[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Noodrem systeem


Japii

Recommended Posts

  • Forumlid

Beste stuurlui.........

 

System grijpt ook in als iemand wordt gesneden, en op de ring Antwerpen gebeurt dat nog wel eens. En als je containerpiloot aldaar bent moet je zelf al tig keer in de ankers dus zal dit systeem helpen, maar ook snel moeten worden gereset omdat een chauffeur in sommige gevallen niet zou remmen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei HIT:

Beste stuurlui.........

 

System grijpt ook in als iemand wordt gesneden, en op de ring Antwerpen gebeurt dat nog wel eens. En als je containerpiloot aldaar bent moet je zelf al tig keer in de ankers dus zal dit systeem helpen, maar ook snel moeten worden gereset omdat een chauffeur in sommige gevallen niet zou remmen. 

 

Precies, met de huidige mentaliteit van sommige 'koledzy's' is activering van het systeem een fluitje van een cent, als men na jou ingehaald te hebben, vinden dat er al wel weer terug naar rechts kan, op een metertje of 5 afstand ofzo. :mad:

 

Geen idee of het systeem genoegen neemt met het deactiveren van de cruisecontrole.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Snap ik.. maar het systeem zal dan toch eerst een obstakel object moeten detecteren én registreren dat de chauffeur daarop geen actie onderneemt.

Wel, zo'n 4 meter hoge bak voor je neus langs neemt al het licht voor de camera weg, dus die zal wel gaan piepen dan, denk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
53 minuten geleden zei Durashift:

Snap ik.. maar het systeem zal dan toch eerst een obstakel object moeten detecteren én registreren dat de chauffeur daarop geen actie onderneemt.

Wel, zo'n 4 meter hoge bak voor je neus langs neemt al het licht voor de camera weg, dus die zal wel gaan piepen dan, denk?

Radar ziet geen licht of donker, camera is voor als je over de streep gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
 
En terecht. Als je zo'n systeem 'nodig' hebt om telkens weer ongeschonden thuis te komen dan ben je niet goed bezig. Dan mag je best wel eens gevraagd worden wat je dan wel doet onderweg, als je blijkbaar niet je ogen op de weg hebt.
Rommel. Gelijk verbieden. Levensgevaarlijk.

Voor diegenen die plaatselijk bekend zijn. N374 Borger ri Stadskanaal. Die weg buigt licht af naar rechts bij eerste afslag Buinen. De afslag links af zit op het hart van de weg. Als er dan een auto 100 meter voor je zit die links af gaat. Gaat de auto ook in de remmen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 5-10-2017 om 12:34 zei RobNiat:

Ik hoor ook nu weer verschillende meningen over dit systeem. Is het toeval dat de Daf-rijders er zwaar negatief tegenover staan en dat 'andere merken'-rijders daar minder negatief over lijken te denken? Ofwel 'snapt daf ook dit nog niet zo'? Of is dat gewoon iets dat er bij mij ingebakken zit?

Hoi, Ik heb 2 jr met een XF 106 gereden en kan zeggen dat deze vol in de remmen gaat ook wanneer het niet nodig is. Sinds 14 dagen  rij ik met een volvo FH 4 en dit systeem zit veel beter in mekaar dan bij DAF.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb geen ervaring met het noodremsysteem van Daf, wel met het systeem van Volvo.

Kan alleen maar zeggen dat het doet wat het moet doen en dat het niet ingrijpt als het niet nodig is.

Ik heb nooit de behoefte gehad om het uit te schakelen. Het rijstrooksignaleringsysteem is een ander verhaal, dat schakel ik altijd uit.

Ik gebruik nog wel eens een stukje vluchtstrook ivm breedte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
51 minuten geleden zei Davy Van Herck:

Hoi, Ik heb 2 jr met een XF 106 gereden en kan zeggen dat deze vol in de remmen gaat ook wanneer het niet nodig is. Sinds 14 dagen  rij ik met een volvo FH 4 en dit systeem zit veel beter in mekaar dan bij DAF.  

 

Sorry hoor, vol in de remmen?

Hij past automatisch de snelheid aan, aan je voorganger dat wel.

Een rood signaal en een luid geluid uit het niets, dat komt ook voor.

Of hij reageert op een bord wat in de berm in een flauwe bocht staat.

De cruisecontrol gaat er dan ook meteen af.

Maar vol in de remmen of noodstop? :confused:

Nee gelukkig nog nooit mee gemaakt met een DAF? 

Dat zou dan niet best zijn, dan klopt er iets niet in het systeem.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een rood signaal  + geluid was bij mij steeds vol in de remmen. Een paaltje langs de weg,een fietser,voetganger,geparkeerde wagens.... Als hij dit zag = in de remmen en niet zacht of en geen aanpassing van de snelheid. Hij dacht dat er een aanrijding kwam en indien ik snel genoeg was met een van de richtingaanwijzers te gebruiken kon het zijn dat hij niet Remde!  Aanpassen van de snelheid deed hij alleen op de snelweg en als je iets te laat je richtingaanwijzer gebruikte bij inhalen was dit ....... in de remmen. Was volgens de garage normaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden