Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Dag heren,

 

Het is moeilijk om handmatig, ondanks gedege aantekeningen en administratie de uren administratie op orde te houden. Vooruit kijken wat nog mogelijk is aan uren voor als er een klant belt [ZZP chauffeur hier] word dan alleen maar moeilijker.

Een gede excel help je een behoorlijk eind op weg, maar is niet safeproof.

 

Om mogelijke boetes en problemen met klanten voor te zijn ben ik op zoek naar een klant en klare oplossing. Hebben jullie tips, eigen ervaringen of misschien informatie om dit probleem op te lossen?

 

Ik hoor van download units waarmee je je eigen chauffeurskaart kan uitlezen en met een goede software oplossing voor op de PC een correcte uren administratie bij kunt houden. Blijft nog de sporadise schijven tacho die dan handmatig toegevoegd moet worden, maar daar is mee te leven.

Ik weet van de firma Hek BV in Enschede die een Tacho2Safe download unit hebben waar zowel de chauffeurskaart als de tachograaf mee uitgelezen kan worden mits er in de laatste een bedrijfskaart zit. Denk niet dat klanten daar aan mee willen werken, maar ok .....

Iemand hier ervaring mee? Kent men andere, mogelijk betere systemen? Is met zo een opzet een goede urenadministratie bij te houden? En nog belangrijker, is er een goede inschatting mee te maken wat er nog aan uren beschikbaar is?

Wat kosten deze systemen? Is er mogelijk een andere methodiek  die beter werkt?

 

Wat is jullie ervaring?

Alvast bedankt.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote "k weet van de firma Hek BV in Enschede die een Tacho2Safe download unit hebben waar zowel de chauffeurskaart als de tachograaf mee uitgelezen kan worden mits er in de laatste een bedrijfskaart zit. Denk niet dat klanten daar aan mee willen werken, maar ok ....."quote

 

Jij moet je aan- en afmelden met je bedrijfskaart als je op een auto van een klant rijdt. En na de tijd downloaden. En kunnen tonen bij een inspectie thuis of opsturen naar ILT.

 

Wat rijuren bijhouden betreft dat doe ik gewoon in een agenda. S'ochtends en s'avonds de stand van de 90 rijuren (tweewekelijkse rijtijd) opschrijven. En na elke pauze van 45 minuten, zo weet ik precies wat ik nog kan. (mijn tachograaf kan dat nog niet)

 

Bij stilstand één druk op de knop (pijl naar beneden bij vdo) en linksonder staat de tweewekelijkse rijtijd.

 

Verder heb ik een stick voor de tachograaf en een card reader van vdo. Met de uitgelezen bestanden doe ik verder niks mee. Alleen opslaan en bewaren.

 

 

 

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

kijk eens naar een leuke app !

Moet vast wat voor te vinden zijn

 

Ik heb bijv zzp admin

Kun je uren bijhouden en gelijk met een uurprijs een financieel overzicht maken

Tevens kun je overzichten van periodes bekijken hoeveel uren je al hebt gewerkt

 

Misschien niet helmaal de goede app voor je maar er zal vast wat te vinden zijn waar je iets mee kunt

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zou je het überhaupt handmatig willen bijhouden.  Er is een kant en klare oplossing: 

Bij je werkgever tijdig je kaart laten uitlezen.

Je werkgever downloadt ook tijdig de gegevens uit de voertuigunit. Probleem opgelost.

Als je als chauffeur de bestanden wilt hebben ( waarom zou je? Kan je werkgever ze kopieëren.

En de zelfstandige maakt zelf op tijd een download van zijn kaart en van de voertuigunit.

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties heren.

 

Op 2017-6-21 om 20:31 zei volvofh12:

Jij moet je aan- en afmelden met je bedrijfskaart als je op een auto van een klant rijdt. En na de tijd downloaden. En kunnen tonen bij een inspectie thuis of opsturen naar ILT.

 

Wat rijuren bijhouden betreft dat doe ik gewoon in een agenda. S'ochtends en s'avonds de stand van de 90 rijuren (tweewekelijkse rijtijd) opschrijven. En na elke pauze van 45 minuten, zo weet ik precies wat ik nog kan. (mijn tachograaf kan dat nog niet)

 

Bij stilstand één druk op de knop (pijl naar beneden bij vdo) en linksonder staat de tweewekelijkse rijtijd.

 

Verder heb ik een stick voor de tachograaf en een card reader van vdo. Met de uitgelezen bestanden doe ik verder niks mee. Alleen opslaan en bewaren.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ondanks dat er weinig geregeld is in de CAO en op andere belangrijke zaken heb je als ZZP chauffeur geen bedrijfskaart nodig om op voertuigen te mogen rijden. Men is bezig om ZZP chauffeurs wettelijk te erkennen en hier ook zaken voor in de CAO e.d. op te nemen. De belastingdienst en de ILT hebben geen probleem met ZZP-ers zolang administratie, btw afgifte e.d. in orde zijn.

En ik weet hoe een tachograaf werkt. Bedankt. :-) 

 

En als je handig bent met Excel, kun je je gedownloade bestand importeren in een Excel en heb je je uren precies. Hoef je niks meer handmatig te doen.

Is maar een suggestie.

 

Op 2017-6-21 om 20:51 zei scania1965:

kijk eens naar een leuke app !

Moet vast wat voor te vinden zijn

 

Ik heb bijv zzp admin

Kun je uren bijhouden en gelijk met een uurprijs een financieel overzicht maken

Tevens kun je overzichten van periodes bekijken hoeveel uren je al hebt gewerkt

 

Misschien niet helmaal de goede app voor je maar er zal vast wat te vinden zijn waar je iets mee kunt

 

Ik heb al een uitgebreid admin pakket. Het overzicht voor facturering is op orde. Het is het overzicht en de voorspelling van uren gerelateerd aan de rijtijdenwet waar ik naar op zoek ben.

En ik heb al behoorlijk gezocht naar een apps, excel bestand of op de markt verkrijgbare software pakketen om rijtijdenwet gerelateerd inzicht en controle te krijgen. Tot op heden niks wat past of betaalbaar is.

Maar zoals gezegd ik heb wat zaken gevonden die mogelijk een oplossing bieden.

 

2 uur geleden zei G.J. Krol:

Waarom zou je het überhaupt handmatig willen bijhouden.  Er is een kant en klare oplossing: 

Bij je werkgever tijdig je kaart laten uitlezen.

Je werkgever downloadt ook tijdig de gegevens uit de voertuigunit. Probleem opgelost.

Als je als chauffeur de bestanden wilt hebben ( waarom zou je? Kan je werkgever ze kopieëren.

En de zelfstandige maakt zelf op tijd een download van zijn kaart en van de voertuigunit.

 

 

 

Werkgever?

Ik heb geen werkgever, ik ben zelfstandige chauffeur.

En mijn klant vragen om mijn probleem op te lossen door overzichten/copiën op te vragen, is niet wat ik bereid ben te doen. Te omslachtig en ik denk niet iets waar een klant op zit te wachten.

Het mooie van een ZZP chauffeur is dat er alleen een factuur betaald moet worden. Verder niks. Geen geregel, geen gedoe.

bewerkt door Jan.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Bedankt voor de reacties heren.
 
 
Werkgever?
Ik heb geen werkgever, ik ben zelfstandige chauffeur.
En mijn klant vragen om mijn probleem op te lossen door overzichten/copiën op te vragen, is niet wat ik bereid ben te doen. Te omslachtig en ik denk niet iets waar een klant op zit te wachten.
Het mooie van een ZZP chauffeur is dat er alleen een factuur betaald moet worden. Verder niks. Geen geregel, geen gedoe.



Cao, nee heb je niks mee van doen.
Bedrijfskaart, zeker wel
Niwo vergunning, ook
Eigen auto, ook (gehuurd, lease, koop, what ever)

En je moet zelf je tacho en kaart archiveren.

Ja uurtje factuurtje, thats all

Wat kan het leven soms simpel zijn.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei scania 440:

 

 


Cao, nee heb je niks mee van doen.
Bedrijfskaart, zeker wel
Niwo vergunning, ook
Eigen auto, ook (gehuurd, lease, koop, what ever)

En je moet zelf je tacho en kaart archiveren.

Ja uurtje factuurtje, thats all emoji41.png

Wat kan het leven soms simpel zijn. emoji3.png

 

 

5

 

Bedankt voor de reactie Scania 440.

Ik begrijp het denk ik al. Ik ben geen vrachtwagen chauffeur maar touringcar chauffeur. Mogelijk zit daar het verschil. ;)

K, bedtijd. Morgen weer vroeg op.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2017-6-23 om 22:54 zei scania 440:

 

 

Niwo is alleen voor beroepsgoederen vervoer met een laadvermogen van boven de 500 kg?

Ik ben touringcar chauffeur en zit binnen besloten personen vervoer. En ik heb zelf ook geen touringcar bussen, dus ook geen Communautaire vergunning zoals Kiwa voorschrijft nodig aangezien ik niet voldoe aan:

 

Citaat

Een ondernemer die internationaal en/of nationaal personenvervoer met bussen of touringcars aanbiedt.

 

Ik zit nog in een stukje niemandsland. :cool:

Wordt aan gewerkt door instanties, vakbonden, etc.

 

Iemand anders nog ervaring met download tools en bijbehorende software om rijtijden en zaken te administreren?

bewerkt door Jan.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt geen werkgever, fantastisch.

De ondernemer die jou inhuurt  moet wel de gegevens van de voertuigunit downloaden en dat zijn  ook jouw gegevens.

Eerlijk gezegd begrijp ik je probleem nog steeds niet.

Iedere ondernemer maakt een download van de voertuigunit.

Elke ondernemer heeft downloadstations om de bestuurderskaart uit te lezen.

Wat let je om je kaart uit te laten lezen bij je opdrachtgever.

Met software van Casu of Continental kun je je uren zo inzichtelijk maken als je zelf wilt.

 

 

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Je hebt geen werkgever, fantastisch.

Elke ondernemer heeft downloadstations om de bestuurderskaart uit te lezen.
Wat let je om je kaart uit te laten lezen bij je opdrachtgever.

 
 
 
 
 


Meneer Jan is zelf ondernemer en moet de gegevens zelf opslaan.

Voordeel is ook dat hij gelijk alle relevante gewerkte uren heeft.

De vraag is echter, welke en hoe zijn opdrachtgevers dat willen hebben.

Ik stuur altijd een excel bestand waar "ritten" "km'ters" en "uren" op vermeld staan, geheel duidelijk en ook nooit geen gedoe mee.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank voor de reacties en de tips heren,

 

Het is allemaal best simpel. Ik ben inderdaad zelf verantwoordelijk voor het handhaven van de rijtijdenwet. Met meerdere klanten weten ze van elkaar niet wat ik aan uren al heb verreden en wat er dus nog beschikbaar is. De download die mijn klanten maken van mijn kaart ga ik uiteraard niet elke keer opvragen. Wat een gedoe en zeker niet klant vriendelijk.

 

Crusiaal in dit verhaal is niet alleen het goed opslaan, verwerken en facturen. Maar vooral het inzicht in wat ik aan uren nog beschikbaar heb per .... wat de klant op dat moment vraagt. Het komt regelmatig voor dat men belt en vraagt of ik volgende week een 10 daagse Kroatie kan rijden. ;)  Nou nee, duidelijk. Maar een weekendje Berlijn waarschijnlijk wel. En om dit zeker te weten en boetes te voorkomen moet ik een beter inzicht hebben. Alles met het handje bijhouden, kan wel, lukt ook aardig, maar kan beter en gespecificeerder.

 

We snuffelen door.

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-6-2017 om 13:03 zei Jan.:

 

Niwo is alleen voor beroepsgoederen vervoer met een laadvermogen van boven de 500 kg?

Ik ben touringcar chauffeur en zit binnen besloten personen vervoer. En ik heb zelf ook geen touringcar bussen, dus ook geen Communautaire vergunning zoals Kiwa voorschrijft nodig aangezien ik niet voldoe aan:

 

 

Ik zit nog in een stukje niemandsland. :cool:

Wordt aan gewerkt door instanties, vakbonden, etc.

 

Iemand anders nog ervaring met download tools en bijbehorende software om rijtijden en zaken te administreren?

 Jan,je hebt ergens de klok horen luiden ,maar weet nog niet waar de klepel hangt :D:

Je zit een paar dingen door elkaar  te halen; je hoeft helemaal geen NIWO vergunning,dus communautaire vergunning te hebben om toch onder de tachograafplicht te vallen.

Volgens EU 3821-85 moet ieder voertuig dat in EU 561-2006 genoemd word en dat gebruikt word voor het vervoer van goederen of personen over een tachograaf beschikken:

 

Artikel 3 ▼M11
1. Het controleapparaat moet geïnstalleerd zijn en gebruikt worden in voertuigen die in een lidstaat zijn ingeschreven en die bestemd zijn voor het wegvervoer van personen of van goederen, met uitzondering van de in artikel 3 van Verordening (EG) nr. 561/2006 bedoelde voertuigen. Voertuigen bedoeld in artikel 16, lid 1 van Verordening (EG) nr. 561/2006 en voertuigen die vrijgesteld waren van de toepassing van Verordening (EEG) nr. 3820/85, maar niet langer vrijgesteld zijn krachtens Verordening (EG) nr. 561/2006, dienen uiterlijk op 31 december 2007 aan dit voorschrift te voldoen.

 

Dat heeft met geen NIWO vergunning of welke CAO dan ook te maken,ook voertuigen die eigen vervoer verrichten,en die geen NIWO vergunning nodig hebben moeten,als ze boven de 3,5 ton komen,ook een tachograaf hebben en zich aan de regels van EU 561-2006 houden.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Jan, heb jij de mogelijkheid om van een ritopdracht af te wijken? Je verhuurt je als chauffeur aan een of meer opdrachtgevers. Dat betekent dat je in opdracht van die opdrachtgevers, je ritten uitvoert conform hun planning. Je voert je rit uit met hun bus. Je zou deze situatie enigszins kunnen vergelijken met de inhuur via een uitzendbureau. Vanaf het moment van inhuur of inleen is er sprake van een gezagsverhouding. En op basis daarvan is de inhuurder die jou je opdracht geeft, ook verantwoordelijk voor de naleving van rij- en rusttijden. Mocht jij tijdens een van die ritten te kort gerust of te lang gereden hebben, is de inhuurder daarvoor aansprakelijk, de bekende uitzonderingen daargelaten. Dat betekent kortom, dat de inhuurder de gegevens van je bestuurdeerskaart kopieert voor zijn administratie. Er is geen sprake van een niemandsland.

En verder, zoals ik eerder al schreef, heeft Continental, maar waarschijnlijk ook CASU software met exportmogelijkheid.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Je heb helemaal gelijk G.J. Krol. Volgens de wetten en regels die men nog op ZZP-ers kan loslaten is dat een lijn die door ILT gehandhaafd wordt. Ik moet zeggen dat ik een betere woordkeuze had kunnen nemen. Niet mijn verantwoordelijkheid, maar meer een gewenste uitgangspositie.

Als ZZP-er is het natuurlijk in mijn allegrootste belang om boetes ....... door mijn fout ...... door het niet tijdig corrigeren op rijtijden overtredingen, ze zien aankomen als een volgende opdracht zich aanbiedt, voor de klant te vermijden. Zeer slecht voor je reputatie zoals je zult begrijpen. Maar volgens de nu geldende gehandhaafde regels heb je helemaal gelijk.

En om op je vraag terug te komen, ja ik heb de mogelijkheid om van de originele opdracht af te wijken. Beter gezegd, planning en invulling is aan mij. Ik krijg een adres, detail omschrijving en een bestemming. De rest is tussen mij en de klant in de bus.

 

Ik heb contact gehad met Continental/CASU en enkele andere aanbieders. Maar ook met http://www.tacho.nu. Deze bieden de digiFobII aan, de download key http://www.tacho.nu/product/digiFobII en een webomgeving, IDHA-online [http://www.tacho.nu/nieuws/cloudsoftware.html]. Voor 4 euro nogwat per maand [geen affeliate] een van de goedkoopste oplossingen waar een mobiel element en een voorspellende rijtijden module in zit. En mobiel en voorspelling zijn voor mij cruciaal.

Ik heb een maand van testen komen en kan zo zien of het past bij wat ik zoek.

Ik houd jullie op de hoogte.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-6-2017 om 17:11 zei europeaan:

 Jan,je hebt ergens de klok horen luiden ,maar weet nog niet waar de klepel hangt :D:

Je zit een paar dingen door elkaar  te halen; je hoeft helemaal geen NIWO vergunning,dus communautaire vergunning te hebben om toch onder de tachograafplicht te vallen.

Volgens EU 3821-85 moet ieder voertuig dat in EU 561-2006 genoemd word en dat gebruikt word voor het vervoer van goederen of personen over een tachograaf beschikken:

 

Artikel 3 ▼M11
1. Het controleapparaat moet geïnstalleerd zijn en gebruikt worden in voertuigen die in een lidstaat zijn ingeschreven en die bestemd zijn voor het wegvervoer van personen of van goederen, met uitzondering van de in artikel 3 van Verordening (EG) nr. 561/2006 bedoelde voertuigen. Voertuigen bedoeld in artikel 16, lid 1 van Verordening (EG) nr. 561/2006 en voertuigen die vrijgesteld waren van de toepassing van Verordening (EEG) nr. 3820/85, maar niet langer vrijgesteld zijn krachtens Verordening (EG) nr. 561/2006, dienen uiterlijk op 31 december 2007 aan dit voorschrift te voldoen.

 

Dat heeft met geen NIWO vergunning of welke CAO dan ook te maken,ook voertuigen die eigen vervoer verrichten,en die geen NIWO vergunning nodig hebben moeten,als ze boven de 3,5 ton komen,ook een tachograaf hebben en zich aan de regels van EU 561-2006 houden.

 

En jij moet misschien beter lezen. :D

Het was niet de combo NIWO - tacho, maar NIWO - ZZP.

Maar je hebt helemaal gelijk, niet geheel nieuw, maar zeker nog zaken te ontdekken en te leren. :banaan:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jan.:

 

En jij moet misschien beter lezen. :D

Het was niet de combo NIWO - tacho, maar NIWO - ZZP.

Maar je hebt helemaal gelijk, niet geheel nieuw, maar zeker nog zaken te ontdekken en te leren. :banaan:

 Even goede vrienden hoor,maar de stijl van jouw schrijven is ook vrij onduidelijk;

enige postings terug schrijf je dat je ,als chauffeur in het besloten busvervoer niks met een NIWO vergunning te maken hebt,omdat dat alleen voor beroeps goederen vervoer boven 500 kg zou zijn, de ILenT (Inspectie Leefomgeveing en Transport) denkt daar echter heel anders over:

 

BusOndernemers

Er zijn wettelijke regels die de veiligheid van het busvervoer bevorderen. Deze maken dat alle ondernemingen onder gelijke voorwaarden op de markt opereren. 

Het busvervoer in Nederland bestrijkt twee markten: openbaar en besloten busvervoer. Het eerste betreft personenvervoer dat voor iedereen toegankelijk is en volgens een dienstregeling loopt. De rest is besloten busvervoer. De Inspectie Leefomgeving en Transport  draagt bij aan de veiligheid in het busvervoer, onder andere door toezicht op naleving van de Wet personenvervoer 2000 en het Arbeidstijdenbesluit vervoer. Toetreders tot de markt worden getoetst op vakbekwaamheid, betrouwbaarheid en kredietwaardigheid. Dat bevordert de eerlijke concurrentie. 

Vergunning

Ondernemers die personenvervoer met bussen verrichten moeten in het bezit zijn van een communautaire vergunning. Uitzondering hierop is het besloten busvervoer dat wordt verricht als nevenactiviteit en op niet-commerciële basis, het zogenaamde 'eigen vervoer'. De vergunningplicht voor deze vorm van vervoer is per 1 januari 2010 vervallen.

 

Bron:https://www.ilent.nl/onderwerpen/transport/bus/ondernemer/

 

 

Jij bent( ook als ZZP er) (bus) ondernemer en dient derhalve dus over een communautaire vergunning te beschikken.

En als (eenmans) bedrijf derhalve ook over een bedrijfskaart.

vandaar dat ik schreef dat je de klok hebt horen luiden ,maar niet weet waar de klepel hangt,m.a.w. je gaat teveel uit van je eigen gelijk

( de wens is z.g de vader van de gedachten,vreesch ick):D :D

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is het hem nu juist. Ik durf hier te zeggen dat dit jou conclusies zijn en geen harde uitspraken van ILT of andere regulierende partijen. Er staat wel iets, maar is dit ook van toepassing op ZZP-ers in de branch? Jou interpretatie.

En om op detail te reageren. 

Citaat

Ondernemers die personenvervoer met bussen verrichten moeten in het bezit zijn van een communautaire vergunning.

 

Ik ben geen ondernemer die bussen heeft, ik verricht geen personenvervoer. Ik rijd een toeringcar als chauffeur, in opdracht van een klant. Wezenlijk verschil.

Maar net zoals als jij, en vele anderen, hebben de partijen die er wel een keuze en uitspraak over zouden moeten maken het er ook moeilijk mee. We zijn er, maar er is niks officieel geregeld.

Enige officiele uitspraak waar wij ZZP-ers het mee moeten doen binnen besloten busvervoer is een uitspraak van de rechter in 2014. Deze had een iets andere insteek, maar geeft wel enige richting.

https://www.taxipro.nl/touringcar-2/2015/06/09/zzp-touringcarchauffeur-valt-niet-onder-cao-besloten-bus/

 

Maar laten we die discussie hier niet voeren. Was niet het onderwerp van de draad.

bewerkt door Jan.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Jan, je bent geen ondernemer die bussen heeft, je verhuurt jezelf als chauffeur aan een touringcarbedrijf. 

Dat bedrijf huurt jou in om de rit uit te voeren.

Het vervoer vindt plaats voor rekening en risico van jouw opdrachtgever.

Daarmee is jouw opdrachtgever de vervoerder.

Dat jij met je klanten kunt afspreken wanneer je een koffiepauze houdt en waar, doet daar niets aan af.

Daarmee is er tussen opdrachtgever en jou in dit geval een arbeidsrechtelijke situatie.

Em op grond daarvan moet jouw opdrachtgever zowel de gegevens van de voertuigunit downloaden als van jouw kaart.

Er is geen enkele onduidelijkheid over jouw rechtspositie.

Bepalend hier is wie vervoerder is. Daar rust de verplichting om gegevens te downloaden en daarmee kom ik automatisch terug op wat ik eerder voorstelde: Als je opdrachtgever jouw data heeft, staat je niets in de weg om daar een kopie van te vragen, je opdrachtgever zal het in jouw geval zeklfs begrijpen.

Resteert het aanschaffen van software om de data te exporteren.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei marcusroelofs:

Voor mijn persoonlijke administratie lees ik na elke rit mijn kaart thuis uit. Gebruik daarvoor http://www.globofleet.co.uk/ werkt best goed, slaat op in compatibel formaat en controleert ook overtredingen. 

Dat is een erg dure oplossing, ik gebruik al jaren >> klik << die controleert ook op overtredingen, zowel van de RTW als wel de ATW geeft dus ook aan als je teveel nachturen hebt, verder kun je ook nog voor een land de ATW instellen

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8/15/2017 om 08:50 zei *Ger*:

Dat is een erg dure oplossing, ik gebruik al jaren >> klik << die controleert ook op overtredingen, zowel van de RTW als wel de ATW geeft dus ook aan als je teveel nachturen hebt, verder kun je ook nog voor een land de ATW instellen

 

Globofleet is inderdaad duurder. In de link naar 'Chipdrive' kon ik niet zien of die ook echt de overtredingen aangeeft, maar jij zegt dus van wel. Ik heb het destijds wel gezien maar had de inruk dat het alleen maar een visuele dump van je card maakte.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


×