Spring naar bijdragen
Dokus

Te zwaar

Recommended Posts

fa4e692b4c2c1d57adcd6a4194b0dcd9.jpg

MEDEMBLIK – De agenten wisten niet wat ze zagen toen ze de vrachtwagen met op de trailer een heimachine voorbij zagen komen. Omdat ze het niet vertrouwden werd de combinatie van de weggeplukt en een meegenomen naar de parkeerplaats langs de A7 ter hoogte van Medemblik waar het voertuig werd gecontrolleerd op gebreken en op gewicht.

De vrachtwagen werd op een speciale weegschaal gewogen en daar bleek dat deze ietsje was overbeladen, inplaats van de wettelijke 50 ton bleek deze 118 ton te wegen, 68 ton meer dan toegestaan om zonder vergunning mee te rijden.

Het bedrijf heeft een proces-verbaal hiervoor gekregen en zal binnenkort via de post het schikkingsbedrag van het Openbaar Ministerie ontvangen. De combinatie zelf mocht niet verder rijden omdat de trailer niet geschikt bleek te zijn voor deze heimachine. De assen werden veel zwaarder belast dan was toegetaan.

Bron: Medemblikactueel.nl

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei andremast:

Zulke combinaties rijden er toch wel meer rond?

Waarschijnlijk niet de juiste vergunning bij zich of een verlopen exemplaar. 

En een fanatieke ambtenaar 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
5 uur geleden zei Dokus:

MEDEMBLIK – De agenten wisten niet wat ze zagen toen ze de vrachtwagen met op de trailer een heimachine voorbij zagen komen.

Hun opleidingsniveau laat dus nog wat te wensen over :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Denk dat hij opviel omdat hij volgens mij de draai niet in 1 keer kan maken als je vanaf de A7 via de medenblikkerdijk agriport op wil rijden. Maar hij was waar hij op de foto stond, op plaats van bestemming 

bewerkt door lientje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei trieftol:

Waarschijnlijk niet de juiste vergunning bij zich of een verlopen exemplaar. 

En een fanatieke ambtenaar 

waarom nou fanatieke ambtenaar, gewoon een kwestie van je spullen op orde hebben, we worden roch allemaal wel een keer aangehouden en moeten dan ook onze papeiren bij ons hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vlug gerekend zal deze combinatie een toegelaten voertuiggewicht hebben van 130 ton. 84 voor de oplegger en 46 voor de trekker.

Mits de onheffingen in orde zijn natuurlijk.

Maar blijkbaar hebben ze er weegplaten bij gehad en hebben ze dat allemaal nagemeten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op fb reageerde de politie ook dat vergunningen altijd op tijd afgegeven worden..... een dag of 10 duurt dat.

Werkdagen, dus 2 weken van te voren moet je weten wat je wil verplaatsen en welk materiaal je daar voor nodig hebt.

Klus die meezit : jammer klant vergunning komt pas over 3 dagen dan kan die heistelling op transport niet eerder...

bewerkt door steenhaas1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎27‎.‎09‎.‎2017 om 11:07 zei Dokus:

fa4e692b4c2c1d57adcd6a4194b0dcd9.jpg

MEDEMBLIK – De agenten wisten niet wat ze zagen toen ze de vrachtwagen met op de trailer een heimachine voorbij zagen komen. Omdat ze het niet vertrouwden werd de combinatie van de weggeplukt en een meegenomen naar de parkeerplaats langs de A7 ter hoogte van Medemblik waar het voertuig werd gecontrolleerd op gebreken en op gewicht.

De vrachtwagen werd op een speciale weegschaal gewogen en daar bleek dat deze ietsje was overbeladen, inplaats van de wettelijke 50 ton bleek deze 118 ton te wegen, 68 ton meer dan toegestaan om zonder vergunning mee te rijden.

Het bedrijf heeft een proces-verbaal hiervoor gekregen en zal binnenkort via de post het schikkingsbedrag van het Openbaar Ministerie ontvangen. De combinatie zelf mocht niet verder rijden omdat de trailer niet geschikt bleek te zijn voor deze heimachine. De assen werden veel zwaarder belast dan was toegetaan.

Valt weinig te speculeren lijkt mij.....

Vergunning was er niet en de dieplader was ongeschikt voor dit type transport......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat van een ongeschikte trailer is mij nog niet geheel duidelijk. De machine staat er toch op? ;)

Ik lees dat de assen veel zwaarder werden belast dan was toegestaan.. Ja, dat kan indien de technische massa van die assen inderdaad aan de lage kant is voor de machine.. OF de politie bedoelt te zeggen dat door het ontbreken van de vergunning de toegestane aslast vér overschreden was.

Kortom, waren de papieren op orde, was de trailer ineens wel geschikt voor de klus, denk ik dan..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zeker geen expert in zwaar transport, maar ik neem wel aan dat het toegestane toelaatbare gewicht per as, zoals dat op het kentekenbewijs staat, niet in 1x veranderd indien er een vergunning is....

As lasten zijn aslasten1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben ik nou de enige die leest : 

Op 27-9-2017 om 11:07 zei Dokus:

Dat met vergunning het wel is toegestaan? Een dat de technisch toegestane aslast niet is overschreden? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ben ik nou de enige die leest : 
Dat met vergunning het wel is toegestaan? Een dat de technisch toegestane aslast niet is overschreden? 

Lees dan ook even de laatste zin

[Het bedrijf heeft een proces-verbaal hiervoor gekregen en zal binnenkort via de post het schikkingsbedrag van het Openbaar Ministerie ontvangen. De combinatie zelf mocht niet verder rijden omdat de trailer niet geschikt bleek te zijn voor deze heimachine. De assen werden veel zwaarder belast dan was toegetaan.]

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben geen expert, maar ben er van overtuigd dat deze trailer het gewicht wel mag hebben. 8 pendel assen en vier voor....... dan nog de auto...... Ik kan mij heel goed vergissen maar deze combi mag bij mijn berekening tot 140t. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dieplader heeft 6 aslijnen van 14 ton per stuk.

En trekker zal 45 ton mogen wegen.

Dat ze geen vergunning voor deze rit hebben zou kunnen, maar het lijkt me sterk dat met zo'n relatief kleine machine deze aslasten worden overschreden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-9-2017 om 00:48 zei Doornekamp33:

Tja, Noord Holland. :D:D

Ik heb uit hele betrouwbare bron dat de controleurs uit het oosten en uit het hoge noorden des lands kwamen :p

Naarnalle waarschijnlijkheid word ook deze boete na een bezwaar geseponeerd LOL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Teddybeer:

Dieplader heeft 6 aslijnen van 14 ton per stuk.

En trekker zal 45 ton mogen wegen.

Dat ze geen vergunning voor deze rit hebben zou kunnen, maar het lijkt me sterk dat met zo'n relatief kleine machine deze aslasten worden overschreden.

Het is geen 14 ton per aslijn Jan, 13.6 uit mijn hoofd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Dokus:

Lees dan ook even de laatste zin

[Het bedrijf heeft een proces-verbaal hiervoor gekregen en zal binnenkort via de post het schikkingsbedrag van het Openbaar Ministerie ontvangen. De combinatie zelf mocht niet verder rijden omdat de trailer niet geschikt bleek te zijn voor deze heimachine. De assen werden veel zwaarder belast dan was toegetaan.]

Weet jij precies hoe dat werkt met aslijnen en ontheffingen Dokus?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat een reacties allemaal , een bericht uit een krantje !

Heb je wel eens een journalistgezien die wist wat en hoe ?       images.jpg

Ik niet

bewerkt door lambiek

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei lambiek:

wat een reacties allemaal , een bericht uit een krantje !

Heb je wel eens een journalistgezien die wist wat en hoe ?

Ik niet

Wel heel veel chauffeurs, het bericht is volgens mij al van dinsdag. De wildste verhalen zijn al voorbij gekomen.

Toch wel leuk dat ik mijn oude trdkker zo in het nieuws voorbij zie komen :p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei shompie:

Toch wel leuk dat ik mijn oude trdkker zo in het nieuws voorbij zie komen :p

Wat mag deze combi volgens jou dan laden , constructief gezien ? Jij hebt er meegereden , dan weet je toch het een en ander van de auto .

oplegger 10 ton per as denk ik , trekker weet ik niet .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei opa bert:

Wat mag deze combi volgens jou dan laden , constructief gezien ? Jij hebt er meegereden , dan weet je toch het een en ander van de auto .

oplegger 10 ton per as denk ik , trekker weet ik niet .

De trekker mag totaal 140 ton wegen (incl. oplegger)  de trailer bijna 13 ton per as de trekker is uit mijn hoofd 2 keer 11.5 en 3 keer 7.5 in Nederland. Maar het kan ook zijn dat de trekassen 2 keer 10 ton waren. Theoretisch gezien mag het samenstel dus het totaalgewicht hebben. Hoe het in de praktijk uitpakt met de asdrukken weet ik niet. De trailer hangt helemaal niet door dus dat valt mee.

Ik heb deze machine enkelt op een 3 bed 5 gehad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites