[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Winkeldistributie lading


Stefansnel

Recommended Posts

  • Forumlid
Moest je dan geen blokken maken omdat je anders niet uit komt? Ik weet alleen niet meer hoeveel containers een blok was.

6x9 als in bbl-blb-lbb

 

Of 3x15 en met blok van 9 opsluiten

 

57 past ook,19 rijen van 3 breed. Laden met lange elektrische pompkaa

 

groeten Wesley

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
De vraag in deze is natuurlijk hoe lang je werkzaam wil blijven in het transport en in hoeverre je voor 'versleten' aan je oude dag wil beginnen.
Iedere ochtend om 3 of 4 uur je graf uit om bij de grootgrutter zo'n 12 tot 15 of 16 uur lang je eigen het schompes lopen leuren en zeulen met 57 rolcontainers die bijna allemaal nét iets te zwaar of iets te breed zijn -en dat dan 2 of 3 keer per dag, of onderweg een uurtje of 7 opstaan, een beetje je uren volrijden, links en rechts een blukje leeg -of volblazen of een paar klantjes hun pallets leveren.
Zeg het maar...
Nou dat vers is effe wat makkelijker dan de houdbaar waar je volle vrachten naar een winkel brengt, had gemiddeld 9 adressen en een 10 tot 12 uurtjes per dag en maar 1 rit, mijn maat bij de Hallo doet gemiddelt 2.5 vracht per dag.

Dus ook in de winkeldistributie kun je makkelijk oud worden, zeker als je maar met driekwart vrachtje rondtoert en je er de hele dag over doet.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei Pierre:

 

De vraag in deze is natuurlijk hoe lang je werkzaam wil blijven in het transport en in hoeverre je voor 'versleten' aan je oude dag wil beginnen.
Iedere ochtend om 3 of 4 uur je graf uit om bij de grootgrutter zo'n 12 tot 15 of 16 uur lang je eigen het schompes lopen leuren en zeulen met 57 rolcontainers die bijna allemaal nét iets te zwaar of iets te breed zijn -en dat dan 2 of 3 keer per dag, of onderweg een uurtje of 7 opstaan, een beetje je uren volrijden, links en rechts een blukje leeg -of volblazen of een paar klantjes hun pallets leveren.
Zeg het maar...

Dat is voornamelijk als je bij een charter werkt, bij de bedrijven zelf schijnt het wel mee te vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 minuten geleden zei Pierre:

 

Ja? En jij weet dat, of jij denkt dat dat zo is?

Ik heb zelf 18 jaar bij een bedrijf gewerkt wat al sinds jaar en dag dat k*twerk voor AH doet, dus ga mij niet vertellen hoe het werkt. En niet alleen daar, ook de andere 'vaste' vervoerders nemen het allemaal wat minder nou als het op het werk voor Appie H. aankomt.

Ik weet dat, ik ga voor de gele rijden en die hebben eigen auto' s. En die werken inderdaad een stuk minder dan de vervoerders die voor ze rijden, die kant heb ik namelijk ook gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kom op zeg, het werk is gelukkig in de laatste jaren alleen maar lichter geworden waar mogelijk.

Bij AH hoef je ze alleen op zijn plek te zetten en weer op de laadklep.

Een enkele keer heb je een zware kar of een kar die niet mee wil werken.

Met plaatjes werken en drempels overwippen zie je zelden meer. (niet bij AH)

De chauffeurs met versleten schouders rug of knieën zijn toch meestal wel de oudere chauffeurs die al tientallen jaren dat werk hebben moeten doen.

Je moet geen 2 of 3 containers te gelijk proberen te verplaatsen, daar schiet je niet veel mee op.

Ook al zou je 2 minuten eerder klaar zijn dan verwachten ze dat als jij dat doet, een andere chauffeur dat ook doet.

Winkel distributie is over het algemeen best gezellig werk als je leuke collega's en bedrijven hebt.

Dat laatste daar werk je zelf ook aan mee.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat het voor het ene bedrijf anders werkt dan voor de ander, maar maak het werk nu niet dramatischer dan dat het werk is.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei Pierre:

 

Ja? En jij weet dat, of jij denkt dat dat zo is?

Ik heb zelf 18 jaar bij een bedrijf gewerkt wat al sinds jaar en dag dat k*twerk voor AH doet, dus ga mij niet vertellen hoe het werkt. En niet alleen daar, ook de andere 'vaste' vervoerders nemen het allemaal wat minder nou als het op het werk voor Appie H. aankomt.

voor wat betreft die rolcontainers ga toch met Pierre mee , ik heb zo.n beetje alles gedaan in het {de} transport , trekken en duwen aan niet rollende rolcontainers is toch wel erg slecht voor je  lichaam. Ik heb ze ook gehad met drukwerk , och ze wegen maar 700 kg dat moet makkelijk kunnen , ja in de loods wel ja met 'n elektrische pomp wagen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei lientje:

Je moet geen 2 of 3 containers te gelijk proberen te verplaatsen, daar schiet je niet veel mee op.

Ook al zou je 2 minuten eerder klaar zijn dan verwachten ze dat als jij dat doet, een andere chauffeur dat ook doet.

 

Je hebt zeker een punt hoor.

Maar ja, 30 containers er 1 voor 1 inzetten of (zoveel mogelijk) met 2 tegelijk, scheelt wel iets meer in tijd dan 2 minuten. ;)

 

Gewoon ff goed uitkienen welke containers je tegelijk kan pakken. Bij ons zijn er bij die hebben meer lucht dan gewicht.. Maar goed, alsnog heb je dan 1 arm geheel gestrekt aan zo'n kar vast.. terwijl de theorie is dat je kort bij de kar blijft met gebogen armen. :confused::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Durashift:

 

Je hebt zeker een punt hoor.

Maar ja, 30 containers er 1 voor 1 inzetten of (zoveel mogelijk) met 2 tegelijk, scheelt wel iets meer in tijd dan 2 minuten. ;)

 

Gewoon ff goed uitkienen welke containers je tegelijk kan pakken. Bij ons zijn er bij die hebben meer lucht dan gewicht.. Maar goed, alsnog heb je dan 1 arm geheel gestrekt aan zo'n kar vast.. terwijl de theorie is dat je kort bij de kar blijft met gebogen armen. :confused::D

Twee containers chips wil inderdaad prima tegelijk. Met bier en fris zou ik het dan weer niet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
  • Forumlid

Bij de gele vervoerder, een multitemp (tussenschot/smalle gang) passen er 51 rolcontainers in, maar meestal heb je een aantal rolly's en dan krijg je er 52 in. Bij een open koeler passen er 57 rollcontainers in(heb je er rollys tussen zitten nog meer). Maar ligt aan de type rolcontainers, treintjes zijn net wat smaller dan die groene dingen van schuitema. We hebben nieuwe blauwe rolcontainers gehad tijdens een piek moment, maar die gingen allemaal terug omdat ze net iets breder zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik doe met vers meestal 4 rolly's dwars en 3 containers lang. Net zolang tot de rolly's op zijn. Kom ik net een rolly tekort dan pak ik een container dwars en zet ik dan een groene container in de lange rij. En voor de rest blok ik: dwars, lang dwars lang.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begon gewoon met laden, in het vriesgedeelte gewoon in de lengte, breed paste ze toch niet, haha, dan eentje breed, eentje in de lengte.

Zo kwam het regelmatig voor dat je zelfs meer vries had dan het paste in het vriesgedeelte.

Dan weer bellen daarover, wat de bedoeling was.

Altijd opmerkelijk gevonden dat we dan die gewoon buiten het vriesgedeelte mochten vervoeren. 

 

En dan die gezichten als je op kantoor kwam met de mededeling dat het niet paste.

Gelijk de opmerking, dan heb jij niet goed geladen.

( Altijd verbazend dat de vinger altijd gewezen word naar de chauffeur en nooit naar zo`n figuur achter de pc.)

Bingo, altijd leuk als je dan ze vriendelijk verzoekt om dan even mee te lopen, mij persoonlijk de auto te controleren en mij aanwijzen wat ik fout heb gedaan.

De mooiste opmerking die ik ooit een keer te horen kreeg, kan je dan niet een container af stapelen ?

Mijn blik richting kantoor sprak boekdelen, zonder 1 woord te hoeven zeggen, haha

 

Nooit geteld, daar hebben we kantoor voor, die verdienen daar veel meer geld voor, paste het niet, dan bleef het gewoon staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Hoeveel containers ik morgen heb durf ik niet te zeggen, wel dat ik maar 10 klanten heb en waarschijnlijk niet rond kom met de 10 rijuren, of net wel, de donderdag is altijd spannend, ik kan in ieder geval niet tanken, lastig want met LNG duurt het s'ochtends zo maar een half uur voordat die vol zit.

 

Containers staan er altijd twee breed 1 lang in, en degene die lang staat verspringt elke rij zodat je na 3 rijen een mooi blok hebt.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei nnndoh:

Hebben jullie dan ook net als ik meerdere klanten in 1 wagen? 2 rijen breed en 1 in de lengte 52 containers

Ja , bij de oranje wel.

 

Bij kw hebben we inderdaad 2 breed , 1 lang. En dan hoop ik maar dat hij niet voorgeladen is, want dan zetten ze de tweede winkel voorin en kan ik dan gaan klooien met de emballage van de eerste winkel.

 

Bij vers zet ik de winkels wel achter elkaar, maar daar heb  je maar een paar containers emballage. Dan bouw ik bij de een na laatste winkel even om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb wel 1 mazzel,  neem nooit lege containers mee terug, de mijne gaat altijd leeg, groot voordeel van diepvries rijden, enige wat ik soms heb is een retour laden bij de winkel, of ergens wat pallets oppikken als ik leeg ben, of een vrachtje lege bundels oppikken bij een DC, dat is alleen op maandag, andere dagen zit ik er niet in de buurt.

 

En mij kunnen ze niet teveel extra laten doen, heb 2 ritten van meer dan 9 rij uren en 2 die dicht bij de 9 komen, ga ik er over word het lastig voor ze, zeker de zaterdag rit, die wil niemand rijden omdat je dan vroeg weg gaat en laat terugkomt, zit ik aan de 14/14.5 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei Doornekamp33:

 

En mij kunnen ze niet teveel extra laten doen, heb 2 ritten van meer dan 9 rij uren en 2 die dicht bij de 9 komen, ga ik er over word het lastig voor ze, zeker de zaterdag rit, die wil niemand rijden omdat je dan vroeg weg gaat en laat terugkomt, zit ik aan de 14/14.5 uur.

 

Die zaterdagrit is toch een prachtritje voor de parttimer die gewoon 2 volle dagen kan rijden? 

Prima ritje lijkt mij : )  .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden