[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Milieustickers Fr


Grunneger

Recommended Posts

  • Forumlid

Wanneer gaan ze eens Europees 1 lijn trekken betreffende euronorm. Als ik naar dat lijstje kijk betreffende personenauto dan krijg ik een sticker 5/euro 2 terwijl ik voor Duitsland euro 3 ben (katalysator eronder euro 4) en in Nederland nog lager uit val :stom: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ De euronorm is overal hetzelfde, alleen gaat  het ene land uit van de geproduceerde auto, het andere land uit van een jaarlijkse meting en weer andere gaan uit van de aanpassingen die gedaan zijn na productie. 

Zo kan een E4 met kat bijna overal hetzelfde als E5, terwijl Frankrijk dan weer zegt dat hij niet origineel is met kat en dus gewoon een E4 is. En in Zwitserland wanneer de APK meting niet goed uitvalt wordt de Euronorm bijgesteld. En dan kan je E4 met kat ineens gelijkwaardig worden gevonden aan een E3. 

 

 

Maar als het er doorkomt dan is er een veel groter probleem straks voor alle openuitlaatrijders, bij constatering krijg je straks in Nederland gelijk een WOK. Terwijl Duitsland een stapje verder gaat, die zegt gewoon dat jouw E6 een E0 is en dat je dus niet in de juiste MAUTklasse zit. Zwitserland doet dit al langer, maar die controleren ook veel strenger op AddBleu ed. In Zwitserland wilde men destijds ook niet geloven dat mijn auto een E4 is zonder AddBleu. De motor was net nieuw en ik geloof dat ik de 50e in Nederland was die hem toen had, bij de TGX werd het een standaard. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei HIT:

^^ De euronorm is overal hetzelfde, alleen gaat  het ene land uit van de geproduceerde auto, het andere land uit van een jaarlijkse meting en weer andere gaan uit van de aanpassingen die gedaan zijn na productie. 

Zo kan een E4 met kat bijna overal hetzelfde als E5, terwijl Frankrijk dan weer zegt dat hij niet origineel is met kat en dus gewoon een E4 is. 

 

En dat bedoel ik dus, E norm is Europees geregeld dus gelijk maar de interpretatie/invulling ervan verschilt per land

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WOK? Via Google kom ik enkel "Wachten Op Keuren" tegen wat enigszins relevant zou zijn. Dus moet je dan je voertuig opnieuw ter keuring aanbieden?

APK of RDW en in de tussentijd mag je het voertuig niet gebruiken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Pfffff, je zou bijna bewust met een euro 0 gaan rijden. Weet je tenminste waar je aan toe bent in elk land.

 

En inderdaad, lekker Europees regelen. Die ego-tjes van elk land weer lekker terug in de kast, maar ja, dat kost natuurlijk weer stemmetjes van de 'groene-mens' voor elke regering die weer iets verzint on het milieu te sparen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden