Spring naar bijdragen
Grunneger

Milieustickers Fr

Recommended Posts

4 uur geleden zei Vrachtrijder:

En niet lang volhouden? Als ik de kenteken van 'jouw' zwarte VW Golf op mijn zwarte VW Golf plak, hoe groot is de kans dat ik daarvoor wordt aangehouden? Ik kan het mis hebben, maar ik denk niet dat het een groot probleem zal zijn.

Tot de volgende APK, dan matcht jouw chassisnummer niet met je kenteken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei RealZeus:

Tot de volgende APK, dan matcht jouw chassisnummer niet met je kenteken.

Je snapt hem niet. Het gaat om illegaal rondrijden. Dus zonder kenteken, verzekering en apk. Eventueel zelfs zonder rijbewijs. Iets dat (helaas) nog steeds veel  gebeurd in bepaalde regio's.

En om weer richting het juiste thema te gaan: ook zonder milieustickers dus:D

bewerkt door Grunneger

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waar staat 2 voor?

En ben dan ook vanzelfsprekend nieuwsgierig naar 1 en 3.:p

Welke sticker zou mijn euro 3 gaan krijgen als ik ooit nog eens weer in Frankrijk zou komen?
Behalve een schot hagel......

Als ik het goed lees zou jou auto een klasse 5 sticker krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wanneer gaan ze eens Europees 1 lijn trekken betreffende euronorm. Als ik naar dat lijstje kijk betreffende personenauto dan krijg ik een sticker 5/euro 2 terwijl ik voor Duitsland euro 3 ben (katalysator eronder euro 4) en in Nederland nog lager uit val :stom: 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

^^ De euronorm is overal hetzelfde, alleen gaat  het ene land uit van de geproduceerde auto, het andere land uit van een jaarlijkse meting en weer andere gaan uit van de aanpassingen die gedaan zijn na productie. 

Zo kan een E4 met kat bijna overal hetzelfde als E5, terwijl Frankrijk dan weer zegt dat hij niet origineel is met kat en dus gewoon een E4 is. En in Zwitserland wanneer de APK meting niet goed uitvalt wordt de Euronorm bijgesteld. En dan kan je E4 met kat ineens gelijkwaardig worden gevonden aan een E3. 

Maar als het er doorkomt dan is er een veel groter probleem straks voor alle openuitlaatrijders, bij constatering krijg je straks in Nederland gelijk een WOK. Terwijl Duitsland een stapje verder gaat, die zegt gewoon dat jouw E6 een E0 is en dat je dus niet in de juiste MAUTklasse zit. Zwitserland doet dit al langer, maar die controleren ook veel strenger op AddBleu ed. In Zwitserland wilde men destijds ook niet geloven dat mijn auto een E4 is zonder AddBleu. De motor was net nieuw en ik geloof dat ik de 50e in Nederland was die hem toen had, bij de TGX werd het een standaard. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HIT:

^^ De euronorm is overal hetzelfde, alleen gaat  het ene land uit van de geproduceerde auto, het andere land uit van een jaarlijkse meting en weer andere gaan uit van de aanpassingen die gedaan zijn na productie. 

Zo kan een E4 met kat bijna overal hetzelfde als E5, terwijl Frankrijk dan weer zegt dat hij niet origineel is met kat en dus gewoon een E4 is. 

En dat bedoel ik dus, E norm is Europees geregeld dus gelijk maar de interpretatie/invulling ervan verschilt per land

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

WOK? Via Google kom ik enkel "Wachten Op Keuren" tegen wat enigszins relevant zou zijn. Dus moet je dan je voertuig opnieuw ter keuring aanbieden?

APK of RDW en in de tussentijd mag je het voertuig niet gebruiken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

^^goedkoper dan het Duitse alternatief. BAG boete voor niet de juiste Euronorm is vele malen kostbaarder. 

bewerkt door HIT

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pfffff, je zou bijna bewust met een euro 0 gaan rijden. Weet je tenminste waar je aan toe bent in elk land.

En inderdaad, lekker Europees regelen. Die ego-tjes van elk land weer lekker terug in de kast, maar ja, dat kost natuurlijk weer stemmetjes van de 'groene-mens' voor elke regering die weer iets verzint on het milieu te sparen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

effe het laatste nieuws uit la douce france (van de tour) ze willen alle diesel auto's dmv. een slooppremie van de weg afhalen en this is not a joke

bewerkt door marcel69

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden