Forumlid corydon Geplaatst 16 juni 2017 Forumlid Share Geplaatst 16 juni 2017 Een filmpje gemaakt in New Albany, wat hier vlakbij is. Alleen in de VS zie je kinderen naast de trein spelen... 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Leeuw Geplaatst 16 juni 2017 Share Geplaatst 16 juni 2017 Een spoor zonder hekken eromheen. En een overpad zonder waarschuwingslichten en slagbomen... Daar zouden diverse ProRail mensen in Nederland acuut de hik van krijgen. Denk wel dat die coils iets minder dan 40 ton per stuk wegen. (200 ton lading op een vierassige goederenwagen is zelfs in de VS teveel van het goede ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid corydon Geplaatst 16 juni 2017 Auteur Forumlid Share Geplaatst 16 juni 2017 Ja, je hebt gelijk. Een wagon kan 100 ton laden. De coole wegen 44.000 pound. Wat ongeveer 120ton is. Sorry voor mijn ongebreildede fantasie.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Durashift Geplaatst 16 juni 2017 Forumlid Share Geplaatst 16 juni 2017 (bewerkt) Jij filmt dit vanaf een soort 'balkon' van een buiten theater? Heel apart inderdaad.. parkeer je auto en neem de trap omhoog.. alsof je over een tramrails heen stapt.. (qua ontbreken veiligheidsvoorzieningen) maar dat wat er voorbij komt is heel wat massiever. Daar zal men dan ook niet al te moeilijk doen over een chloortrein, denk? ~~~~~~ Die dubbeldeks brug.. aan de oevers spreiden de wegen zich gewoon weer op maaiveldniveau naast elkaar? 16 juni 2017 bewerkt door Durashift Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid corydon Geplaatst 16 juni 2017 Auteur Forumlid Share Geplaatst 16 juni 2017 Ja, zodra je er over bent liggen de rijbanen weer naast elkaar. Heb dit in Europa maar op 1 plaats gezien, en dat was in zuid Italie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid corydon Geplaatst 17 juni 2017 Auteur Forumlid Share Geplaatst 17 juni 2017 En stond inderdaad op een soort verhoging. Denk dat ze daar de spotlights hebben en de PA tijdens een show. Het is een klein podium. Down town Louisville is een km of 6 verder. De brug nog een keer. En de naam van t stadje. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid bakkebarry Geplaatst 17 juni 2017 Forumlid Share Geplaatst 17 juni 2017 (bewerkt) 8 uur geleden zei corydon: Ja, zodra je er over bent liggen de rijbanen weer naast elkaar. Heb dit in Europa maar op 1 plaats gezien, en dat was in zuid Italie. Noord Italie aan de A15 Parma , La Spezia Ergens vlakbij afslag Berceto. Is al een xtal jaaren niet meer, weg wat verlegd en nieuwe brug. 17 juni 2017 bewerkt door bakkebarry 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid lambiek Geplaatst 17 juni 2017 Forumlid Share Geplaatst 17 juni 2017 (bewerkt) Nou Ibo dichter bij huis is er ook 1 te vinden Basel Alleen is hier de bovenste laag voor het stads verkeer , en de onderste de snelweg van St Louis (FR) naar richting Bern/ Zurich 17 juni 2017 bewerkt door lambiek aanvulling 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Grunneger Geplaatst 17 juni 2017 Forumlid Share Geplaatst 17 juni 2017 En in Nederland gebruiken we zoiets in tunnels. De nieuwe tunnel onder Maastricht. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid corydon Geplaatst 17 juni 2017 Auteur Forumlid Share Geplaatst 17 juni 2017 Schrijfde ook dat ik dat alleen in Italie had gezien onderweg naar Sicilie. En ben alweer even weg natuurlijk... Mar ze doen dat om kosten te besparen. Er zijn er hier heel veel. De bekendste is de G W brug in NYC. Die heeft 8 rijbanen boven en 7 beneden, alleen voor autoos. En die brug was, dacht ik in de jaren 50 gebouwd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid lambiek Geplaatst 17 juni 2017 Forumlid Share Geplaatst 17 juni 2017 Dat is ook niet erg hoor Ibo je kan wel veel weten maar niet alles Hier liep een verbindingsweg dwarsdoor de stad , en die stond iedere ochtend en tegen het eind van de middag vast door het vrachtverkeer wat wat veel ergernis gaf toen hebben ze daar een brug over heen gemaakt en een tunnel onder de stad door en toen ging het redelijk goed dus die onderbouw zal ook wel redelijk oud zijn 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 juni 2017 Share Geplaatst 17 juni 2017 2 uur geleden zei lambiek: Dat is ook niet erg hoor Ibo je kan wel veel weten maar niet alles Hier liep een verbindingsweg dwarsdoor de stad , en die stond iedere ochtend en tegen het eind van de middag vast door het vrachtverkeer wat wat veel ergernis gaf toen hebben ze daar een brug over heen gemaakt en een tunnel onder de stad door en toen ging het redelijk goed dus die onderbouw zal ook wel redelijk oud zijn Dat lijkt wel Antwerpen....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Durashift Geplaatst 17 juni 2017 Forumlid Share Geplaatst 17 juni 2017 10 uur geleden zei Grunneger: En in Nederland gebruiken we zoiets in tunnels. De nieuwe tunnel onder Maastricht. liggen die tunnelbuizen nou écht boven elkaar? Ik heb het idee dat de buizen in een soort trap vorm qua hoogte verschillen met elkaar. ~~~~ Ik vraag mij ook af of zo'n dubbeldeks brug nou echt zo voordeliger is. Ja, de brug kan smaller gebouwd worden.. maar het lastoppervlak is ongeveer evenveel (2 x 3 rijstroken). Dus, de fundering en ophanging moet extra sterk zijn.. Zoals in Basel kan ik mij de keuze voorstellen.. neemt minder ruimte in de breedte in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts