Spring naar bijdragen
Tobmaran

Liefhebbers?

Recommended Posts

Vind het niet echt een schoonheid met die reusachtige glimmende grille. Lijkt wel ruim van binnen, meer ruimte tussen de stoelen dan bij jullie gebruikelijk is.

Wat me een beetje verbaasd is dat de truck dus als een "kit" (~ bouwpakket) wordt geleverd. In dit geval dus met een gereviseerde motor, maar de rest schijnt deze dealer (?) opgebouwd te hebben: Hij noemt onder andere de gereviseerde versnellingsbak en achterassen. Is dit gebruikelijk of een nieuwe manier om kosten te drukken?

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel een aparte instap, zo'n trap. Of is dat in de USA wel gebruikelijk?

 

Het lijkt mij dat dit een soort 'niche' is om wel met een nieuw chassis, assen en cabine te gaan rijden maar dan met het 'voordeel' van een old-scool motor zonder 'schone fratsen' als addblue en regeneratie.

 

Gezien de 'nukken' van uitlaatgasemissie storingen etc.. kunnen geven, zal er wel een markt voor kunnen zijn. Voor zolang het duurt, want dit is natuurlijk wel een beetje 'vals spel' t.o.v. de fabrikanten die zich aan de regels (moeten) houden en niet zonder regeneratie e.d. mogen leveren..

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Durashift:

Wel een aparte instap, zo'n trap. Of is dat in de USA wel gebruikelijk?

 

Het lijkt mij dat dit een soort 'niche' is om wel met een nieuw chassis, assen en cabine te gaan rijden maar dan met het 'voordeel' van een old-scool motor zonder 'schone fratsen' als addblue en regeneratie.

 

Gezien de 'nukken' van uitlaatgasemissie storingen etc.. kunnen geven, zal er wel een markt voor kunnen zijn. Voor zolang het duurt, want dit is natuurlijk wel een beetje 'vals spel' t.o.v. de fabrikanten die zich aan de regels (moeten) houden en niet zonder regeneratie e.d. mogen leveren..

 

De Argosy is volgens mij nog de enige front-stuur cabine op de US markt, dus is het lastig om over "gebruikelijk" te spreken.

Vind die trap wel een vinding :)

 

Zeker geen "vals spel".  Freightliner staat hier niet alleen in.  Je kan gliders van elk merk kopen.

Deze worden doorgaans voorzien van een door de fabrikant gereviseerde pre-emissie motor. 

Zodoende kun je dus de beschikking krijgen over een nieuwe trekker zonder de emissie toeters en bellen, te gebruiken in alle staten met uitzondering van California.

 

Ja, het is een niche markt, maar blijkbaar zien de diverse fabrikanten er brood in.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

^^^ Ja, het is een manier om van oude stock af te komen.

 

Andersom.. als er dan kennelijk een bepaalde, constante, stroom aan gebruikte, te reviseren, motoren  is.. wat zegt dat dan over de kwaliteit van die shit? Lijkt mij niet heel positief.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan een motor ook gewoon reviseren als die het nog gewoon prima doet, dit om na die 1 miljoen mijl die ze er daar mee rijden, of zelfs 2 de motor weer even op te frissen.

Wij schijten de wagens al uit met 1 tot 1.2 miljoen km, en een paar die er langer mee doen omdat er nog een oude schijf tacho in zit, wat binnenkort ook is afgelopen.

 

 

 

bewerkt door Doornekamp33

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Tuurlijk. Een Peter Appel trekker verslijt heel wat sneller dan een OTR truck. Over The Road. Die s'ochtens de CC erop zet en niet veel meer doet de rest van de dag. Alhoewel de winters hier wel bar en boos kunnen zijn. Ook niet de meest ideaale werk omstandig heden.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoorde van de week de maatstaf dat hoe meer brandstof verbruik, hoe zwaarder de motor belast wordt en dus slijt. Was in een discussie omtrent vermogen versus ladinggewicht.

 

Ook vervangingstermijn kwam ter sprake. Natuurlijk geheel afhankelijk van soort voertuig en gebruik. In dit geval ging het inderdaad om een redelijk courante trekker.

Die na een jaar of zes wel grotendeels economisch is afgeschreven (fiscaal gezien dan). Onderhoudskosten worden dan hoger, waardoor per saldo de totale, jaarlijkse, kosten min of meer gelijk blijven. Dus... dan heeft het weinig nut om langer met het voertuig door te rijden en wordt er dus, relatief gezien, snel 'afscheid' genomen en een nieuwe gekocht. 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Denk toch dat een goed onderhouden wagen langer mee gaat, en onderhoud kost minder dan een nieuwe aan schaffen. Maar ja, de overheid in al haar wijsheid verzind regels dat je iedere 3 jaar een niew model moet kopen die weer aan allerlei regeltjes voldoet.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed onderhoud doet inderdaad wonderen.
Bij Verspui waren de wagens met 800.000 km op de klok echt op.
Bij mijn huidige werkgever hebben we er een paar met ruim het dubbele op de klok, en dan ook nog altijd lossen op de PTO.
Deze ouwetjes zijn in stukken betere conditie dan de meeste bij Verspui waren.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


×