Spring naar bijdragen
Grunneger

Chauffeur verliest betonblokken van 3 ton op a15

Recommended Posts

Uit onderzoek  door  de politie is gebleken dat ze 3000 kg per stuk wegen, zo'n keerwand weegt max 2 ton stuk....

niet strak tegen de klep gezet mss

 

bewerkt door steenhaas1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hoort het ook vast te zetten met ketting of met spanbanden wel stuk of wat anders heeft het ook geen nu.

Groetjes Libbe

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

En toen kwam het onvermijdelijke moment dat hij zijn werkgever op moest bellen om hem te vertellen dat die betonblokken van zijn voertuig afgedonderd waren, omdat ze niet vast stonden...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Grunneger:

^^

Worden dat soort ladingen dan nooit afgespannen?

 

Zorgen dat ze goed opgesloten staan tegen de kleppen, als ze eerst een stukje kunnen schuiven gaan ze er dwars door heen.

Echt hoge keerwanden gooi ik wel een spanband over, de klep is  1meter hoog laadvloerhoogte ongeveer 1,4m.

Keerwand van 2,5m komt 1,5m boven de klep uit en zal eerder omkiepen dan door de klep heengaan.

Meestal eerst aan beide zijden tegen de klep eentje en dan ertussen nog meer neerzetten, door de schuine onderkant staan van de gestapelde wanden de ruggen steeds meer naar binnen en zullen niet zo snel omkiepen.

 

Hoe hoger de wanden hoe langer de voet, wandje 50 cm hoog heeft voet van 50cm  die van 250 cm gaat naar een 140cm en kan dus niet meer tegenover elkaar tussen de kleppen staan.

Wanneer je  een vracht van 250cm hoge wanden moet laden, zet je ze dwars op de rijrichting met de wanden in elkaar gestapeld/geschoven de hak van de volgende op de voet van de eerste. Dan is de de laadlengte per wand geen 140cm maar 50-80cm.

bewerkt door steenhaas1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1 juli 2017 om 11:35 zei trieftol:

lekker onbehakt de bocht door

Dat is natuurlijk een (reeële) mogelijkheid.

 

Maar het gebeurt ook steeds vaker dat er in een bocht behoorlijke "knipgaten" in het wegdek (en ondergrond) zitten.

 

Normaal schrik je er alleen maar van, maar als je zulke lading dan niet perfect opgesloten / vast hebt staan kan dat net het zetje zijn om zulk puin van je wagen te kieperen.

 

Een klein stukje van mijn huis zit in de N371 ook zo'n verradelijke knik in het wegdek, precies in een bocht. Iedere keer tijdens groot onderhoud wordt dat  weer geegaliseerd, maar na een paar jaar zit het er weer. Gewoon op een 80 km weg, en geen waarschuwingsborden er bij. Daar ligt ook wel eens iets in de berm. Terwijl er verder langs de hele weg, ook in scherpere bochten, zelden iets wordt verloren.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei shompie:

Les een op de cursus ladingzekering. Zorg dat de lading opgesloten zit. Als ze iets ruimte hebben gaan ze overal doorheen.

Klopt. Bij ons liet de instructeur een filmpje zien dat je lading zelfs kunt tegen houden met een nieuwe kartonnen doos. Al moet ik wel zeggen dat dat na een paar keer wel ophoudt voor die doos, maar toch. Beweging voorkomen is al de grootste winst.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei josimo:

Wat te denken van de wegverkanting zoals in de lussen bij Holsloot....

Op de N34 bij Drouwen is het viaduct niet goed aangelegd. Dan hang je ineens ook best schuin. Er staat ook een bord bij: kantelgevaar.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2 juli 2017 om 15:10 zei shompie:

Les een op de cursus ladingzekering. Zorg dat de lading opgesloten zit. Als ze iets ruimte hebben gaan ze overal doorheen.

Spanbandje voor spanbandje achter en rijden maar......

band aan de voorkant ook nog over de klep heen, geeft wel veerkracht maar bij een klap gaat zo'n heftruck er van door.image.jpeg

bewerkt door steenhaas1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

^^.

Eigenlijk is het ook te zot dat iedere boerenl*l met zo'n apparaat de weg op mag...

Nog niet heel lang geleden kreeg je E kado bij B en dan ben je dus gerechtigd om zo'n trekker/oplegger te rijden met alle risico's van dien.

 

Er zullen best mensen met gevoel voor zo'n apparaat rondrijden; maar als ik in mijn eigen omgeving kijk? Vader, schoonvader en eega hebben alledrie het E rijbewijs kado gehad, hebben/hadden alledrie weinig met 'n auto en het besturen er van en kunnen zo opstappen... Levensgevaarlijk. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Man zeur niet ! het staat er nog netjes op , je mot ze eens echt in de weer zien , ´t zijn betonboeren hoor en geen chauffeurs  :rolleyes:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei josimo:

Och zodra het contra gewicht na 1 goede remactie achter in de bus ligt gaan ze het heel misschien begrijpen 

Nee hoor, dan is de klootzak voor hun de schuldige. Die remde voor een oranje licht, waar nog makkelijk 3 auto's doorheen hadden gekund....

We spreken hier van betonboerenlummels.....niet van personen met gezond verstand.

 

Groet Ron

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei ouwe:

Er zit toch ook een handrem op die heftruck :angel:

 

 

Zeker, die zit op de voorwielen die bij een noodstop steeds minder grip hebben.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...