Forumlid Tobmaran Geplaatst 6 oktober 2017 Forumlid Share Geplaatst 6 oktober 2017 (bewerkt) 6 oktober 2017 bewerkt door Tobmaran 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Leeuw Geplaatst 6 oktober 2017 Share Geplaatst 6 oktober 2017 Vind het niet echt een schoonheid met die reusachtige glimmende grille. Lijkt wel ruim van binnen, meer ruimte tussen de stoelen dan bij jullie gebruikelijk is. Wat me een beetje verbaasd is dat de truck dus als een "kit" (~ bouwpakket) wordt geleverd. In dit geval dus met een gereviseerde motor, maar de rest schijnt deze dealer (?) opgebouwd te hebben: Hij noemt onder andere de gereviseerde versnellingsbak en achterassen. Is dit gebruikelijk of een nieuwe manier om kosten te drukken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Durashift Geplaatst 6 oktober 2017 Forumlid Share Geplaatst 6 oktober 2017 Wel een aparte instap, zo'n trap. Of is dat in de USA wel gebruikelijk? Het lijkt mij dat dit een soort 'niche' is om wel met een nieuw chassis, assen en cabine te gaan rijden maar dan met het 'voordeel' van een old-scool motor zonder 'schone fratsen' als addblue en regeneratie. Gezien de 'nukken' van uitlaatgasemissie storingen etc.. kunnen geven, zal er wel een markt voor kunnen zijn. Voor zolang het duurt, want dit is natuurlijk wel een beetje 'vals spel' t.o.v. de fabrikanten die zich aan de regels (moeten) houden en niet zonder regeneratie e.d. mogen leveren.. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid corydon Geplaatst 6 oktober 2017 Forumlid Share Geplaatst 6 oktober 2017 Glider betekent dat het een zelf gebouwd iets is. Meestal nieuqwe cabine, frame enz, maar oude, tot soms wel zeer oude motor er in. Kunnen ze allerlei regeltjes ontwijken. 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Tobmaran Geplaatst 6 oktober 2017 Auteur Forumlid Share Geplaatst 6 oktober 2017 2 uur geleden zei Durashift: Wel een aparte instap, zo'n trap. Of is dat in de USA wel gebruikelijk? Het lijkt mij dat dit een soort 'niche' is om wel met een nieuw chassis, assen en cabine te gaan rijden maar dan met het 'voordeel' van een old-scool motor zonder 'schone fratsen' als addblue en regeneratie. Gezien de 'nukken' van uitlaatgasemissie storingen etc.. kunnen geven, zal er wel een markt voor kunnen zijn. Voor zolang het duurt, want dit is natuurlijk wel een beetje 'vals spel' t.o.v. de fabrikanten die zich aan de regels (moeten) houden en niet zonder regeneratie e.d. mogen leveren.. De Argosy is volgens mij nog de enige front-stuur cabine op de US markt, dus is het lastig om over "gebruikelijk" te spreken. Vind die trap wel een vinding :) Zeker geen "vals spel". Freightliner staat hier niet alleen in. Je kan gliders van elk merk kopen. Deze worden doorgaans voorzien van een door de fabrikant gereviseerde pre-emissie motor. Zodoende kun je dus de beschikking krijgen over een nieuwe trekker zonder de emissie toeters en bellen, te gebruiken in alle staten met uitzondering van California. Ja, het is een niche markt, maar blijkbaar zien de diverse fabrikanten er brood in. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Durashift Geplaatst 7 oktober 2017 Forumlid Share Geplaatst 7 oktober 2017 ^^^ Ja, het is een manier om van oude stock af te komen. Andersom.. als er dan kennelijk een bepaalde, constante, stroom aan gebruikte, te reviseren, motoren is.. wat zegt dat dan over de kwaliteit van die shit? Lijkt mij niet heel positief. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Gast geworden Geplaatst 8 oktober 2017 Forumlid Share Geplaatst 8 oktober 2017 (bewerkt) Je kan een motor ook gewoon reviseren als die het nog gewoon prima doet, dit om na die 1 miljoen mijl die ze er daar mee rijden, of zelfs 2 de motor weer even op te frissen. Wij schijten de wagens al uit met 1 tot 1.2 miljoen km, en een paar die er langer mee doen omdat er nog een oude schijf tacho in zit, wat binnenkort ook is afgelopen. 8 oktober 2017 bewerkt door Doornekamp33 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid lambiek Geplaatst 8 oktober 2017 Forumlid Share Geplaatst 8 oktober 2017 Nou ik denk dat het soort werk wat er mee verricht wordt ook wel mee spreekt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid corydon Geplaatst 8 oktober 2017 Forumlid Share Geplaatst 8 oktober 2017 Tuurlijk. Een Peter Appel trekker verslijt heel wat sneller dan een OTR truck. Over The Road. Die s'ochtens de CC erop zet en niet veel meer doet de rest van de dag. Alhoewel de winters hier wel bar en boos kunnen zijn. Ook niet de meest ideaale werk omstandig heden. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Durashift Geplaatst 8 oktober 2017 Forumlid Share Geplaatst 8 oktober 2017 Ik hoorde van de week de maatstaf dat hoe meer brandstof verbruik, hoe zwaarder de motor belast wordt en dus slijt. Was in een discussie omtrent vermogen versus ladinggewicht. Ook vervangingstermijn kwam ter sprake. Natuurlijk geheel afhankelijk van soort voertuig en gebruik. In dit geval ging het inderdaad om een redelijk courante trekker. Die na een jaar of zes wel grotendeels economisch is afgeschreven (fiscaal gezien dan). Onderhoudskosten worden dan hoger, waardoor per saldo de totale, jaarlijkse, kosten min of meer gelijk blijven. Dus... dan heeft het weinig nut om langer met het voertuig door te rijden en wordt er dus, relatief gezien, snel 'afscheid' genomen en een nieuwe gekocht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid corydon Geplaatst 8 oktober 2017 Forumlid Share Geplaatst 8 oktober 2017 Denk toch dat een goed onderhouden wagen langer mee gaat, en onderhoud kost minder dan een nieuwe aan schaffen. Maar ja, de overheid in al haar wijsheid verzind regels dat je iedere 3 jaar een niew model moet kopen die weer aan allerlei regeltjes voldoet. 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid lambiek Geplaatst 9 oktober 2017 Forumlid Share Geplaatst 9 oktober 2017 Ben ik helemaal met je eens Ibo Wij hadden een eigen garage met 2 monteurs, altijd goed De laatste jaren een onderhouds contract met de dealer, waardeloos Als de lijst maar afgevinkt was. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid lambiek Geplaatst 21 december 2017 Forumlid Share Geplaatst 21 december 2017 Voor de liefhebber Zweeds en yanken spul 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid tiny Geplaatst 21 december 2017 Forumlid Share Geplaatst 21 december 2017 best wel gaaf om te zien.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts