[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zeker 100 doden door gekantelde vrachtwagen


Grunneger

Recommended Posts

  • Forumlid

Het is misschien een beetje een 'ver van mijn bed-show' (Pakistan), maar vond het toch wel waard om hem hier te plaatsen. Dit, omdat het betrekking heeft op transport, en het toch wel weer bewijst dat al die vervloekte regels in het westen mbt. adr toch wel enigszins nut hebben, en dit ongeval laat zien wat er kan gebeuren als je totaal geen regels hebt/je aan houdt, en er chaos heerst op de wegen.

 

http://nu.nl/buitenland/4792740/zeker-honderd-doden-bij-brand-gekantelde-tankwagen-in-pakistan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoogstwaarschijnlijk voldeed het voertuig niet aan de westerse eisen voor het vervoer van adr. Een gemiddeld voertuig uit centraal asië zou bij ons nog niet eens door de apk komen. Het is natuurlijk speculatie van mijn kant, maar ik heb er maar weinig gezien daar, waarvan ik dacht 'dit klopt'. Ik heb er zelfs in een betonwagen gezeten (een oude kamaz), waarbij ik me elke keer moest vasthouden als dat ding naar liNks stuurde, wat de chauffeur met een snelhed van max 20 kmpu deed, zo scheef hing dat ding. Ook de kennis dan wel de wil voor het volgen van de verkeers regels ontbreekt er bij veel chauffeurs (vooral van de personenwagens), en doet de wegbeheerder vrij weinig aan het veilig maken van de wegen. Daarnaast, heb jij ooit gehoord van ongelukken in Europa waarbij zoveel doden vallen? Daar gebeurt het regelmatig (al is dit zelfs voor hun begrippen wel èrg veel).

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu ja, de  slachtoffers zijn toch te betreuren doordat bij de 'plundering' één of andere slimmerd zijn nicotine behoefte moest bevredigen?

Staat 'los' van het ongeluk, min of meer.. Dat kwam door 'te hard door de bocht'.. én dat kennen wij in Europa ook wel. :zegtniets:  ;)

 

Maar ik geef je gelijk.. qua regels en inzichten is men daar nog mijlenver weg van onze, geregelde, standaarden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Pakistan. Ik heb wel eens foto's gezien hoe ze daar brandstof in een kieper vervoerden, dus van ADR zullen ze inderdaad niet gehoord hebben.

 

Maar die 100+ doden heeft in principe niets met dat ongeval te maken, maar zijn het gevolg van hebzucht. Dat is toch iets heel anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei ouwe:

Heb hier in NL nog nooit gezien dat als er een ongeluk gebeurt dat er uit alle hoeken en gaten plunderaars komen om een graantje mee te pikken, en zoals daaro met een blikje en mischien wel een sigaretje rookend ff olie tappen :D

 

Wij hadden een 10 tal jaar terug een gekantelde trailer in Spanje op een zondagavond.

Geladen met 10 pallets brikjes fruitsap, 8 blokpallets tuinsproeiers en een lot binnenbekleding voor auto's. Toen trailer eindelijk binnen stond bij de berger had iedereen daar in de buurt een nieuwe tuinsproeier en had niemand nog dorst. Toen ik de lading moest ophalen op de woensdag, zat er alleen nog de autobekleding in, en zelfs daar was manco...

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden