[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Milieustickers Fr


Grunneger

Recommended Posts

  • Forumlid
4 minuten geleden zei Vrachtrijder:

Overheden kunnen toch ook digitaal tol heffen. Dan kunnen die milieudingen en kentekenplaten op dezelfde wijze geregeld worden.

 

 

Precies..gewoon camera's hangen net zoals in de milieuzone in Nederland

Je wordt ALTIJD gecontroleerd en als je geen vergunning hebt dan moet je een boete betalen

Wel zo eerlijk ...niemand die er onder uit komt en kan gokken zonder een sticker of zo binnen te komen

Scheeld je een hoop administratieve geneuzel van stickertje komen enzo

Kan in de Eu ook gekoppeld worden aan buitenlandse kentekens (hopenliojk ook snel de Poolse...)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei scania1965:

 

 

Precies..gewoon camera's hangen net zoals in de milieuzone in Nederland

Je wordt ALTIJD gecontroleerd en als je geen vergunning hebt dan moet je een boete betalen

Wel zo eerlijk ...niemand die er onder uit komt en kan gokken zonder een sticker of zo binnen te komen

Scheeld je een hoop administratieve geneuzel van stickertje komen enzo

Kan in de Eu ook gekoppeld worden aan buitenlandse kentekens (hopenliojk ook snel de Poolse...)

 

Dan zit je nog steeds met zo'n lelijke gele plaat op je auto. Bouw dan gewoon een standaard digitaal ding onder de motorkap, dan zijn we daar ook gelijk vanaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei Vrachtrijder:

Dan zit je nog steeds met zo'n lelijke gele plaat op je auto. Bouw dan gewoon een standaard digitaal ding onder de motorkap, dan zijn we daar ook gelijk vanaf.

 

Yep...das is handig als ik van mijn fiets af gereden wordt en de auto rijdt door

Best handig als ik dan een kentekenplaat kan lezen en doorgeven aan de instanties :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

natuurlijk is de techniek een super hulpmiddel.

Maar denk dat het juridisch nog wel wat voeten in aarde heeft

Als er 2 auto's naast elkaar rijden......dan zal het moeilijk te bewijzen zijn wie de daadwerkelijke dader is

 

Techniek is dus zeker overal inzet baar

Maar zolang je niet op de seconde (oke dat kan wel) maar op de cm nauwkeurig iets/iemand kan detecteren..dan wordt het lastig

 

Jou techniek thuis werkt als je in de buurt bent....zeg een metertje of 3 ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei *Ger*:

Je kunt precies registreren welk apparaat of welke chip zich in de buurt bevond op welk tijdstip, dan is de dader ook te achterhalen als jij van de fiets valt en het kenteken niet meer kunt lezen  ;)

Krijg je dat geneuzel weer over privacy .......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wel leuk, al die technologische snufjes, maar het heeft ook een aantal nadelen: hoevaak lopen ict projecten van de overheid in de soep? Naast dat het al een stuk duurder is dan dit systeem. Stukje privacy waar meteen over geklaagd gaat worden door sommigen, en het zou dan waarschijnlijk ook fraudegevoeliger zijn.

 

Zou dit Franse milieu-geneuzel dus worden uitgevoerd door middel van electronische controle, dan weet ik zeker dat we er ook een topic over zouden hebben, maar dan over de kosten, de fouten in het systeem etc..

 

Dit is misschien minder gebruiksvriendelijk, maar wel betrouwbaar en goedkoop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Grunneger:

Wel leuk, al die technologische snufjes, maar het heeft ook een aantal nadelen: hoevaak lopen ict projecten van de overheid in de soep? Naast dat het al een stuk duurder is dan dit systeem. Stukje privacy waar meteen over geklaagd gaat worden door sommigen, en het zou dan waarschijnlijk ook fraudegevoeliger zijn.

 

Zou dit Franse milieu-geneuzel dus worden uitgevoerd door middel van electronische controle, dan weet ik zeker dat we er ook een topic over zouden hebben, maar dan over de kosten, de fouten in het systeem etc..

 

Dit is misschien minder gebruiksvriendelijk, maar wel betrouwbaar en goedkoop.

 

Precies !

Dat ding zal maar net even geweigerd hebben als jij total-loss gereden wordt

" sorry meneer, we kunnen geen dader achterhalen dus sterkte met je schade "

(heb na 5 jaar een letselschade afgehandeld. Ben blij dat ik een gewoon kenteken had om de dader aan te wijzen anders had ik naar mijn geld kunnen fluiten)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja, in het geval van die zwarte VW Golf wordt het inderdaad een lastige discussie, want er zijn er 10 duizenden van en misschien wel 100 duizenden in Europa. Zie dan maar eens te achterhalen wie het deed. Van de andere kant, hoe eenvoudig is het om een andere kentekenplaat op je auto te schroeven. Succes met achterhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
26 minuten geleden zei Vrachtrijder:

Tja, in het geval van die zwarte VW Golf wordt het inderdaad een lastige discussie, want er zijn er 10 duizenden van en misschien wel 100 duizenden in Europa. Zie dan maar eens te achterhalen wie het deed. Van de andere kant, hoe eenvoudig is het om een andere kentekenplaat op je auto te schroeven. Succes met achterhalen.

Hoeveel mensen rijden langdurig met een valse plaat rond dan? Dat houden ze meestal toch niet lang vol.

 

En schroeven? Nee joh, Duits kenteken. Die klik je er meestal zo in en uit (is eigendom van de eigenaar van het voertuig, en gaat er dus af bij verkoop van de wagen). En aan het Nederlandse kenteken kan je zien wat het bouwjaar is, wat dan ook overeen moet komen met de auto. Daar heb je bij een Duitse plaat geen last van.

 

Wat dat betrefd zijn Nederlandse kentekens wel heel efficiënt.

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 2-7-2017 om 10:24 zei Grunneger:

 

 

Zou dit Franse milieu-geneuzel

 

 

Heel bijzonder:

Iedereen ( niet alleen hier) valt over het Franse milieu systeem waarbij een stickertje van 7 cm doorsnee geplakt moet worden.:(

Niemand heeft t over het Duitse systeem wat in principe op het zelfde neerkomt,daar moet je ook een sticker op je voorruit plakken.:D

Alleen kost die Duitse stickert soms meer dan t dubbele van de Franse stickert.:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat ligt toch even anders daar:de Oostenrijkse sticker is t bewijs dat je de belasting betaald hebt,en heeft niks met een milieuclassificatie te maken.'Zwitserland t zelfde.

Wenen,en straks ook Tirol,heeft voor trucks weer een nieuwe sticker ontwikkeld met emissie klassering. Verschillende kleuren zelfde opzet als de Duitser.

Kan zo geen link plaatsen sorry

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei Grunneger:

Hoeveel mensen rijden langdurig met een valse plaat rond dan? Dat houden ze meestal toch niet lang vol.

 

En schroeven? Nee joh, Duits kenteken. Die klik je er meestal zo in en uit (is eigendom van de eigenaar van het voertuig, en gaat er dus af bij verkoop van de wagen). En aan het Nederlandse kenteken kan je zien wat het bouwjaar is, wat dan ook overeen moet komen met de auto. Daar heb je bij een Duitse plaat geen last van.

 

Wat dat betrefd zijn Nederlandse kentekens wel heel efficiënt.

Hoeft ook niet, want als er misdrijven gepleegd worden, worden er toch al wel valse kentekenplaten gebruikt. 

 

En niet lang volhouden? Als ik de kenteken van 'jouw' zwarte VW Golf op mijn zwarte VW Golf plak, hoe groot is de kans dat ik daarvoor wordt aangehouden? Ik kan het mis hebben, maar ik denk niet dat het een groot probleem zal zijn.

 

Dat bouwjaar verhaal heb je bij een Nederlandse auto ook geen last van. Importeer een 5 jaar oude auto en je krijgt nog steeds een nieuw kenteken er op.

bewerkt door Vrachtrijder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Vrachtrijder:

 

En niet lang volhouden? Als ik de kenteken van 'jouw' zwarte VW Golf op mijn zwarte VW Golf plak, hoe groot is de kans dat ik daarvoor wordt aangehouden? Ik kan het mis hebben, maar ik denk niet dat het een groot probleem zal 

Dan moet je er ook nog eens een vinden. En daarnaast, je valt snel door de mand hoor, kenteken staat al geregistreerd als vermist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Vrachtrijder:

 

 

En niet lang volhouden? Als ik de kenteken van 'jouw' zwarte VW Golf op mijn zwarte VW Golf plak, hoe groot is de kans dat ik daarvoor wordt aangehouden? Ik kan het mis hebben, maar ik denk niet dat het een groot probleem zal zijn.

 

 

Tot de volgende APK, dan matcht jouw chassisnummer niet met je kenteken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
44 minuten geleden zei RealZeus:

Tot de volgende APK, dan matcht jouw chassisnummer niet met je kenteken.

Je snapt hem niet. Het gaat om illegaal rondrijden. Dus zonder kenteken, verzekering en apk. Eventueel zelfs zonder rijbewijs. Iets dat (helaas) nog steeds veel  gebeurd in bepaalde regio's.

En om weer richting het juiste thema te gaan: ook zonder milieustickers dus:D

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden