[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Belevenissen rondom ADAC Truck Grand Prix Nürburg


minuteman

Recommended Posts

  • Forumlid

Kort geleden kreeg ik van Mercedes vrijkaarten voor de ADAC Truck Grandprix in Nürnberg 29-6 tm. 2-7. De kaarten waren voor het hele weekend geldig met toegang tot de tribunes en de Mercedes gastenruimte.

 

Nu ben ik zelf geen vrachtrijder van beroep, maar vind alles rond om (voornamelijk oldtimer) vrachtwagens wel interessant én ben ik altijd in voor gemotoriseerde sport. Het besluit was dan ook al snel genomen om er zaterdagochtend naartoe te gaan en in een hotel te overnachten om het programma zondag ook te kunnen bijwonen. 

 

De aankomst was nat, het regende een groot deel van de dag en we hebben slechts beperkt wat kunnen zien. Er waren wel verschillende races en kwalificaties gaande, afgewisseld met een toerwagen kampioenschap (personenauto's). De vrachtwagens waren ingedeeld in de FIA Race Trucks en er reed de Trucks Mittelrhein Cup. 

 

De zondag begon qua weer beter maar ging ook al snel over in regen. Gelukkig hebben we een paar races vanuit de Mercedes ruimte kunnen zien in tribune 4 waar je een mooi overzicht op het bochtige gedeelte van de baan hebt en bovendien monitoren waarop de rest van het circuit te zien is.

 

Wat mij is bijgebleven is dat het aan de ene kant een serieuze sport is waarbij de mannen zeer aan elkaar gewaagd zijn. Aan de andere kant is het ook een (op het oog) 'nette' sport en heb ik geen moedwillige ramacties ed. gezien en hoewel het soms op het scherps van de snede was werd er rekening gehouden met elkaar. Opvallend was het aantal equipes uit Groot Britannië en ook Nederland was vertegenwoordigd met een aantal wagens. 

 

Het binnenterrein van het circuit was aangekleed met stands van de verschillende vrachtautofabrikanten, bandenleveranciers en overige toeleveranciers voor de industrie. Rondom het circuit waren grote parkeerplaatsen ingericht waar ontelbare vrachtwagencombinaties stonden geparkeerd. Ook waren er aparte plaatsen voor campers en oldtimers. Hieronder wat beelden en video's.

 

 

 

 

Dit is het FIA verslag van zaterdag

 

Je kon tussen de wagens inlopen en kijken hoe ze aan de voorbereiding bezigwaren

IMG_3991.jpg

Blijft mooi die oude wagens !!

IMG_4004.jpg

IMG_4005.jpg

IMG_4006.jpg

IMG_4008.jpg

IMG_4010.jpg

 

Ontelbare combinaties, de een nog uitbundiger dan de ander gespoten 

 

IMG_4011.jpg

IMG_4013.jpg

 

Wie heeft er nog een schijfje die tot de 180 loopt :-)

 

IMG_4024.jpg

 

Het uitzicht vanuit de Mercedes ruimte

 

IMG_4031.jpg

bewerkt door minuteman
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooi evenement daar op de Nurburgring, en ben er een paar keer geweest.

De Laatste keer( jaar of 15 geleden ) met een paar collega,s op zaterdagmorgen in Freiburg van de trein gekomen en met toestemming van de planning in Oss via de Nurburgring gereden.
Konden de auto,s daar op het circuit parkeren en overnachten, en op zondag rond 17.00 op huis aan met vlaggen aan de auto,s en ook geen last van het zondagsrijverbod :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden