[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Weekendrust nieuwe stijl


Gast shompie

Recommended Posts

  • Administrators

Er zijn ook al plaatjes geweest van omgebouwde paardentrailers met van die hokjes voor meerdere mensen; dit schiet z'n doel weer eens helemaal voorbij.

Nou gaat het mij niet aan, maar je zult er in gedumpt worden.... ik nam de gok denk ik en bleef in m'n cabine. Je weet nooit wat je oploopt;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^of zoals nu al gebeurd, rijden de busjes gewoon wat vaker. Het zonnetje gaat de chauffeurs 14d op en 10d binnenlands vervoer laten doen. 

Dit betekend effectief dat ze twee weekeinden achtereen thuis zijn dan twee weekeinden dan nog zo'n cyclus waarna de chauffeurs teweer weken vrij zijn. 

Dan nog verdienen ze met dan en binnenland chauffeur beleefde een zonnige chauffeur mij gisteren,  deze man is wel bedrijfstrouw hij werkt er al 25jr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Valt mij op dat deze "tekening" van een ASFINAG komen.

Oostenrijk, een land dat zich jaren niets aantrok van het welzijn van chauffeurs.

Op de Brenner blijven staan? Kijk maar....

Regelmatig met de trein door dat klote land geweest, ook al zo'n schertsvertoning! En dan nu ineens "ideen" voor de 45 uur buiten de cabine???

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
24 minuten geleden zei *Ger*:

ik denk dat dit vanzelf opgelost gaat worden als ze nog minder personeel kunnen krijgen. :bey:

Ik denk (weet het wel zeker) dat de midden en oost europese collega's een stuk minder klagen, en daarom ook dit soort oplossingen gewoon accepteren. Is ook niet zo vreemd, als je opgegroeid bent in een stoffig 2-kamer appartement, samen met je ouders, 3 broers en een setje grootouders, en je boven en zijbuurmannen beiden alcoholisten zijn (waar voorbeeld).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Murphy:

Valt mij op dat deze "tekening" van een ASFINAG komen.

Oostenrijk, een land dat zich jaren niets aantrok van het welzijn van chauffeurs.

Op de Brenner blijven staan? Kijk maar....

Regelmatig met de trein door dat klote land geweest, ook al zo'n schertsvertoning! En dan nu ineens "ideen" voor de 45 uur buiten de cabine???

 

 

"Wir machen nur was sich rechnet"...    Met andere woorden, als het maar (mogelijk) geld oplevert, dan is hun interesse snel gewekt. Het verblijf in zo'n hut zal vast niet gratis zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
32 minuten geleden zei *Ger*:

^^ tijd voor een topic over wekelijkse rust in hotel :confused:

 

Ik volg dit onderwerp met meer dan gemiddelde belangstelling en buiten een enkeling (meestal van die chauffeurs die elke middag om 16.00 op de fiets naar huis gaan) is er niemand positief over dit verhaal. Maar wederom word er niet geluisterd naar mensen uit de praktijk. Er word al maanden geroepen datnwe gedumpt worden in een porte cabin, maar nee hoor. Die enkeling bleef volhouden dat de auto op een veilige plek stond en de chauffeur op het terras van het hotel aan het genieten was van een wijntje met een hapje. Die mensen zijn dus niet van deze tijd is wel weer gebleken. En dat allemaal onder de noemer sociaal. Ik vind het eerder a sociaal als je je auto uit gejaagd word. En als je de reacties op verschillende fb sites bekijkt sta ik in mijn mening verre van alleen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei *Ger*:

Ron je doet nog steeds net alsof het alleen mijn fiets is, je hebt niet eens in de gaten dat dit van collega's komt die wel in de cabine moeten verblijven met 2 man bij 30 graden. 

Ja ik ben voorstander van uit dat hok als de 45 uur wekelijkse rust gemaakt moet worden, en nee ik ben niet bang voor de horrorverhalen en rare tekeningen die er nu overal opduiken, ik denk dat dit vanzelf opgelost gaat worden als ze nog minder personeel kunnen krijgen:bey:

 

Of ze halen hun personeel nog verder vandaan.

Nee ik zie mij hier niet slapen nee.

Ik denk niet dat mijn vrouwelijke collega's hier in gaan slapen gescheiden door een gordijntje van onze mannelijke collega's.

Maar ik denk dat er genoeg mannelijke collega's niet gediend zijn om in de stank en gesnurk van een ander te liggen.  

Of je moet je zelf ook maar vol gieten met drank :wijn::wijn:

 

Maar ik snap dus echt niet wat hier aan beter is voor een chauffeurs die solo rijdt als slapen in je eigen naar eigen comfort ingerichte cabine. :confused:

Misschien zouden ze daar wat aan moeten doen.

Onderscheid maken  of je nu met 1 of 2 personen in een vrachtwagen verblijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
27 minuten geleden zei volvofh12:

Wie betaalt bepaalt. Werkgevers zullen voor de goedkoopste optie kiezen.

De werkgever kiest niet dat doe jij. Volgens mij krijg je al weekeindvergoeding en nachtvergoeding, deze is nooit in mindering gebracht terwijl wel de omstandigheden van de voertuigen zijn verbeterd.

5 minuten geleden zei *Ger*:

Onzin, mijn werkgever betaald ook mijn loon, maar bepaalt niet hoe hoog dat is.

In zekere zin wel, op het moment dat je in dienst komt spreek je samen af welk salaris je in start en daar kun je mee eens zijn of niet.

7 minuten geleden zei *Ger*:

Waar is die grote mond nu van al degene die zeggen dat ze voor zich zelf op kunnen komen :rolleyes:

Dat zijn mensen die hun mond houden omdat zij het al beter hebben als in de CAO wordt besproken, ik ken menig rijder in de bouw die erg blij is dat zijn werkgever niet de CAO transport hoeft na te leven. 

 

Feit blijft dat dit ook broodroof is tov de eigenrijder/ster, welke wel een zakcentje uitspaart om zijn/haar werk te doen. 

2 uur geleden zei *Ger*:

de democratie gaat dit winnen Ron, of misschien ook niet :D

De democratie wint dit niet, pas wanneer grotere partijen mee mogen praten dan de vakbonden zijn dan gaat de democratie dit winnen. Want in een democratie mag/kan iedereen vrijelijk mee praten en beslissen. 

 

En eigenlijk is het onderzoekswaardig hoe er op dit moment in Nederland een CAO wordt afgesloten. De vakbonden ( waar een minderheid ) lid van is mag mee praten over een CAO terwijl de meerderheid niet lid is en geen recht van spreken heeft 

Ergens heb is er in een topic gezegd " Dan moet je maar lid worden van een vakbond " dus ik moet geld betalen om mee te mogen praten..... volgens mij is dat geen democratie maar afpersing. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
2 uur geleden zei *Ger*:

mooi, ik ook niet. 

de democratie gaat dit winnen Ron, of misschien ook niet :D

 

Nee Ger, het pluche bepaald. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei *Ger*:

het zijn tekeningen, en wij draaien al door :D

we willen van de vakbonden af omdat we het zelf prima kunnen regelen, bij het eerste tekeningetje blijkt al dat we dit niet kunnen, man je bepaald toch zelf wel in wel hotel je verblijft :bey:

 

Een hotel waar je je vrachtwagen veilig kunt parkeren.

Is daar al een app voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
2 uur geleden zei lientje:

 

Een hotel waar je je vrachtwagen veilig kunt parkeren.

Is daar al een app voor?

 

Dat word dus ook nog eens een bewaakte parking bij het hotel. Ik ben benieuwt hoe lang het duurt voordat er dat soort parkings en hotels zijn...

 

Alss het net zo gaat als de bewaakte parkings die er nu zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het lijkt mij vrij onlogisch, dat als de EU je uit je cabine verband, dan wel akkoord gaat met een mindere slaapplek en bijbehorende voorzieningen als je in de cabine zou hebben.

 

Of zoals "onze" minister al zei; 'de cabine is een prima plaats om in het weekeinde te verblijven'.

 

Niet de cabine is het probleem, de plaats waar hij staat en de mentaliteit van de mensen die er in wonen, dat is het probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei Murphy:

Valt mij op dat deze "tekening" van een ASFINAG komen.

Oostenrijk, een land dat zich jaren niets aantrok van het welzijn van chauffeurs.

Op de Brenner blijven staan? Kijk maar....

Regelmatig met de trein door dat klote land geweest, ook al zo'n schertsvertoning! En dan nu ineens "ideen" voor de 45 uur buiten de cabine???

 

ideeën ???Asfinag ruikt gewoon geld,ga er maar van uit dat hun deze "hutten" gaan faciliteren,tegen rijke beloning uiteraard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei *Ger*:

De cabine is ook een prima plek om een weekend door te brengen, één ja, maar niet 12 achter elkaar zo als menig Roemeen of Bulgaar moet accepteren.

Laten we eens beginnen met standairco verplicht te maken en wat dacht je van sanitaire voorzieningen, weekend dus doorbrengen op een daarvoor geschikte plaats is een must.

Er is veel werk aan de winkel, en zolang dat niet gedaan wordt is een verbod op 45 uur wekelijkse rust in de cabine een heel normale zaak.

 

En dus zou je wat moeten veranderen in de mentaliteit van de mensen die zich dit zelf aan doen, restaurants zijn er immers genoeg, evenals benzinepompen met sanitair.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei *Ger*:

Dus je doet het jezelf aan aan je werkgever zegt bel maandag maar dan heb ik misschien een rit voor jou.

Je doet het ook jezelf aan dat van dat beetje geld wat je verdient geen parkeerplaats en toiletgebruik betaald.

Maar vooral doe je het je zelf aan dat je naar landen gaat waar geen parkeerplaatsen zijn die geschikt zijn.

 

 

Je M\AG internationaal chauffeur worden, het hoeft niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 20-7-2017 om 20:23 zei *Ger*:

De cabine is ook een prima plek om een weekend door te brengen, één ja, maar niet 12 achter elkaar zo als menig Roemeen of Bulgaar moet accepteren.

Laten we eens beginnen met standairco verplicht te maken en wat dacht je van sanitaire voorzieningen, weekend dus doorbrengen op een daarvoor geschikte plaats is een must.

Er is veel werk aan de winkel, en zolang dat niet gedaan wordt is een verbod op 45 uur wekelijkse rust in de cabine een heel normale zaak.

Ik zie niet in waarom ik geen 12 nachten achter elkaar in de cabine zou kunnen slapen. Als ik het 1 nacht kan, dan kan ik het ook 5, 10 of 20. Die bedden slapen prima, dus daar hoef je het niet voor te laten.

 

Dat koken op een Campingaz ding, daar heb ik ook vrij weinig moeite mee. Als ik dat 14 dagen naast mijn tent op Texel kan, dan kan ik dat ook 14 dagen naast mijn vrachtwagen langs een Europese snelweg.

 

Ben het wel met je eens dat een standairco verplicht zou moeten zijn voor het internationale verkeer en dat er iets moet gebeuren aan de sanitaire voorzieningen. 

 

Persoonlijk zie ik daarom vrij weinig om de weekeindrust in de cabine te verbieden. Ik zie er meer in dat de vrachtrijder in kwestie verplicht is om zijn weekeindrust te maken op een truckparking met alle voorzieningen. Daar zijn alle benodigde voorzieningen aanwezig, staat de vrachtwagen veilig, kan de vrachtrijder bij zijn voertuig (en lading) blijven en verdient de eigenaar van de truckparking er in het weekeinde ook nog iets aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ga dood nog niet in zo'n veetrailer liggen met een roedel andere chauffeurs die ik niet ken. Die trailer flikkeren ze maar lekker op een homoparking neer, daar kunnen ze hem goed gebruiken. De gemiddelde cabine ziet er comfortabeler uit dan die kampeerboerderij op wielen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden