[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Noodrem systeem


Japii

Recommended Posts

  • Forumlid

Hoi

 

Ik heb een Volvo FH4 met het noodrem systeem,van de week heeft deze ingegrepen in de Kennedy tunnel.......en het werkt goed.

Maar nu hoor ik dat als er 3 x is ingegrepen door het systeem dat je dan naar een dealer moet om het systeem te resetten.

Is dit een verhaaltje of heeft iemand er al iemand die dit heeft meegemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dank.....nu weet ik wat.

Maar wel raar dat een verplicht rem systeem uitschakelt als het 3x gebruikt word.

Daar hangt natuurlijk weer een prijskaartje aan......nu begrijp ik ook het Duitse bericht dat een hoop chauffeurs het systeem uitschakelen.

Dat lijkt mij niet de echte Zweedse veiligheid.

 

bewerkt door Japii
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei road train:

Kweet niet maar Volvo is van Mitsubishi hoor :ja::ja::bey:

 Je hebt de klok horen luiden.:ja: :ja:

En hier hangt de klepel:

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/VDL_NedCar

 

Mitsubishi en Volvo hadden een joint venture( samenwerking) in Nedcar Born,waar o.a de Volvo S/V 40 geproduceerd werd.

 

Om nu te stellen dat Vovo van Mitsubishi is vind ik wel erg overdreven :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei europeaan:

 Je hebt de klok horen luiden.:ja: :ja:

En hier hangt de klepel:

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/VDL_NedCar

 

Mitsubishi en Volvo hadden een joint venture( samenwerking) in Nedcar Born,waar o.a de Volvo S/V 40 geproduceerd werd.

 

Om nu te stellen dat Vovo van Mitsubishi is vind ik wel erg overdreven :D

Oh je bent ook weer wakker :D nou wen er maar aan tis toch echt zo  .

En Wikipedia?? Daar staat wel meer onzin op  :ja:  

bewerkt door road train
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Japii:

Hoi

 

Ik heb een Volvo FH4 met het noodrem systeem,van de week heeft deze ingegrepen in de Kennedy tunnel.......en het werkt goed.

Maar nu hoor ik dat als er 3 x is ingegrepen door het systeem dat je dan naar een dealer moet om het systeem te resetten.

Is dit een verhaaltje of heeft iemand er al iemand die dit heeft meegemaakt.

Ik heb een FM4, heb uitleg gehad van de Volvo dealer over de veiligheidssystemen.

Als het noodremsysteem 3 keer binnen 24uur geactiveerd is geweest dan moet je naar de dealer om te resetten.

bewerkt door marco555
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe kom je daar nou bij dan, road train?

 

Mijn nieuwsgierigheid levert vooralsnog dit op:

 

~~~~~~~~

The largest shareholders in AB Volvo, December 31, 2015 (1)

Voting rights, %           |    Capital, %

 

Industrivärden   22.3  |    7.1

Cevian Capital   14.8  |    8.4

Norges Bank

Investment

Management       6.1  |     5.6

SHB (2)                 5.8  |     1.9

Alecta                   4.5   |     3.9

 

(1) Adjusted for shares owned by AB Volvo, which carry no voting rights at the AGM. AB Volvo held 20,728,135 class A shares and 76,975,610 class B shares comprising in total 4.6% of the number of registered shares on December 31, 2015.

 

(2) Comprises shares held by SHB, SHB Pension Fund, SHB Employee Fund, SHB Pensionskassa and Oktogonen.

 

 

~~~~~~~~

Bron: http://www.volvogroup.com/content/dam/volvo/volvo-group/markets/global/en-en/investors/reports-and-presentations/annual-reports/Volvo-Group-Annual-and-Sustainability-Report-2015_ENG.pdf

 

Pagina 105

 

;)

 

--------------------------------------------------------------------------

 

Edit: als je doelt op Mitsubishi-Fuso (trucks): dat is (nog steeds) grotendeels eigendom van Daimler (Mercedes).

 

http://fuso-trucks.nl/fusobelgium/0-1186-1678154-31-1678258-1-0-0-0-0-1-0-1678154-0-0-0-0-0-0-0.html

bewerkt door Durashift
Aanvulling gemaakt en van plek gewisseld.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan het ook juist wél een stukje veiligheid zijn? Stel dat er een storing in het systeem zit (alles kan kapot...), dan ben je na drie onterechte noodremmingen meer dan blij dat 'ie zichzelf uitschakelt, lijkt me...  (weet trouwens niet of het spul ook met een schakelaar te deactiveren is)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou, strafbaar.... Er is, volgens mij, nog geen wet die stelt dat je rij-hulp systemen niet, als persoon, mag uitschakelen tijdens het rijden.

 

Wél zou het kunnen zijn dat de verzekering van mening is dat een deel van een uit te keren schadebedrag voor rekening van de chauffeur komt omdat deze, willens en weten, het systeem uitgeschakeld had.

 

Toevallig vandaag iets soortgelijks gehoord.. chauffeur die de lane departing warning uitgeschakeld had.. in slaap dommelde en met de auto op de kant wakker werd.. Oeps. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei road train:

Oh je bent ook weer wakker :D nou wen er maar aan tis toch echt zo  .

En Wikipedia?? Daar staat wel meer onzin op  :ja:  

Waar maak je uit op dat Mitsubishi de eigenaar is van Volvo trucks, er zijn zo'n 240.000 aandeelhouders en daar zal die japanner waarschijnlijk ook wel tussen zitten met een paar aandeeltjes.

Maar Volvo Groep omvat, Volvo Trucks, met zuster ondernemingen,  Renault trucks, White Trucks, Mack Trucks,  Eicher (trucks en tractoren in India, maken trucks en bussen onder licentie van Mitsubishi, ja daar is die) en UD Trucks (Nissan Diesel Trucks).

En AB Volvo, de moedermaatschappij staat gewoon op eigen beentjes, en is dus in handen van de aandeelhouders, Volvo personenwagens heeft er niets meer mee te maken en is in handen van een Chinees.

 

 

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 uur geleden zei road train:

Oh je bent ook weer wakker :D nou wen er maar aan tis toch echt zo  .

En Wikipedia?? Daar staat wel meer onzin op  :ja:  

Kom jij dan eens met feiten waaruit dat blijkt.

Ontkennen van informatie van sites zoals Wikipedia is wel erg gemakkelijk.

 

IKm kan ook welm zeggen dat jij wel eens onzin uitkraamt,maar dan moet iikmwel t tegendeel kunnenbewijzen( wat ik deed metde link naar wikipedia)

 

Dat ze samenwerken valt niet te ontkennen,dat is al jaren zo,maar dat Volvo "van Mitsubishi is"zoals jij beweert klopt dus niet.

 

https://www.nrc.nl/nieuws/1997/10/29/volvo-mitsubishi-in-trucks-7373665-a291827

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 uur geleden zei road train:

Oh je bent ook weer wakker :D nou wen er maar aan tis toch echt zo  .

En Wikipedia?? Daar staat wel meer onzin op  :ja:  

als je het er niet mee eens bent......je kunt dat veranderen op wiki LOL

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Als dat strafbaar zou zijn waarom zit er dan"af fabriek"een schakelaar op ??

Strafbaar is het niet maar als je ergens achterop vlamt en na onderzoek komen ze erachter dat ie uitgeschakeld is dan wil de verzekeraar wel eens moeilijk gaan doen., maar aangezien dat pleurissysteem zelfs al op een bermpaaltje of verkeersbord reageerd in een bocht snap ik best dat het systeem uitgezet wordt en zeker als je een tancontainer achterop hebt staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei bituum trapper:

Strafbaar is het niet maar als je ergens achterop vlamt en na onderzoek komen ze erachter dat ie uitgeschakeld is dan wil de verzekeraar wel eens moeilijk gaan doen., maar aangezien dat pleurissysteem zelfs al op een bermpaaltje of verkeersbord reageerd in een bocht snap ik best dat het systeem uitgezet wordt en zeker als je een tancontainer achterop hebt staan.

IK rij er zelf ook soms mee,maar vind t geen probleem.

T valt me wel op dat,als je voorganger links op rechts af slaat,soms het systeem een geluids sgnaal laat horen,dat ie ingrijpt door te remmen heb iknog niet mee gemaakt.

Van verkeersborden of bermpaaltjes heb ik geen last.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden