[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

DC aanleverings hel!


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

Leuk stukje dat ik van facebook geleend heb....

 

Lied-Hell

Geachte Lied-Hell, Aldi, John Lewis, Tesco, Amazone, Jumbo, Ikea, en andere grootheidswaanzinnigen. Zo'n genot om bij jullie te komen lossen. Buiten aan een luik, zonder afdakje want dat kost €35, als een zwakzinnige Corkey aan een bel staan hangen. Na de 34e keer gaat het luikje vier centimeter open en je krijgt een geen welgemeend goedemorgen. Papieren worden uit je handen gegrist en de mantra: wachten/warten/waiting gaat van start de in de navolgbare uren.

Vervolgens kan je als chauffeur een bord met LED cijfers de eerstvolgende drie uur gaan magnetiseren tot er jouw losnummer opkomt want ik begrijp heel goed dat er van de 275 docks geen een direct vrij is om drie pallets te lossen. Losafspraak? Als je tien minuten te laat bent dan laten ze je drie uur staan, als je een uur te vroeg bent ook. Na een uurtje voorzichtig info vragen hoe lang het nog gaat duren wordt je nog net niet volledig stijf gescholden en afgesnauwd in een mengeling van Engels/Pools/Turks en Nederlands.

Op een wereldvreemd moment in hetzelfde lichtjaar mag je zomaar ineens tegen het dock en op het moment dat je de deur van de loods open trekt behoor je het volledige 174 pagina's bedrijfsreglement uit je hoofd te kennen, wat vanzelfsprekend bij ieder bedrijf volledig anders is. Niemand maar dan ook helemaal niemand verteld hoe de gang van zaken is op de werkvloer en als je een nanometer teveel naar links of rechts loopt dan is dat het startschot voor het interne personeel om volledig los op je te gaan. Nauwelijks gehinderd door enige vorm van fatsoen of ethiek ben jij op dat moment als chauffeur de pispaal. Dat er thuis niet meer geragd mag worden tot de frustratie van het hongerloontje wat er bij elkaar geschraapt wordt: jij als chauffeur bent de Sjaak.

Na de drie pallets gelost te hebben moeten die eerst twee schrikkeljaren wortel schieten, er moeten drie Poolse heftruckchauffeurs dwars door heen gereden hebben, er moet een kwaliteitscontroleur, een assistent warehouse manager moet er aan te pas komen, een inscanner en een uitstraler en als laatste een chef van inkomende goederen met een helder ogenblik. Terug bij het regen/sneeuw/hagel en windhoos luik begrijp ik heel goed dat het vervolgens 87 minuten duurt om drie pallets uien te checken en de daarbij behorende papieren te ondertekenen. Al deze uien moeten immers op maat gezogen, geproefd en drie maal ingbracht worden. Uiteindelijk krijg je vrachtbrief terug waar een volledig kleurboek van de kleuterschool aan 'onder-voorbehoud' stempels op staan. Met andere woorden, in hetzelfde pand zit nog een Tjappie die er vervolgens mee aan de slag gaat om korting te krijgen op de rekening of beter nog: er hoeft helemaal niet betaald te worden. Dat de transporteur/chauffeur daar op alle onredelijke manieren schaamteloos telkens de Zwarte Sylvana krijgt toegeschoven blijkt eerder regel dan uitzondering.

Als je het terrein afrijdt is het meteen weekend, grote vakantie en Pasen tegelijk want het heeft alles bij elkaar een lichtjaar geduurd. Vijf kwartier later land je bij het volgende Konzentration-Lager en de eerste snauw die je daar krijgt is dat je een halve dag te laat bent...ga daar maar zitten in de 'chaufferskooi' zonder toilet, koffie én informatie. En nu is de volgende stap dat als je door heel de ellende uiteindelijk in slaap bent gevallen en zo'n StürmbahnFührer mij wakker moet komen maken in de auto na drie uur wachten, hij dan daarvoor € 50 voor mag gaan rekenen? Hoe ver kan je eigenlijk van de realiteit afstaan?

Overal moet je tegenwoordig voor 12:00 geweest zijn in deze 24 uurs economie en als je niet strikt volgens desbetreffend bedrijf haar reglement handelt, wat elke week verandert, dan mag naar hartenlust 'gestraft' en boetes uit worden gedeeld, alles naar volledig eigen inzicht vanzelfsprekend.
Nooit iets van begrepen en ik zal er nooit iets van begrijpen, een bedrijf besteld spullen bij een leverancier. Vervolgens komt er op een afgesproken dag/tijd een vrachtwagen het terrein opgereden om desbetreffende goederen te komen lossen. Vanaf dat moment lijkt er wel een volledig scala aan regels in werking te treden die het voor alles en iedereen onmogelijk maakt om nog op een normale manier haar/zijn werk te doen.

Van uien-inbreng-op-maat-zuigert tot vrachtbrief-afteken-Sjef…iedereen zucht, kreunt, piept en klaagt. Niets maar dan werkelijk niets gaat vanzelf en in heel deze stroeve, gortdroge machine moet jij als chauffeur maar je weg in zien te vinden. De Lied-Hell op aarde.

(Bron: https://www.facebook.com/pollekelife/ )

  • Like 4
  • Haha 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zou deze collega per dag betaald worden ofzo. Anders zijn het allemaal uren die rustig doortikken.

 

En los daarvan, als je het niet bevalt. Meld het bij je werkgever, zeg hem een oplossing te zoeken en als die meent dat het niet kan, vertel hem dat jij op zoek gaat naar een werkgever waar het wel anders kan. De banen liggen momenteel weer voor het oprapen, dus je kan weer wat te eisen hebben.

 

Als de transporteur geen personeel meer kan vinden wat bij dat soort bedrijven wil lossen, kan de "Lied-hell" zijn winkels niet meer bevoorraden. Komt een moment dat ze toch weer normaal moeten gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
1 uur geleden zei josimo:

De meeste duitse Lidl dc hebben tegenwoordig allemaal soort van imbiss

Tsja, maar als ik wil gaan eten doe ik dat liever op een door mij gekozen locatie en niet bij een klant omdat deze klant geen tijd heeft voor mij....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik denk dat er wel verschil zit in aan welke kant je binnenkomt. Kom je als "vreemde" aanleveren, of rij je alle dagen vanaf dat dc naar klanten (van hun).

Maar in mijn korte leven als vrachtwagenchauffeur was ik over 1 ding al heel gauw klaar.

Naar een DC? Liever niet en als ik er onder uit kon komen.......

Overigens, een huisverbod bij de Aldi in Heereveen (of zat die in Joure?)... hoe lang blijf je op de zwarte lijst staan?

Mijn opdrachtgever belde mij om te vertellen dat ik er niet meer mocht komen......

Ik vertelde hem dat hij mij er nooit meer heen hoefde te sturen, een win-win situatie lijkt mij :D

  • Like 2
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ehm dat kan heel lang zijn. Ik kwam op de zwarte lijst bij De Kweker op de handelsmarkt Amsterdam, mar toen ik jaren later door en andere werkgever naar de nieuwe locatie op West poort werd gestuurd heb ik hem gewaarschuwd ( mjin werkgever ). Ik moest toch maar gaan, en ja hoor ik werd gelukkig geweigerd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb in alle jaren bij deze werkgever 1x voor zo'n grootgutter terug geladen en als ik dat zo hoor en lees zal ik m daar straks bij de koffie nog even voor bedanken. Opgaand hebben we wel ooit wat voor die bedrijven in D A of F maar zelf alles als positief ervaren

groeten Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@MurphyAldi zit in Drachten ;)  Lidl in Heerenveen  (weet niet of het vroeger anders was)

 

In het verhaal bovenaan zit wel wat herkenbaars, een kern van waarheid.

Voor mijn huidige werkgever los ik veel bij DC's en de wachttijden zijn wisselend: Doorgaans hebben we een tijdsafspraak, maar zelfs dan sta je soms een half uur in de rij voor het loket of wordt je in de wacht gezet. Heb je dan een dock gekregen, kun je lossen en dan wachten op de controleur. De ene keer wordt je lading al gecontroleerd terwijl je nog aan het lossen bent, de andere keer duurt het nogal. Er is nogal een verschil tussen de diverse winkelketens en dan ook nog tussen de verschillende vestigingen van dat bedrijf.

 

Over het algemeen kun je wel stellen: Je hoeft er niet heen te gaan voor de gezelligheid :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 13-10-2017 om 22:30 zei Murphy:

Ik denk dat er wel verschil zit in aan welke kant je binnenkomt. Kom je als "vreemde" aanleveren, of rij je alle dagen vanaf dat dc naar klanten (van hun).

 

Ja, dat denk ik ook wel.

 

Aan de inslag kant is het veelal 'moeilijk'. Kost het aanleveren van spullen tijd, ruimte, problemen oplossen (pallets te hoog met product gestapeld bijvoorbeeld.).

Het kost de organisatie dus iets.. Op kosten bespaart men graag.. dus de afdeling inslag / controle nét ff te krap bemensen spaart wat €  muntjes uit. ;)

 

Maar ja, aan de uitslag kant daarentegen.. Jaaaa, dán hebben die goederen 'ineens' waarde voor de firma. Dán mot het spul ineens super rap weg richting klant. Want dat levert geld op. Het hele 'kosten' proces ervoor is geweest. Dus, vlámmen met die zooi. Gas érop. want bij de klant (of eigen vestiging) staan de mensen op je te wachten. :D

 

:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op ‎13‎-‎10‎-‎2017 om 22:30 zei Murphy:

Ik denk dat er wel verschil zit in aan welke kant je binnenkomt. Kom je als "vreemde" aanleveren, of rij je alle dagen vanaf dat dc naar klanten (van hun).

Maar in mijn korte leven als vrachtwagenchauffeur was ik over 1 ding al heel gauw klaar.

Naar een DC? Liever niet en als ik er onder uit kon komen.......

Overigens, een huisverbod bij de Aldi in Heereveen (of zat die in Joure?)... hoe lang blijf je op de zwarte lijst staan?

Mijn opdrachtgever belde mij om te vertellen dat ik er niet meer mocht komen......

Ik vertelde hem dat hij mij er nooit meer heen hoefde te sturen, een win-win situatie lijkt mij :D

Wat ?

Je kunt als goedwillende chauffeur ook nog op een 'zwarte lijst' terechtkomen ?

En wat moet je daarvoor dan gedaan hebben om daarop te belanden ?

Ik ben toch zoo benieuwd !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik moest eens verse aardappeltjes in plastics zakjes gaan leveren, op paletten en ingeseald .

volgens de regeltjes moest ik dat eraf halen, maar ik wou dat niet niet, omdat deze zakjes dat niet blijven liggen,

moest die vloeistof erin, dan een randje laten zitten, ik heb nog gewaarschuwd. maar okay, eerst een handtekening

dan pas wegrijden:p

heb nog effe staan te kijken, was een prachtig gezicht, in de eerste bocht lagen alle zakjes al verspreid,

mischien had ik niet moeten staan te lachen LOLLOL 

maar die chef kon mij wel schieten,  toen konden ze alles weer insealen, en eigelijk wou die dat mij laten doen.

ik zei nog je moet maar eigenwijs doen, en volgens de regeltjes ........  LOL

ik mocht daar voorlopig ook niet meer te komen :wijn:

 

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
6 uur geleden zei jdinverbazing:

Wat ?

Je kunt als goedwillende chauffeur ook nog op een 'zwarte lijst' terechtkomen ?

En wat moet je daarvoor dan gedaan hebben om daarop te belanden ?

Ik ben toch zoo benieuwd !

Is niet zo moeilijk hoor.

Maar wanneer de opdrachtgever de chauffeur belt en vraagt wat ie in godsnaam heeft uitgevreten is dat voldoende om ff niet die kant op te komen.....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei jdinverbazing:

Wat ?

Je kunt als goedwillende chauffeur ook nog op een 'zwarte lijst' terechtkomen ?

En wat moet je daarvoor dan gedaan hebben om daarop te belanden ?

Ik ben toch zoo benieuwd !

In mijn geval reken ik mij tot de chauffeurs en niet tot de sjouwfeur of dc medewerker. 

 

Dus toen ik met een bak vol gemixte pallets Grand Italia ( 18 blokkers ) bij de Kweker aan kwam mocht ik eerst wachten want er stond nog een auto van hun in de put. Toen die wegreed zette ik de auto in de put maar kwam er weer een auto van hun aan en die moest voor. Dat ritueel herhaalde zich twee keer, de  derde keer heb ik netjes gezegd dat er kosten zaten aan de tijd dat ik bij hun op de bank zat en mocht ik doorgaan met lossen.

Toen ik twee pallets op de grond had staan en de derde uit de auto haalde werd mij verteld dat ik alle producten moest scheiden in aparte palletboxen van hun en als ik meer boxen nodig had zouden ze erbij zetten. Ik heb toen heel rustig de pallets terug gezet in de auto en liep via de balie naar buiten. Toen de aannemer bij de balie vroeg waar ik heen ging heb ik netjes gemeld dat de pallets niet werden geaccepteerd op de aangeleverde manier en dat ik ze terug zou brengen naar Rijswijk. "Ja, maar elke chauffeur van jullie sorteert" werd mij toegesnauwd, nou mag je best weten bij ons hing een bordje bij de planning dat wij niet afstapelen en dat daar afspraken over zijn. 

Toen ik de put uit reed werd ik door de portier gemaand of ik niet terug wilde rijden dan accepteerden ze de pallets zo en hadden ze hun producten. Dat heb ik toen gedaan, maar bij terugkomst aan de zaak was het "Ik weet niet wat je hebt gedaan maar je mag daar nooit meer komen." "Mag ik dat zwart op wit" was mijn antwoord.

 

Resultaat was wel dat de planning toen pas wist dat onze chauffeurs daar afstapelden en hebben daar toen ook actie op ondernomen. Geen van onze chauffeurs heeft daarna ooit nog hoeven afstapelen daar. 

 

Overigens is dit niet het enige bedrijf waar ik nooit meer mag komen, daar zijn er nog wel een paar van zoals bijv. Bayer. Daar zat een portier die wilde hebben dat ik een ADR kit had terwijl ik geen ADR kwam laden. Maar ik kon het op de hoek kopen daar zat een shop die de benodigde spullen verkocht zei hij. Mijn antwoord was "Oh jij bent waar ik voor gewaarschuwd ben, jij bent die portier waar de broer van de eigenaar is van dat winkeltje." Toen ik ook nog zei dat ik even ging informeren bij de BAG of ik een ADR uitrusting nodig had voor een non-ADR vracht mocht ik laden. Toen ik de poort uit reed met 4 kratten die ik had gezekerd met 4 spanbanden ( waarvan ik de laatste twee als kruis achterop had gebruikt en de lading tegen het kopschot stond ) was dat niet goed volgens hem, 4 kratten moest je volgens hem vastzetten met 8 spanbanden en ik zou de poort niet uitkomen voor ik dat had gedaan. Ik heb hem toen netjes gevraagd of die slagboom van kunststof was en dat bevestigde hij. Toen ik hem uitlegde dat als hij die niet opende ik de auto zou keren en achteruit de poort zou uitrijden heeft hij de poort geopend en mocht ik gaan. Tien minuten later kreeg ik telefoon van Norfolkline, wat ik daar had gedaan want ze wilden mij op geen van de Bayer terreinen nog meer toelaten. Toen ik uitlegde wat er was heeft Norfolk ( na navraag bij anderen te hebben gedaan ) aangifte gedaan tegen de portier en deze man werkt er ook niet meer, maar ik mag er nog steeds niet komen. 

 

Twee voorbeelden waarvan je kunt zien dat ik niets doe wat niet mijn taak is of wat mij door de wetgever wordt opgedragen. Dus ik heb puur gedaan waar ik voor ben aangenomen, het ophalen en/of het bezorgen van een product. 

 

DFDS is nog steeds een klant van mij en zo ook mijn oude werkgever die inmiddels is overgenomen. 

 

1 bedrijf waar ik overigens niets heb gezegd maar na twee uur gewoon ben weggereden is Del Haze ( of hoe je het ook schrijft ) sinds die tijd mocht ik altijd lossen op de aangemelde tijd. 

 

Zijn er dan geen goede DC's, jawel echt wel. Maar je moet ze zoeken met een vergrootglas. 

 

bewerkt door HIT
  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei HIT:

In mijn geval reken ik mij tot de chauffeurs en niet tot de sjouwfeur of dc medewerker. 

 

Dus toen ik met een bak vol gemixte pallets Grand Italia ( 18 blokkers ) bij de Kweker aan kwam mocht ik eerst wachten want er stond nog een auto van hun in de put. Toen die wegreed zette ik de auto in de put maar kwam er weer een auto van hun aan en die moest voor. Dat ritueel herhaalde zich twee keer, de  derde keer heb ik netjes gezegd dat er kosten zaten aan de tijd dat ik bij hun op de bank zat en mocht ik doorgaan met lossen.

Toen ik twee pallets op de grond had staan en de derde uit de auto haalde werd mij verteld dat ik alle producten moest scheiden in aparte palletboxen van hun en als ik meer boxen nodig had zouden ze erbij zetten. Ik heb toen heel rustig de pallets terug gezet in de auto en liep via de balie naar buiten. Toen de aannemer bij de balie vroeg waar ik heen ging heb ik netjes gemeld dat de pallets niet werden geaccepteerd op de aangeleverde manier en dat ik ze terug zou brengen naar Rijswijk. "Ja, maar elke chauffeur van jullie sorteert" werd mij toegesnauwd, nou mag je best weten bij ons hing een bordje bij de planning dat wij niet afstapelen en dat daar afspraken over zijn. 

Toen ik de put uit reed werd ik door de portier gemaand of ik niet terug wilde rijden dan accepteerden ze de pallets zo en hadden ze hun producten. Dat heb ik toen gedaan, maar bij terugkomst aan de zaak was het "Ik weet niet wat je hebt gedaan maar je mag daar nooit meer komen." "Mag ik dat zwart op wit" was mijn antwoord.

 

Resultaat was wel dat de planning toen pas wist dat onze chauffeurs daar afstapelden en hebben daar toen ook actie op ondernomen. Geen van onze chauffeurs heeft daarna ooit nog hoeven afstapelen daar. 

 

Overigens is dit niet het enige bedrijf waar ik nooit meer mag komen, daar zijn er nog wel een paar van zoals bijv. Bayer. Daar zat een portier die wilde hebben dat ik een ADR kit had terwijl ik geen ADR kwam laden. Maar ik kon het op de hoek kopen daar zat een shop die de benodigde spullen verkocht zei hij. Mijn antwoord was "Oh jij bent waar ik voor gewaarschuwd ben, jij bent die portier waar de broer van de eigenaar is van dat winkeltje." Toen ik ook nog zei dat ik even ging informeren bij de BAG of ik een ADR uitrusting nodig had voor een non-ADR vracht mocht ik laden. Toen ik de poort uit reed met 4 kratten die ik had gezekerd met 4 spanbanden ( waarvan ik de laatste twee als kruis achterop had gebruikt en de lading tegen het kopschot stond ) was dat niet goed volgens hem, 4 kratten moest je volgens hem vastzetten met 8 spanbanden en ik zou de poort niet uitkomen voor ik dat had gedaan. Ik heb hem toen netjes gevraagd of die slagboom van kunststof was en dat bevestigde hij. Toen ik hem uitlegde dat als hij die niet opende ik de auto zou keren en achteruit de poort zou uitrijden heeft hij de poort geopend en mocht ik gaan. Tien minuten later kreeg ik telefoon van Norfolkline, wat ik daar had gedaan want ze wilden mij op geen van de Bayer terreinen nog meer toelaten. Toen ik uitlegde wat er was heeft Norfolk ( na navraag bij anderen te hebben gedaan ) aangifte gedaan tegen de portier en deze man werkt er ook niet meer, maar ik mag er nog steeds niet komen. 

 

Twee voorbeelden waarvan je kunt zien dat ik niets doe wat niet mijn taak is of wat mij door de wetgever wordt opgedragen. Dus ik heb puur gedaan waar ik voor ben aangenomen, het ophalen en/of het bezorgen van een product. 

 

DFDS is nog steeds een klant van mij en zo ook mijn oude werkgever die inmiddels is overgenomen. 

 

1 bedrijf waar ik overigens niets heb gezegd maar na twee uur gewoon ben weggereden is Del Haze ( of hoe je het ook schrijft ) sinds die tijd mocht ik altijd lossen op de aangemelde tijd. 

 

Zijn er dan geen goede DC's, jawel echt wel. Maar je moet ze zoeken met een vergrootglas. 

 

Bij wie heb jij gereden dan hit?? want Gordijn was de huisvervoerder van Grand Italia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden