Spring naar bijdragen
Murphy

NLF verklaard in jip en janneke taal waarom 3 assers beter zijn....

Recommended Posts

Het hoe en waarom uitgelegd, in het engels dussssss...

https://lastebil.no/Aktuelt/Nyhetsarkiv/2016/Two-axled-trucks-not-recommended-in-Norway

Moet overigens er bij vermelden dat er nog steeds gekeken wordt naar de haalbaarheid om 2 assers in de wintertijd te weren aan de grens.

bewerkt door Murphy

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, dat niet omdat je immers drie assen op je trekker hebt en het gewicht dus verdeelt over je assen. Alleen op het moment dat je de derde as gaat liften, wordt je trekas "te zwaar". Als je de afweging maakt tussen even je aslast overschrijden of de weg blokkeren, dan ben je er gauw uit ;)

 

Maar het verhaal werkt alleen met een liftbare derde as, met twee aangedreven achterassen gaat deze vlieger toch al niet meer op? Evenals met relatief lichte vrachten...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Leeuw:

Nee, dat niet omdat je immers drie assen op je trekker hebt en het gewicht dus verdeelt over je assen. Alleen op het moment dat je de derde as gaat liften, wordt je trekas "te zwaar". Als je de afweging maakt tussen even je aslast overschrijden of de weg blokkeren, dan ben je er gauw uit ;)

 

Maar het verhaal werkt alleen met een liftbare derde as, met twee aangedreven achterassen gaat deze vlieger toch al niet meer op? Evenals met relatief lichte vrachten...

Relatief lichte vrachten, en als je dan ook al geen as van de trailer kan lichten.......

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


×