Spring naar bijdragen
Leeuw

Referendum over de sleepwet.

Recommended Posts

Ook geen idee Leeuw, maar meen dat het kabinet uit een vast aantal personen bestaat, zelfde als het aantal zetel in de kamer 150 is, dus lijkt het mij dat er 3 staatssecretarissen verdwijnen en die posten vervult worden door ministers, maar kan me zo vergissen hoor, heb me er niet in verdiept, en eigenlijk boeit het me ook helemaal niet hoeveel ministers er komen, als ze maar de goede keuzes maken, en dat ziet er nog niet zo naar uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze keer zal ik ook niet stemmen, bij de vorige wel geweest, maar dit is een onzinnig referendum, ze mogen het van mij invoeren en de referenda afschaffen.

En ja, ik heb dingen te verbergen, en daar zal deze wet ook niets aan veranderen, die hou ik wel voor mijzelf, lukt mij ook aardig want op het WWW ben ik onder mijn eigen naam onvindbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei *Ger*:

kost weer de nodige euro's en het resultaat blijft gelijk

Datzelfde zou ook over een OR gezegd kunnen worden: De werkgever beslist over de koers van het bedrijf, maar dat weerhoudt je er toch ook niet van je stem te laten horen?

6 uur geleden zei Doornekamp33:

Deze keer zal ik ook niet stemmen, bij de vorige wel geweest, maar dit is een onzinnig referendum, ze mogen het van mij invoeren en de referenda afschaffen.

Het afschaffen zie ik wel gebeuren omdat de partijen die er voor (en zelfs voor een correctief referendum!) waren, er nu tegen zijn:

Burgers die zich met de koers van hun land bemoeien, dát moet je niet willen in een democratie......

6 uur geleden zei Doornekamp33:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je mag toch de koers bepalen door 1 keer in de 4 jaar je stem uitbrengen op de partij die jou het meest aanstaat, ik vind het onzin om dan ook nog eens over elke zaak afzonderlijk mee te praten.
Je kan lid worden van de partij en daar stemmen voor de te volgen koers uitgezonderd de PVV dan die geen democratische partij is.

Om dan te zeggen dat het niet democraties is omdat je dat niet mag ben je vrij om je eigen partij op te richten en proberen meer stemmen te krijgen dan de ander, dan ben je zelf aan zet om de koers te bepalen.

Ik ben voor afschaffing van het raadgevend referendum, blijft het wel bestaan schik ik me daar na omdat de meerderheid het schijnbaar wel wil, ook al twijfel ik daar aan omdat de opkomst nou niet zo denderend is dat het daar op lijkt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Doornekamp33:

Je mag toch de koers bepalen door 1 keer in de 4 jaar je stem uitbrengen op de partij die jou het meest aanstaat, ik vind het onzin om dan ook nog eens over elke zaak afzonderlijk mee te praten.

Flauw hoor: Het niet niet om referenda over "elke zaak"...

Het gaat hier om een zeer ingrijpende en ver reikende wet. Een wet waar trouwens in de recente verkiezingsprogramma's nog met geen woord over werd gerept!

Dus onze mening over de te volgen koers in deze hebben we toch helemaal niet kunnen geven: Hoe moest je namelijk weten welke partij voor of tegen was?

Je kan lid worden van de partij en daar stemmen voor de te volgen koers uitgezonderd de PVV dan die geen democratische partij is.

We hebben tal van partijen die anders dan de PVV wél heel democratisch zijn. Waarvan de leden zich op vergaderingen mogen uitspreken en met wiens mening vervolgens niets gedaan wordt. :rolleyes:    In de kamer wordt doorgaans "gewoon" gestemd wat de partij opdraagt (en niet wat de partijleden willen)...

Ik ben voor afschaffing van het raadgevend referendum, blijft het wel bestaan schik ik me daar na omdat de meerderheid het schijnbaar wel wil, ook al twijfel ik daar aan omdat de opkomst nou niet zo denderend is dat het daar op lijkt.

Het gaat er niet om wat de meerderheid van de kiezers wil, na de verkiezingen gaat het er enkel nog om wat de regeringspartijen willen.

En de enige mogelijkheid die de kiezers dan nog hebben om hun mening te geven, wil jij graag zien verdwijnen... 

Daarna kun je enkel nog aan de bar, stamtafel en op verjaardagen klagen, wat één voordeel heeft: Je weet zeker dat het geen zak uithaalt! :banaan:

bewerkt door Leeuw

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wie zegt dat ik klaag, je kan je er ook in schikken dat het gebeurd.
En de belangrijke zaken doen we niks mee en laten we lijdzaam gebeuren, zoals het oprekken van de pensioen leeftijd die in mijn geval nu staat op 69 jaar en 3 maanden volgens de te verwachten levensverwachting.
Maar daar doe ikzelf wel wat aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-10-2017 om 18:02 zei Doornekamp33:

En hoeveel staatsecretaris posten verdwijnen er om 3 ministerposten extra mogelijk te maken.

Het antwoord is er: Om die 3 extra ministerposten mogelijk te maken komt er nog een extra staatssecretarispost bij...

Rutte 2: 13 ministers en 7 staatsscretarissen.

Rutte 3: 16 ministers en 8 staatssecretarissen.

1 uur geleden zei Doornekamp33:

Wie zegt dat ik klaag, je kan je er ook in schikken dat het gebeurd.
En de belangrijke zaken doen we niks mee en laten we lijdzaam gebeuren, zoals het oprekken van de pensioen leeftijd die in mijn geval nu staat op 69 jaar en 3 maanden volgens de te verwachten levensverwachting.
Maar daar doe ikzelf wel wat aan.

Misschien klaag jij inderdaad niet, dan ben je de beroemde uitzondering op de regel :ok:

Je laat -in mijjn ogen- dingen lijdzaam gebeuren als je éénmaal in de vier jaar gaat stemmen en het de volgende vier jaar wel best vindt.

Kijk, de kans is groot dat de uitslag van een volgend referendum weer terzijde geschoven wordt, maar dan heb je tenminste de legale middelen die je als kiezer ter beschikking staan, wél benut en tenminste íets geprobeerd om invloed uit te oefenen...

Edit 17:16: Er wordt trouwens nóg verder op de zorg beknibbeld (met uitzondering van verpleeghuizen) en ook de ouderen komen er voor het zoveelste jaar op rij weer bekaaid af. En ja, ook het raadgevend referendum gaat eraan:

"Het nationaal raadgevend referendum heeft als tussenstap [naar een correctief, bindend referendum (leeuw)] niet gebracht wat ervan werd verwacht, onder meer door een controverse over de wijze van aanvragen en verschillende interpretaties van de uitslag. Het kabinet wil daarom een pas op de plaats maken. De Wet raadgevend referendum wordt ingetrokken."

Die interpretatie kwam van Rutte zelf en omdat delen ervan niet deugen -volgens de regering- wordt er niet gerepareerd maar de wet helemaal afgeschaft. :rolleyes:

Duidelijk: De mening van de burger is zeer welkom bij onze democratische leiders... :nee: 

bewerkt door Leeuw

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Leeuw:

Het afschaffen zie ik wel gebeuren omdat de partijen die er voor (en zelfs voor een correctief referendum!) waren, er nu tegen zijn:

Goh daar wordt me ook ff wat genoemd zeg LOL Ik ben zwaar onder de infdruk

Het wordt gesteund door meer dan dertig (politieke) partijen en organisaties, zoals Amnesty International, Bits of Freedom, DENK, GeenStijl, Partij voor de Dieren, SP en Transparency International Nederland.

Maar leg me eens uit waar we nu echt bang voor moeten zijn.

Mijn naam is allang bekent, die is al opgeslagen bij mijn geboorte.

Sofinummer ziet iedereen die op mijn rijbewijs of paspoort kijkt.

Mijn bankrekening nummer weten ook al heel veel mensen, net als mijn pincode.

Misschien dat ik meer bestel bij Aliexpress ipv bij Bol, oei dan moet ik oppassen 

Nee het gaat er om dat als ik met Achmed die al in beeld is bij de AIVD communiseer ook ik in beeld kom, en dat mag niet :bey:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Leeuw:

Die interpretatie kwam van Rutte zelf en omdat delen ervan niet deugen -volgens de regering- wordt er niet gerepareerd maar de wet helemaal afgeschaft. :rolleyes:

Duidelijk: De mening van de burger is zeer welkom bij onze democratische leiders.

Ja, jammer.

Ik denk dat het er ook wel mee te maken heeft dat het eerste referendum onder deze wet natuurlijk niet geheel zuiver is gegaan. Het kwam uiteindelijk, min of meer, in een frame over meer of minder Europa.

Ik denk juist wel dat dit 2e referendum, de sleepwet, inhoudelijk veel sterker is. Het gaat eigenlijk maar om een onderdeel in de hele wet. O.a. de bewaartermijn van 3 jaar.. waarom zo lang?

Het niet duidelijk vastleggen wát de inlichtingendiensten gaan doen met binnengehaalde gegevens uit de wijde omgeving van het daadwerkelijke doel. 

Op dat soort punten moet de wet beter, denk ik, en dat vinden tal van gerespecteerde instanties in ons land ook (Raad van State etc.). Het gebeurt kennelijk niet, dus komen burger in actie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei *Ger*:

Goh daar wordt me ook ff wat genoemd zeg LOL Ik ben zwaar onder de infdruk

Het wordt gesteund door meer dan dertig (politieke) partijen en organisaties, zoals Amnesty International, Bits of Freedom, DENK, GeenStijl, Partij voor de Dieren, SP en Transparency International Nederland.

Was is dat toch met jou, Ger? :confused:

De partijen die je hierboven noemt zijn tegen de sleepwet en dus voor dít referendum. 

Maar dit zijn geen regeringspartijen en die gaan dus absoluut niet over de vraag, of het raadgevend referendum blijft of afgeschaft wordt. :rolleyes:

De standpunten bij politieke partijen over referenda zijn nogal veranderd in korte tijd.

D'66 bijvoorbeeld nam samen met andere partijen het initiatief voor het raadgevend referendum. Dit kwam er niet, de tussenweg was het raadgevend referendum.

D'66 zal, nu ze samen met de anderen er fel tegen zijn, wel dolblij zijn dat hun toenmalige plannen niet doorgevoerd zijn...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Leeuw:

De partijen die je hierboven noemt zijn tegen de sleepwet en dus voor dít referendum. 

Dat zeg ik, ik ben zeer onder de indruk van de namen die er staan :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Leeuw:

Maar wanneer kom je met het antwoord waar ik in die wet echt bang voor moet zijn.

He opslaan van gegevens met wie ik communiceer raak ik niet van onder indruk, :grotesmurf: slaat je gegevens vele jaren langer op als die 3 en daar hoor ik je niet over, het moet dus iets zijn wat je wilt verbergen ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Durashift:

Ik denk dat het er ook wel mee te maken heeft dat het eerste referendum onder deze wet natuurlijk niet geheel zuiver is gegaan. Het kwam uiteindelijk, min of meer, in een frame over meer of minder Europa.

Ik denk juist wel dat dit 2e referendum, de sleepwet, inhoudelijk veel sterker is. Het gaat eigenlijk maar om een onderdeel in de hele wet. O.a. de bewaartermijn van 3 jaar.. waarom zo lang?

Het niet duidelijk vastleggen wát de inlichtingendiensten gaan doen met binnengehaalde gegevens uit de wijde omgeving van het daadwerkelijke doel. 

Op dat soort punten moet de wet beter, denk ik, en dat vinden tal van gerespecteerde instanties in ons land ook (Raad van State etc.). Het gebeurt kennelijk niet, dus komen burger in actie.

Nee, zuiver ging het zeker niet. De grote media lieten het in het geheel afweten totdat de 300.000 handtekeningen binnen waren en er zijn heel veel leugens verspreid.

Vervolgens lag er een duidelijke uitslag en ging Rutte met zijn interpretatie van de uitslag via geitenpaadjes de andere EU-landen langs (die was een NL-intern referendum!) en kwam hij met het beruchte inlegvelletje weer uit de bosjes. Waarmee in feite de uitslag van het referendum genegeerd werd. Geheel in lijn trouwens met het referendum in 2005...

Nou nee, het gaat eigenlijk om de hele wet en de (ontbrekende) noodzaak ervan. En ook om de leugens die ons voorgeschoteld worden om het ding erdoor te drukken. Maar goed, daar is al flink wat over geschreven...

Burgers kunnen wel in actie willen komen, maar de oranje Leeuw is inmiddels toch behoorlijk tandeloos? We hebben een referendum wat gaat verdwijnen en verder.... Niets.

Ja, wachten tot de volgende verkiezingen, dan kunnen "we" de partijen erop afrekenen. Maar dat gebeurt niet, dus eigen schuld....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Allah is groot

Dood aan de ongelovigen

Laat ze branden in Hel

Zo, nu ik de aandacht heb.....

Vooralsnog hebben de partijen die tegen zijn, mij nog niet overtuigd van het nut om tegen de sleepwet te stemmen.

Zoals die kattenmepper al vermeld, alles is onderhand al bekend.

Kunnen ze met deze wet maar 1 terrorist blokken vind ik het al geslaagd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei *Ger*:

He opslaan van gegevens met wie ik communiceer raak ik niet van onder indruk, :grotesmurf: slaat je gegevens vele jaren langer op als die 3 en daar hoor ik je niet over,

Verschil, in mijn ogen, is: wat jij of ik hier bij :grotesmurf:  allemaal schrijft, doe je bewust en min of meer in de wetenschap dát het voor de eeuwigheid in de digitale wereld terug te vinden is.

Met die sleepnet heb je er dus zelf geen invloed op dát jouw gegevens binnengehaald worden..

Nogmaals, er komt een 'in de belangstelling staande' persoon in je straat wonen en pardoes ben je doelwit. :zegtniets:  :mad:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Redenen staan er genoeg in dit topic en op de site waar Ger wel de namen van organisaties kon vinden. En wie toch vindt dat de sleepwet iets goeds is: Stem straks voor met het referendum, gebruik je stem voor wat jij denkt, dat juist is.

@Murphy Er is een reden dat je niet met een kanon op een mug gaat schieten... Of in jouw geval dat je niet je muren gaat slopen in de hoop muizen kwijt te raken.

Het middel moet niet erger zijn (of kunnen worden) dan de kwaal.

bewerkt door Leeuw

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden