altijd al bij of je schade had gereden (wel eens van een schadeformulier gehoord?) en ook de schadevrije jaren (% no-claim) bestonden al.

Die app van je verzekering is trouwens (nog) vrijwillig en het ging over het gedwongen inleveren van privacy. Daarnaast, privacy bestaat uit veel meer dan alleen maar je telefoon...  :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat de verzekering bijhoudt wie er wel en geen schade gereden hebben, daarvoor kregen we de no-claim terug. Dat is dus een voordeel en dat voordeel bestaat al heel lang.

 

Maar het scannen van kentekens langs de weg, het opslaan van telefoonverkeer (plaats, tijdsduur, nummers) of het verplicht opslaan van je internetverkeer door je provider: Wat is daarvan precies het voordeel voor ons?

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Automatisch lijkt me het meest praktisch. Onder het rijden zal niet eens mogen omdat je dan je aandacht niet bij de weg hebt en bij elke grenspassage een extra stop is omslachtig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei Leeuw:

Maar het scannen van kentekens langs de weg, het opslaan van telefoonverkeer (plaats, tijdsduur, nummers) of het verplicht opslaan van je internetverkeer door je provider: Wat is daarvan precies het voordeel voor ons?

 

Individueel, voor iedere burger, voordeel misschien niet.. Echter, ik denk dat de rechtmatige eigenaar  (afhankelijk van de geleden schade aan) van deze auto wel blij is met kentekenscanning boven onze A en N wegen..

 

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1615442/gestolen-auto-strandt-na-achtervolging-in-grasveld-de-meern.html

 

Ik heb er toen een stukje 'live' van mogen meemaken bij de BP @ A12 thv Harmelen.  :(

bewerkt door Durashift
/
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden