[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Joyrider (21) steelt Scania-defensietruck van legerbasis


Grunneger

Recommended Posts

  • Forumlid
3 uur geleden zei Grunneger:

^^

 

Hoe streng er op een kazerne gecontroleerd wordt, ligt aan de betreffende commandant. In stroe werd er op een gegeven moment ook in de auto's gekeken, en mocht diegene ook zijn pas laten zien. Daarmee zou jouw geval voorkomen worden. Naar mijn mening zou het inderdaad wel wat strenger kunnen dan dat het nu is op bepaalde kazernes (zonder dat het extra kost of ten koste gaat van cappeciteit ergens anders), maar waterdicht ga je het niet krijgen zonder er (te) veel in te investeren. Het betrokken geval uit het artikel had best wel voorkomen kunnen worden, door controle van het rittenboekje. Kost niks, alleen wat moeite. Dan moet er maar 1 van de 2 buiten bij de poort staan, en na een uur afgewisseld worden (gebeurde in Stroe). En ja, tijdens de spits kan je dan best wel wat file's krijgen

 In de jaren 2000 2004 reden we in Stroe ook zo naar binnen met de maaizuiger, was geen probleem daar doordar we er meermaals kwamen.

Nam je hollands signaal in hengelo, was dat binnenkomen een tijdrovende kwestie, terlkens je id en dergelijke. En toen ik daar een paal van het hekwerk meenam met de sideshift was het helemaal bingo, alles moesten ze van me weten voordat ik het terrein weer afkwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Pierre:

 

Oh?... Dus het is de schuld van de politiek dat de bewaking lekker binnen bij de kachel aan de koffie zit, af en toe een keer vriendelijk zwaait vanachter de raam en het wel best vind dat er 2 tot 3 auto's tegelijk zonder pas de kazerne oprijden omdat de slagboom wat langer openstaat dan gebruikelijk is of behoort te zijn? Met andere woorden...iedere gek die van plan is een aanslag te plegen op een militair domein kan zomaar het terrein op en jij zegt dat je de mensen die verantwoordelijk zijn voor de beveiliging van het complex er niks aan kunnen doen?
Ik denk dat de beveiliging van een militair complex en de verantwoording daarover nog steeds een taak van de bewaking zelf is, of er nou wel of geen slagbomen of elektronische poortjes staan.

Ik ben inmiddels 18 jaar weg bij Defensie maar kom nog regelmatig op de diverse kazernes in Rotterdam, Doorn en Den Helder, maar durf toch hardop te roepen dat je daar toch wat beter je best zal moeten doen om ongewenst binnen te komen

Doorn ben ik twee jaar geleden ook geweest voor het werk. netjes aanmelden e.d. , zelfs eten in de militaire kantine viel daar als buitenstaander niet mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
47 minuten geleden zei iveco 35c17:

 In de jaren 2000 2004 reden we in Stroe ook zo naar binnen met de maaizuiger, was geen probleem daar doordar we er meermaals kwamen.

Nam je hollands signaal in hengelo, was dat binnenkomen een tijdrovende kwestie, terlkens je id en dergelijke. En toen ik daar een paal van het hekwerk meenam met de sideshift was het helemaal bingo, alles moesten ze van me weten voordat ik het terrein weer afkwam.

Dan heb je het over 15 jaar geleden. Intussen is er wel het èèn en ander veranderd m.b.t. de bewaking daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
46 minuten geleden zei steenhaas1:

De strengste controle die ik heb meegemaakt was is in Oegstgeest optische dienst ofzo. Is intussen gesloopt, ik had een militair pasje (rang: burger)  dat was genoeg om bij de meeste complexen binnen te komen, maar daar wilden ze ook nog een ID zien.

Tegenwoordig heb je een pasje die je voor een scanner kunt houden. Kunnen ze elk complex die ze willen op blokkeren of toevoegen.

 

Probeer maar eens een Amerikaanse base (Ramstein bijvoorbeeld) op te komen zonder de juiste papieren, die zijn pas beveiligd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

moesten een paar weken geleden klusje doen op amerikaanse basis in Brummen.

Moesten echt allebei aangemeld zijn, je moet ook legitimeren met paspoort of i.d.kaart anders kom je niet binnen, moet opnieuw aangemeld worden.

moesten allebei uit de cabine, er werd ook met spiegels onder de wagen gekeken en laadruimte werd 

ook gecotroleerd, daarna zakte pas een dikke stalen balk in de bodem, toen mochten we er pas op

duurde haast een half uur, en o ja er ging ook al die tijd begeleiding mee.

dus zo kan het dus ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden