[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Tips gevraagd bij laden en lossen


Martijnn

Vraag

  • Forumlid

Ik ben sinds een paar dagen uitzendwerk aan het doen op distributie routes. Echter merk ik dat ik enigszins wat moeite heb met het veilig op de laadklep zetten van goederen door middel van een pompwagen. Ook ben ik bang dat een hoog beladen pallet op de pompwagen om zal vallen door slechte ondergrond of een bocht, ook het schuin op de laadklep geeft mij het idee dat het boeltje om kan vallen.

 

Ook vraag ik mij af wat de veiligste manier is om pallets weer uit de vrachtwagen te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

De pallet vooruit de klep op duwen, dan sta je zelf in de bak als het mis gaat; vervolgens 'n slag draaien zodat de pompwagen dwars staat t.o.v. de auto.

 

Bij 'n gammele klep lekker boven blijven staan als je 'm laat zakken; als 'ie op de grond ligt pas naar beneden om evt de pallet te steunen bij het aftoppen. Eigen veiligheid eerst heet dat :angel:

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
De pallet vooruit de klep op duwen, dan sta je zelf in de bak als het mis gaat; vervolgens 'n slag draaien zodat de pompwagen dwars staat t.o.v. de auto.
 
Bij 'n gammele klep lekker boven blijven staan als je 'm laat zakken; als 'ie op de grond ligt pas naar beneden om evt de pallet te steunen bij het aftoppen. Eigen veiligheid eerst heet dat :angel:
Top! Dankje voor de feedback
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Gebruik je een elektrische pompwagen of een handbediende?
 
Handbediende is wat wendbaarder, dan zou je de pallets op de klep kunnen zetten op zo'n manier dat je handpompwagen dwars op de klep staat.
 
Laadklep een klein tikje omhoog kantelen, soort afrolbeveiliging.
 
 
Inderdaad een handpompje.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bedankt voor jullie antwoorden!

 

Ik had vandaag een situatie waarbij ik een ontzettend zware en hoge pallet had, in zijn vooruit kreeg ik hem niet de lift op van de vrachtwagen. Maar achteruit durf ik het niet aan, vanwege het gewicht en de kans dat je zelf tussen die pallet en vrachtwagen komt. Uiteindelijk is het er met een heftruck ingezet. Mocht ik nou alleen in zo'n situatie komen zonder een heftruck, wat raden jullie mij dan aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 minuten geleden zei Martijnn:

Maar achteruit durf ik het niet aan, vanwege het gewicht en de kans dat je zelf tussen die pallet en vrachtwagen komt

 

Je bedoelt trekkend de laadklep op?

 

Zelfde principe als van laadbak op de klep: trek de pallet een kwart om zodat deze haaks op de rijrichting staat (eigenlijk in de lengte, als je pallet in de breedte gepakt hebt (bij Euro's._) Of had je een blokpallet?

Dan creëer je je eigen vrije ruimte.

 

Volgens mij heb ik het ook op die manier geleerd tijdens de praktijktoets voor code95.

maar ja, da's de theorie en de praktijk is vaak anders natuurlijk.

 

Als je denkt dat je klem komt te zitten.. pallet rustig terug laten rijden richting de vloer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat is ook weer zo ja, ik ga mezelf niet m'n rug bezeren omdat er een zwaar geladen pallet in moet. Hou het wel graag veilig namelijk :) Het probleem is dat je zo'n zware pallet met een behoorlijke snelheid de lift op moet trekken, wanneer je dan ineens een bocht maakt bestaat het risico toch dat hij kantelt? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
23 minuten geleden zei Martijnn:

Dat is ook weer zo ja, ik ga mezelf niet m'n rug bezeren omdat er een zwaar geladen pallet in moet. Hou het wel graag veilig namelijk :) Het probleem is dat je zo'n zware pallet met een behoorlijke snelheid de lift op moet trekken, wanneer je dan ineens een bocht maakt bestaat het risico toch dat hij kantelt? 

 

Heel snel laten zakken dus :D 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Martijnn:

Dat is ook weer zo ja, ik ga mezelf niet m'n rug bezeren omdat er een zwaar geladen pallet in moet. Hou het wel graag veilig namelijk :) Het probleem is dat je zo'n zware pallet met een behoorlijke snelheid de lift op moet trekken, wanneer je dan ineens een bocht maakt bestaat het risico toch dat hij kantelt? 


Je kan ook vragen daar waar je die pallet ophaald of ze hem ff mee een duwtje kunnen geven, en anders moeten ze hem zelf maar wegbrengen.

Baasje een electriche pompwagen vragen kan ook nog.
Zo zie je die bakwagens van DHL nog wel eens met een palletje van 30kg sjouwen met een elektrieke pompkarLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je kan ook vragen daar waar je die pallet ophaald of ze hem ff mee een duwtje kunnen geven, en anders moeten ze hem zelf maar wegbrengen.

Baasje een electriche pompwagen vragen kan ook nog.
Zo zie je die bakwagens van DHL nog wel eens met een palletje van 30kg sjouwen met een elektrieke pompkarLOL
Wij hebben ook elektrische. Alles gaat ermee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het blijft een ge-etter en niet mijn favoriete bezigheid.

 

vaak met een  pallet bier zet ik de klep ietsjes schuin omhoog.

collega's zeggen vaak dat je met de handpompwagen je snel de handgreep schuin moet trekken om te stoppen op de klep, maar dat lukt mij niet.

dus ik duw de pallet de klep op en zet hem dan haaks neer.

Met een elektrische pompwagen is dat allemaal stukken makkelijker.

bewerkt door nnndoh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden