Spring naar bijdragen
Pierre

Herhaling of volledige cursus opnieuw?

Recommended Posts

Een vraag...

Mijn ADR-certificaat klasse 1 t/m 7 Tank- en Basis is verlopen sinds 27-03-2013.
Nu overweeg ik om op eigen kosten mijn ADR opnieuw te gaan halen, zij het enkel het Basis-certificaat.

Moet ik hiervoor vanwege de verstreken tijd een compleet nieuwe cursus voor gaan volgen, of volstaat een herhalingscursus met examen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Marotrans:

Geheel opnieuw inderdaad Pierre; en voor dat ene blaadje extra tekst zou ik het tankgedeelte niet laten liggen.

Je weet het eens niet... ;)

Precies Maarten. Maar dat gaat alles bij elkaar genomen nog een aardige duit kosten zo....:rolleyes:
Ik lees links en rechts over subsidie SOOB-fonds. Geld dat alleen als je via de werkgever deze cursus volgt of ook als particulier?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

SOOB- subsidie durf ik niets zinnigs over te zeggen; gewoon bellen zou ik zeggen :ja:

Ik heb het 7 jaar terug compleet opnieuw gedaan voor 750 euro; en inderdaad opgeven bij de belastingdienst. Destijds was er al wel 'n behoorlijke drempel, dat zal vast nog zo zijn... Maar ook daar is 'n mooie site voor : www.belastingdienst.nl

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Leeuw:

Dat zet ook allemaal geen zoden aan de dijk. Beetje ADR Basis en Tank zit je toch al gauw rond de €650,- of meer. Zelfs voor de punten van Code95 willen ze nog geld hebben...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-8-2017 om 07:02 zei Marotrans:

Ik heb het 7 jaar terug compleet opnieuw gedaan voor 750 euro; en inderdaad opgeven bij de belastingdienst. Destijds was er al wel 'n behoorlijke drempel, dat zal vast nog zo zijn...

Ik heb gisteren de boeken en het lesmateriaal binnen gekregen:  cursus ADR Basis + Tank incl. 3 dagen cursus én examens, incl. bijschrijving punten Code95 bij het CBR voor €399,- ex. BTW.  Ik moet er wel 3 keer voor op en neer naar Amersfoort en Leusden, maar dat is te overzien voor die komende 5 jaar.

https://www.ccv-b-diploma-code95-theorielessenonline.nl/9-cursus-data-commection-code-95-opleidingen/11-cursus-adr-295-en-adr-herhaling-275-elke-6-wkn-een-cursus-gepland

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei josimo:

Investeren in de toekomst @Pierre ....succes bij je nieuwe werkgever

Dank je, we gaan elkaar vast tegenkomen ergens in Frankrijk ;)

Het was één van de eisen die in de vacature stond , in het bezit zijn van ADR.
21 September a.s. neem ik afscheid van de firma en 2 oktober begin ik aan een nieuw avontuur, de cursus en examens doe ik in die laatste vrije week. :ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook ik mag volgende vanaf volgende week 3 zaterdagen investeren in het weer opnieuw halen van mijn adr-diploma. Was allang blij dat die verlopen was (we doen gewoon te weinig met adr). Helaas was de planning toch van mening dat een adr diploma handig is en stuurt mij dus op cursus :zegtniets:.

Succes met je cursus Pierre en ik had al het vermoeden toen jij dit topic startte dat je van werkgever ging veranderen (ik heb Bakker nog nooit met adr borden zien rijden). Veel succes en heel veel plezier bij je nieuwe werkgever en laat als jij vind dat de tijd daar is eens weten waar je straks voor stuurt en een fotoke van je nieuwe camion is ook altijd leuk :ja:

Hendrik

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Pierre:

Ik heb gisteren de boeken en het lesmateriaal binnen gekregen:  cursus ADR Basis + Tank incl. 3 dagen cursus én examens, incl. bijschrijving punten Code95 bij het CBR voor €399,- ex. BTW.  

Dat is niets te duur Pierre, dat beetje brandstof kan er dan nog wel bij:angel:

Al heeft @Knoalster het nòg goedkoper :D

Allebei succes in de boeken heren, en jij natuurlijk ook met je nieuwe uitdaging Pierre :ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Pierre:

Dank je, we gaan elkaar vast tegenkomen ergens in Frankrijk ;)

Het was één van de eisen die in de vacature stond , in het bezit zijn van ADR.
21 September a.s. neem ik afscheid van de firma en 2 oktober begin ik aan een nieuw avontuur, de cursus en examens doe ik in die laatste vrije week. :ok:

Je gaat met ADR naar Frankrijk rijden?....dus je blijft even hard rijden als bij Bakker.....LOL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei josimo:

Je gaat met ADR naar Frankrijk rijden?....dus je blijft even hard rijden als bij Bakker.....

Zelfs bij Bakker loopt-ie 91 km/h, of ik zelf zo hard rijd in NL is een andere kwestie. M'n laatste bekeuring voor snelheid dateert alweer van 2005, dus trek zelf je conclusie...
Maar inderdaad, hoofdzakelijk Frankrijk en in voorkomend geval onderweg met ADR, .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

(ik heb Bakker nog nooit met adr borden zien rijden).

Hendrik

Dan had je toch iets beter moeten kijken, heel wat vrachtjes met die borden er op gereden in mijn bakker tijd.
Weet niet of ze het nog doen, was in mijn tijd de helft van het transsport in Zeewolde, dat was toen nog maar een klein hokje vergeleken met nu.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden