Spring naar bijdragen
Pierre

Herhaling of volledige cursus opnieuw?

Recommended Posts

6 uur geleden zei Knoalster:

Ook ik mag volgende vanaf volgende week 3 zaterdagen investeren in het weer opnieuw halen van mijn adr-diploma. Was allang blij dat die verlopen was (we doen gewoon te weinig met adr). Helaas was de planning toch van mening dat een adr diploma handig is en stuurt mij dus op cursus :zegtniets:.

Is altijd handig Hendrik als je ooit nog eens van werkgever wisselt kan het altijd nog van pas komen  :ja:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei road train:

Is altijd handig Hendrik als je ooit nog eens van werkgever wisselt kan het altijd nog van pas komen  :ja:

Dat kan ik nu uit eigen ervaring zeggen.

Ik had tot 2013 het complete ADR basis + tank, klasse1 t/m 7 en werd door mijn huidige werkgever niet verlengd omdat we geen ADR vervoeren. Ook vanuit oogpunt voor het behalen van de benodigde punten voor Code95 vond met het niet nodig om mij een herhalingscursus aan te bieden.

Omdat ik zelf nooit het vermoeden had dat ik nog eens zou veranderen van werkgever heb ik het ook niet langer in stand gehouden en is het verlopen.
Het was een afweging toen, achteraf had ik het beter wél kunnen doen. Het kan verkeren in het leven en ik liep toevallig tegen een vacature aan waar één van de vereisten was dat sollicitanten in het bezit moeten zijn van een ADR-certificaat, wat dus nu betekend dat ik de gehele cursus overnieuw moet doen.
Het ADR-certificaat behalen of verlengen is dus altijd verstandig, en zeker wanneer je werkgever dit betaald.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dát had ik ook basis en tank maar ja zat toen in het autotransport en dan denk je dát heb ik niet meer nodig ik blijf hier tot mn pensioen. :( niet dus boel failliet opzoek naar ander kom je in afzet containers groenten  8 1/2 jaar gedaan  en nú begin ik net als jij 2 oktober bij andere werkgever :D overdag werken snachts naar bed en ik begin niet meer aan een adr cursus zelf óf de werkgever moet hém betalen 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei road train:

(...) ik begin niet meer aan een adr cursus zelf óf de werkgever moet hém betalen 

Makkelijk gezegd natuurlijk.
Als je zoekende bent naar een andere uitdaging, je komt de baan tegen die jou precies biedt waarop je al jaren gehoopt hebt en het enige wat in de weg staat tot een overeenkomst is een ADR-certificaat, dan blijft de vraag of je bereid bent om die investering te doen. Meer dan een paar vrije dagen en een paar honderd euro zijn de kosten nou ook niet.

In mijn geval heb ik die keuze heel bewust gemaakt; uiteindelijk betaald deze investering zich voor mij dubbel en dik terug, op alle fronten. Enkel nog hopen dat ik m'n draai kan vinden en het allemaal een beetje wil lukken, dat zal de tijd moeten leren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ziezo, ADR Basis en Tank ook weer in de pocket, ik ben er weer vanaf voor de komende 5 jaar!!

Om toch even al diegenen die zelf hun ADR moeten regelen en bekostigen een goed advies te kunnen -en mogen geven;

Ik heb mijn ADR-cursus gedaan via Commexion van Alex Brinkman uit Wanneperveen (klik>>>). Veruit de goedkoopste die ik kon vinden, en gewoon een heel goede en gedegen opleiding, gewoon zoals het hoort. Afspraken steeds nagekomen, altijd antwoord bij vragen per telefoon.

Het ADR-lesmateriaal ruimschoots voor aanvang cursus thuis binnen gehad, 2½ dag cursus, 4 uur e-learning (gedeelte ADR Tank) en les van Antoon Kappen, de auteur zelf van het ADR-boek die alle tijd nam voor iedere cursist en helder en duidelijk was in zijn uitleg. Ook niet onbelangrijk...de lunch voor beide dagen prima verzorgd. Gewoon leuk, goed en gezellig dus.

Beetje reclame eigenlijk, maar de dingen die goed zijn mogen ook best genoemd worden op dit forum lijkt mij.

Maandag begint mijn nieuwe avontuur, eindelijk weer naar Frankrijk! :ok::bey:

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei opa bert:

Hoi Pierre , hoe was de eerste week bij je nieuwe broodheer ?

Goed bevallen hoor, de hele week France. Veel Nord en Parijs, het verdere werk komt vanzelf wel een keer.

Eindelijk 's avonds de routier weer in dus ik denk dat ik m'n draai daar wel ga vinden..:ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites