[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Ervaring opdoen op bakenwagen of meteen CE?


Martijnn

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

 

Aanstaande maandag ga ik op examen voor CE. Ik doe dit meteen achter het  C rijbewijs dus ervaring heb ik nog niet. Wat raden jullie mij aan, er van uitgaande dat ik maandag slaag voor het examen. Eerst ervaring opdoen op een bakwagen en de `kneepjes van het vak` leren. Of meteen op een CE vrachtwagen gaan rijden zonder enige ervaring, enkel van de rijlessen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Marotrans:

Ik bedoel, krijg je 'n combi voor het dock lukt je die motorwagen ook wel!

 

Ik lees 'm andersom. Eerst ervaring opdoen met de motorwagen qua aandokken.. en dan met de aanhanger..

Blijft een verschil.

 

Ik zou gewoon met de combinatie gaan starten bij een bedrijf waar je de eerste ritten samen met een mentor chauffeur kan doen. Daar leer je van en dan is het daarna zelfstandig de weg op. Goed blijven kijken, maak eerst je plannetje. Stop op tijd als je het niet vertrouwd.

 

Als je een combi met 2 deuren achter hebt.. is het wel relaxter om aan te dokken op een  laadperron. Met alleen motorwagen is het, vind ik, soms toch weer een 'geklooi' om de laadklep in de brievenbus te douwen.

 

Zeer waarschijnlijk mag ik dat vanavond weer doen bij die grootgrutter in de Meern..:mad:. Echt, dat is er één, qua maatvoering, van voor de oorlog volgens mij..:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Inmiddels een beetje op onderzoek gegaan qua bedrijven. Waarbij sommige bedrijven een aantal dagen in de week van 15 uur per dag beschrijven, is dit normaal in de transport? Ik vind 10 a 12 uur meer dan prima voor een werkdag, er is nog meer dan werken alleen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Die lange dagen nu komen omdat iedereen heeft liggen slapen toen er gewaarschuwd werd dat er een te kort aan chauffeurs aan kwam. En ipv dat de bonden vol gingen inzetten op scholing en betere arbeidsvoorwaarden zette ze op aandringen van het handjevol leden in op het aanpakken van in hun ogen illegale constructies met goedkope oosteuropeese chauffeurs. Wat hiervan de gevolgen zijn komen we nu een beetje achter.

 

Welkom in de wereld van het transport:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja, daar zal het ongetwijfeld grotendeels mee te maken hebben. Ik hoop toch een bedrijf tegen te komen waarin de werktijden iets menselijker zijn, ik heb al mijn rijbewijzen zelf bekostigd en ben hierdoor wat kieskeuriger. Nogmaals, 10 a 12 uur op een dag is geen probleem, maar er zijn wel grenzen. Er is nog iets als een leven naast je baan ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
1 uur geleden zei Martijnn:

Ja, daar zal het ongetwijfeld grotendeels mee te maken hebben. Ik hoop toch een bedrijf tegen te komen waarin de werktijden iets menselijker zijn, ik heb al mijn rijbewijzen zelf bekostigd en ben hierdoor wat kieskeuriger. Nogmaals, 10 a 12 uur op een dag is geen probleem, maar er zijn wel grenzen. Er is nog iets als een leven naast je baan ;)

 

Er is werk genoeg. Welke regio woon je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei Martijnn:

(..) een aantal dagen in de week van 15 uur per dag beschrijven, is dit normaal in de transport? Ik vind 10 a 12 uur meer dan prima voor een werkdag, er is nog meer dan werken alleen natuurlijk.

 

Oei, jammer dat jij er nu achter moet komen, nadat jij je investering (waarvoor hulde dat het uit je eigen € pot kon) voor je vakbewaamheid al hebt gedaan.

 

Er is, volgens mij, wel werk te krijgen dat niet de volle dagen maakt. Kijk eens in het eigen (regionale) vervoer. Bijvoorbeeld Horeca distributie of container /afval / grondwerken in de regio.

Bij de gemeentereiniging (zover die nog bestaat) ben je 's avonds ook wel op tijd thuis. al zal je in de wat grotere gemeenten wellicht ook op weekenddagen moeten werken als de marktterreinen weer schoon moeten.

 

Succes. :ok:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden