[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Waar om denken bij een wipkarcombi?


RealZeus

Vraag

  • Forumlid

Vanaf volgende week kachel ik met een wipkarcombi rond. Ik heb ooit les gehad op een wipkar en ooit een ritje met een wipkar gereden, maar na zoveel jaar trekker/oplegger gereden te hebben vraag ik me wel af of ik nog ergens op moet letten met zo'n ding.

 

Dus als iemand nog wat weet hoor ik het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Alleen bij het loskoppelen voor het dok moesten de pootjes naar beneden, waren simpele die wij hadden, pen los pootje laten vallen, bij mijn huidige werkgever hebben we geen poten, moeten altijd gekoppelt geladen worden, of de bakken eraf en op de pootjes los ervoor, heb ik gelukkig geen last van met mijn trailertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
18 uur geleden zei Doornekamp33:

Bij mij zat de knop bij alle combi's die ik gereden heb aan de voorkant tussen de boom, is best een stuk korter, twee stappen naar achteren of de hele motorwagen naar voren.

 

Ow, ja dat scheelt wel. Bij ons zit de knop linksachter bij de deur, vandaar.

 

18 uur geleden zei Doornekamp33:

Maar volgorde is bij mij anders, ik zet de combi stil, voet van de rem en dan pas de handrem erop, dan de slangen en verlichting los en daarna de vangmuil, de poot draai ik als laatste uit, nu is het een blokje hout onder de boom, als je eerst de poot op de grond zet heb je juist kans op spanning, tijdebs mijn rijlessen ook die volgorde alleen dan eerst de poot tot 2 cm van de grond uitdraaien.

 

Ja, ik zet de auto ook pas op de handrem na voetrem lossen. Poot uitdraaien tot iets boven de grond (eigenlijk tot op de grond en dan één slag terug, is mij geleerd).

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 
Ja, ik zet de auto ook pas op de handrem na voetrem lossen. Poot uitdraaien tot iets boven de grond (eigenlijk tot op de grond en dan één slag terug, is mij geleerd).
 
 
Bij mijn aanhanger moet je net slag verder tot de luchtvering beweegt anders valt met aankoppelen de pen niet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Durashift:

 

Hoe was 't nou, 2 weken met een wipkar rondkarren? Je ervaring weer ff opgefrist? ;)

Ja. Zo'n ding komt wel ontzettend binnendoor kachelen en het was een rare gewaarwording om geen kopschot te zien bij het rijden van een bocht. Maar het was wel te doen al heb ik liever een trailer.

bewerkt door RealZeus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^^^ Ah, okay.  :ok:

 

Tja, is het tekort aan chauffeurs werkelijk het probleem of vinden de supers dat er nóg meer spullen in de winkel te koop moeten zijn.

Want eerlijk.. er is me toch ook wel een partij 'handel' in al die food(retail) bedrijven. :eek:

Je kan er, volgens mij, écht de wereld wel mee voeden, qua voorraden, volgens mij. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Doornekamp33:

Daar kom je niet gelijk op, en als je te lang bent al helemaal niet, en volgen bronnen wil de gele ook met dubbeldekkers aan de slag, net als de Plus (Simon Loos) waar de eerste al van rijden, ze komen allemaal chauffeurs te kort dus moet er meer gebeuren met minder auto's.

De gele werkte al met dubbeldekkers, weliswaar via een charter, maar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
De gele werkte al met dubbeldekkers, weliswaar via een charter, maar toch.

Dat wist ik niet, weet wel dat er sprake is dat ze in woerden zouden beginnen met die dingen, of er charters al mee rijden geen idee, schijnt in woerden een probleem te zijn om boven te komen, dat heb je in Beilen niet.

 

Maar de werksfeer bij de Gele is om te huilen, zijn al berichten dat er weer wat op stapel staat daar, het rommelt onder het personeel, wat bij de oranje niet aan de hand is.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Doornekamp33:

Dat wist ik niet, weet wel dat er sprake is dat ze in woerden zouden beginnen met die dingen, of er charters al mee rijden geen idee, schijnt in woerden een probleem te zijn om boven te komen, dat heb je in Beilen niet.

 

Maar de werksfeer bij de Gele is om te huilen, zijn al berichten dat er weer wat op stapel staat daar, het rommelt onder het personeel, wat bij de oranje niet aan de hand is.

 

We gaan het wel zien. In 2011 werkte ik er ook en toen was de ombouw van Super de Boer naar Jumbo bezig. En ik ben maar een uitzendkracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Daar zijn ze bij ons heel erg goed in...

D'r lopen er een paar bij....

Vrijdag uitgewerkt over de P plaats, lopen voorbij enkele voertuigen waarvan licht nog aan staat, webasto nog joelt, dakluik nog open staat... gewoon door lopen, is niet mijn wagen!

EIKELS!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden