[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Hertoghs trailer luchtsysteem achterassen.


nnndoh

Recommended Posts

  • Forumlid

Net 3 weken terug een nieuwe trailer gekregen van de baas met meesturend achteras. mooi ding, ziet er netjes uit.

Geen klachten daarover behalve als ik de achteras omhoog wil brengen omdat de docks in ridderkerk wat hoger staan.

 

Het gaat tergend langzaam. er is al verschillende keren gebeld, de trailer is ook weer terug geweest en ze hebben schijnbaar wat gesleuteld met een steeksleutel

Het probleem schijnt te maken te hebben met het remsyteem. dus ik de handleiding van de nieuwe daf cf doorgelezen hoe ik de trailer van de rem af kan halen.

Dat kan door de teststand van de handrem. maar daar heb ik niets aan want zodra ik die weer los laat schiet de trailer weer op de rem.

Ik heb zelfs vlak bij de dock de hele span maar van de rem afgehouden om te kijken of de trailer dan wel sneller omhoog wilt komen... 

ten eerste levensgevaarlijk, want stel dat de span opeens begint te rollen, kan ik er achteraan rennen.

ten tweede, het werkt niet.

Een collega van me heeft eenzelfde trailer maar een jaar ouder... bij hem werkt het wel zoals het hoor.

 

Wat mij wel opvalt is dat mijn trailer 7 bar aangeeft, en de zijne 7,5 bar aan lucht. beide in de groene zone.

 

Wat kan er aan de hand zijn? moet ik met deze trailer een ander handeling verrichten? teruggaan naar hertoghs?

 

trailer laten zakken en weer in zijn rijstand zetten werkt naar behoren.

 

bewerkt door nnndoh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mij gaan beide assen omhoog als je de hendel naar rechts drukt. het is maar om de oplegger op goede hoogte voor het dock te krijgen

Me vorige trailer, ook dubbelassig met meesturend achteras ging stukken sneller omhoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

gooi de slangen los en druk de knop vd rem in......trekker gewoon op de rem, misschien hoef je de slangen niet los te gooien en kun je hem zo van de rem afzetten even navragen bij hertoghs.....

 

p.s. wel niet vergeten alles weer terug te zetten voor je gaat rijden

 

groeten martje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei lambiek:

dat is wel beter , zeker voor je remschijven want die staan aardig onder spanning als je hem omhoog brengt met de rem er op

Zouden die daar niet tegen kunnen denk je?

Wat dan als je eens flink moet remmen als je op snelheid bent???? dan komt toch ook alle kracht van de remvertraging op de remschijven/schoenen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Moet de hendel vasthouden als ik de trailer omhoog wilt brengen. laat ik hem los, doet hij niets

Links van de hendel zit een kastje met een barometer erin, die staat op 6 bar, in het groene gebied.. bij collega's met een trailer van een jaar ouder staat hij op 7,5 bar.

Ik ga dinsdag er even langs, het is niet de bedoeling dat ik na elke ritje terug op de DC alles los moet gooien. mijn oude trailer met een zelfde onderstel deed het ook gewoon.

Had het trouwens al eens geprobeerd met de rode slang los en de rangeerventiel open.. werkte niet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

om het even duidelijk te krijgen, je wilt dus de luchtvering verstellen. tegenwoordig moet je op alle trailers de hendel vast houden en doet die niks meer als je hem los laat. bij mijn trailer duurt het 30 seconden denk ik of misschien wel een minuut maar ja wordt per uur betaald dus lig er niet wakker van. ik zou zeggen wen eraan en stel je eigen er op in dat je 20 sec later bent als normaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die dokken bij het emballage zijn inderdaad hoog in Ridderkerk de luchtvering maximaal omhoog en zorgen dat je goed in de midden staat anders zit je met de klep tegen de achterkant van de klepuitsparing onder de hefbrug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die dokken bij het emballage zijn inderdaad hoog in Ridderkerk de luchtvering maximaal omhoog en zorgen dat je goed in de midden staat anders zit je met de klep tegen de achterkant van de klepuitsparing onder de hefbrug.

T is gewoon een waardeloos terrein

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Opgelost, tussen de assen zit een verdeelkastje met een ventieltje/ schroefje eraan. monteur draaide deze een kwartslag en hij gaat nu sneller omhoog :-)

terrein blijft waardeloos idd, maar we gaan verhuizen binnen een aantal jaar, waarheen is nog de vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden