[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Kaart invoeren.


Gast shompie

Recommended Posts

  • Forumlid
20 uur geleden zei Marotrans:

Klopt, één keer verder op het pijltje drukken.

En dat moet dan zes keer: die UTC-correctie kan maar met één minuut per week :ja:

 

Dus begin oktober ben je weer bij de tijd! 

Je kan max 3 min per dag corrigeren , en dat gaat ook bij alle andere auto's . alleen die ene VOLVO niet ! {ging trouwens wel met de  werkplaats kaart}

Bij de BAS kennen ze het probleem , maar gezien de leeftijd van de auto laten we het zo !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Het artikel zegt mij dat de UTC tijd 20 minuten mag afwijken. Bij meer afwijking, dient het apparaat opnieuw geijkt te worden.

 

Dus tja, je kan de utc tijd per 7 dagen een minuut gaan corrigeren.. om die grens van 20 minuten niet te naderen.. aan de andere kant.. wanneer het apparaat bij de laatste ijking gewoon correct op de utc tijd ingesteld is.. vind ik het wel vreemd dat (tenzij iemand er tussendoor handmatig aan hebt zitten prutsen) dat de utc tijd dan zo kan 'verlopen'.. 

 

Als dat zo makkelijk kan.. is opnieuw een ijking misschien wel nuttig?. Je weet nooit wat waarmee dat ding dan nog meer mee uit de pas loopt.. ten nadele van de chauffeur..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja dan lezen we het artikel toch allebei anders. Ik vind het gewoon een stuk professioneler staan als je de utc tijd gewoon goed hebt staan. Het is maar een klein moeite daar voor te zorgen.

Ik ben wel met je eens dat het een vreemde zaak is dat de utc tijd kan afwijken. 

Bij mijn huidige auto heb ik op de BC eerder 30 minuten pauze dan als op de tacho.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op ‎9‎-‎8‎-‎2017 om 12:22 zei shompie:

Ik heb een vraagje. Ik had vanmorgen een discussie met een collega over het invoeren van de pas. Als ik dat doe voer ik altijd handmatig de rust in en wacht ik tot er bovenop het dichte blokje (links onderin) een open blokje komt en ga dan pas rijden. 

 

Dit is mij ooit zo verteld dat dit moest. Mijn collega zegt dus dat dit niet nodig is en dat je mag gaan rijden op het moment dat alleen het dichte blokje zichtbaar is.

 

Wie oh wie weet wat de juiste manier is?

Dat hangt van de versie tachograaf die je gebruikt. Vanaf V1.4 en hoger zou volgens de handleiding het dichte vierkantje volstaan. De versies daarvoor moet je wachten tot het volledige symbool zichtbaar is.

Maar voor de zekerheid zou ik toch wachten op het volledige symbool:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hwb je toch een goede lange nacht gehad Pierre.
Ik wacht elke dag tot het blokje klaar is, tijd zat, 1 keer in de 3 weken rijd ik een klein stukje zonder pas, dan moet die even uitgelezen worden, en dan voer ik als de pas er in gaat de werkzaamheden in en wacht even tot de boel ingelezen is, doe ik de papieren effe op orde, heb altijd wel wat te doen, in ieder geval het dagelijkse rondje voor de staat van de auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die vat ik niet helemaal. :confused:
Wat moet er uitgelezen worden, je tacho of je pas. En waarom zou je daarvoor een klein stukje moeten rijden?
Een tachograaf hoeft volgens mij niet uitgelezen te worden zonder dringende reden, en je pas lees je eens in de zoveel tijd uit in de kaartlezer wanneer je hem eruit hebt en naar huis gaat.
Ik parkeer mijn wagen achter een gebouw, en sta s'morgens aan de voorkant te wachten op mijn collega die de nieuwe trailer brengt, hij brengt ook de kaartlezer mee, dus zet ik de auto 1 keer in de drie weken zonder kaart voor, wel op out of scope. En eens in de 2.5/ 3 maanden mag de tachograaf ook even gedaan worden, dat is ook verplicht maar gebeurt normaal bij ons door de wagenpark beheerder, zei het niet dat mijn wagen 140 van die plek afstaat.

Het is soms anders dan normaal idd, bij mijn vorige werk las ik de boel nooit uit, daar gebeurde dit elke dag automatisch als je binnen kwam rijden op afatand.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Pierre:


Ben ik nou gek? Als jij nou 'voor' staat te wachten en daar je kaart uitleest wanneer je collega zijn trailer daar afkoppelt, en jij daarna jou auto 'achter' ophaalt, kaart erin frommelt en 'voor' je trailer weer aanpikt, wat is daar zo ingewikkeld aan?
Je hoeft niks 'out of scope' te rijden en het scheelt amper een paar minuten. Of is het zo strak geregeld dat je iedere minuut op een dag nodig hebt?

Niks strak geregeld hoor, maar van voor naar achter is al gauw 250 meter, parkeer mijn prive mobiel achter, pak de ivarco rijd naar voren en dan is het nog 25 meter naar de koffie.

dat is minder lopen dan twee keer 250 meter.

Ben namelijk qua lopen  lui aangelegd als het overbodig is.:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Doornekamp33:

Ja hallo zeg, ben niet voor niks bij de genie gegaan, daar hoefde we ook niet te lopen, zelfs de 25 km mars hebben we in naam van de koningin afgemaakt achter in de 4 tonner, de schoenen sleten te snel volgens de sergeant.emoji3.pngemoji3.pngemoji3.png

 

Ik heb een klein tijdje in Hedel rond gelopen maar daar lieten ze het echt niet achter in de 4 tonner een mars lopen hoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden