[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zonder chauffeur


Recommended Posts

  • Forumlid

zelfrijdende vrachtwagen bezorgt lading bier

Anheuser-Busch

In de Verenigde Staten heeft voor het eerst een zelfrijdende vrachtauto een commerciële lading vervoerd. Een truck van de Amerikaanse bierbrouwer Anheuser-Busch reed van Fort Collins in Colorado naar Colorado Springs, een rit van bijna 200 kilometer lang. 

De vrachtwagen vervoerde 50.000 blikjes Budweiser. Er zat niemand achter het stuur, wel was er een vrachtwagenchauffeur in de cabine om een oogje in het zeil te houden. Hij hoefde niet in te grijpen, zegt het bedrijf. 

De truck van Volvo was door technologiebedrijf Otto gevuld met apparatuur zodat hij autonoom kon rijden. Anheuser-Busch, tegenwoordig onderdeel van Inbev en nu de grootste brouwer ter wereld, hoopt dat de techniek van zelfrijdende vrachtauto's wereldwijd kan worden gebruikt.

xxl.jpg
1/3Voor de zekerheid zat er wel een chauffeur in de cabine Anheuser-Busch
xxl.jpg
2/3Het blijft wel een vreemd gezicht op de snelweg, een truck zonder chauffeur achter het stuur Anheuser-Busch
xxl.jpg
3/3De vrachtwagen was volgeladen met bier Anheuser-Busch
s.jpg
s.jpg
 
bewerkt door hwm.klaassen
Bron Nieuws uit de krant en T.V.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wil even de Bron door geven Was internationaal nieuws op T.V.

 

Wil ook even vermelden in Zweden is de eerste truck zonder cabine op de weg gezet Gaat een half jaar proef rijden Daarna door heel Zweden heen En over twee jaar Internationaal door heel Europa

De arme chauffeur doet alleen maar toe kijken

 

Huub

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
7 uur geleden zei hwm.klaassen:

Wil even de Bron door geven Was internationaal nieuws op T.V.

 

Wil ook even vermelden in Zweden is de eerste truck zonder cabine op de weg gezet Gaat een half jaar proef rijden Daarna door heel Zweden heen En over twee jaar Internationaal door heel Europa

De arme chauffeur doet alleen maar toe kijken

 

Huub

 

 

Trucks zonder cabine???

Huub, op de Delta rijden deze al jaren......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

Ik ga me pas zorgen maken als er links èn rechts van die dingen zonder cabine beginnen aan te dokken.

Tot die tijd zijn het alleen maar natte dromen van mensen die weinig met transport hebben. De meeste van dat soort projecten mislukken toch.

Persoonlijk denk ik dat alleen dingen zoals platooning succesvol gaan worden. Ons werk zal wel veranderen, maar verdwijnen? Ik zou er mijn geld niet op inzetten.

 

Enneh, even een geschiedenis lesje: 

De industriële revolutie: iedereen wordt werkloos! (Niet dus)

De automatische piloot: alle piloten worden werkloos! (Ook niet)

De ict-revolutie: iedereen wordt werkloos! (Volgens mij is er nog werk zat).

Met elke uitvinding worden dat soort dingen geroepen, maar het gebeurd maar zelden dat een beroep een snelle plotselinge dood sterft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op ‎10‎-‎7‎-‎2017 om 21:15 zei Grunneger:

^^

Ik ga me pas zorgen maken als er links èn rechts van die dingen zonder cabine beginnen aan te dokken.

Tot die tijd zijn het alleen maar natte dromen van mensen die weinig met transport hebben. De meeste van dat soort projecten mislukken toch.

Persoonlijk denk ik dat alleen dingen zoals platooning succesvol gaan worden. Ons werk zal wel veranderen, maar verdwijnen? Ik zou er mijn geld niet op inzetten.

 

Enneh, even een geschiedenis lesje: 

De industriële revolutie: iedereen wordt werkloos! (Niet dus)

De automatische piloot: alle piloten worden werkloos! (Ook niet)

De ict-revolutie: iedereen wordt werkloos! (Volgens mij is er nog werk zat).

Met elke uitvinding worden dat soort dingen geroepen, maar het gebeurd maar zelden dat een beroep een snelle plotselinge dood sterft.

Dat zegde mijn groot vader ook Toen paard en wagen ruimte moest maken voor motorvoertuigen En ga zo maar door

De ontwikkeling is niet tegen te houden En maar goed ook

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De proeven zijn tot nu toe, zoals daar in Colorado op redelijk vlakke wegen in de zon redelijk weinig verkeer.. Gooi ze eens in een sneeuw storm ergens in de bergen... of de binnenstad van, wel, iedere groote stad.

Overgens was deze proef al een jaar geleden gehouden, oud nieuws dus...

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Grunneger:

maar ze zijn met wat minder.

 

Heb je een punt.. alleen, denk ik, zal het bevolkingsaantal in de toekomst dan ook wat minder moeten zijn.. Vrees alleen dat dat niet gaat gebeuren..

(ben er zelf ook oorzaak van, heb ook voor nageslacht gezorgd) ..:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 12-7-2017 om 02:55 zei corydon:

De proeven zijn tot nu toe, zoals daar in Colorado op redelijk vlakke wegen in de zon redelijk weinig verkeer.. Gooi ze eens in een sneeuw storm ergens in de bergen... of de binnenstad van, wel, iedere groote stad.

Overgens was deze proef al een jaar geleden gehouden, oud nieuws dus...

Of in het Nederlandse/Belse landschap met om de 3 a 4 kilometer een op/afrit !!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Of wat bij mij in de regio?

Smalle weggetjes en, nu zeker in de zomermaanden, veel types als Fleur met een fleurhut .......  :zegtniets:

Als je ziet welke ondenkbare klunsen daar tussen zitten vrees ik dat dat de computercapaciteit ver te boven gaat voor die chauffeurloze wagens....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden