Spring naar bijdragen
Dafduck

Autohof bij innsbruck

Recommended Posts

Kuffstein gaat niet lukken moet dinsdag laden in stirl voorbij innsbruck en woensdag bij een loods in innsbruck zelf.

En moet voor  20.00 het land weer uit zijn donderdag rijverbod in austria.

Kijk wel ff wil niet te veel km ters maken in dit land is zeker niet mijn favoriete bestemming.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dafduck:

Kuffstein gaat niet lukken moet dinsdag laden in stirl voorbij innsbruck en woensdag bij een loods in innsbruck zelf.

En moet voor  20.00 het land weer uit zijn donderdag rijverbod in austria.

Kijk wel ff wil niet te veel km ters maken in dit land is zeker niet mijn favoriete bestemming.

OP de A12 tussen de afslag 70 ( Hall west) en het kreuz Innsbruck-Ost ( dus in de rijrichting Italië) is autobahnraststatte met een BP tankstelle.

Ampass heet t : https://www.google.nl/maps/place/Innsbruck,+Oostenrijk/@47.2631428,11.4522056,16.83z/data=!4m5!3m4!1s0x479d6ecfe1f8ca73:0x9d201c7d281d9b0d!8m2!3d47.2692124!4d11.4041024

Het restaurant is een rosenberger ,waar men een "fernfahrer menu" heeft,en waar je ook kunt douchen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dafduck:

Oke bedankt, denk dat deze het wel wordt de afslagen zitten ook gunstig.

Let op: als je de parking oprijdt zijn er een paar parkeerplaatsen voor vrachtwagens,rij door tot je bij t tankstation komt,als je links houdt ga je de autobahn weerop,als je rechts om dat tankstation gaat rij je door naar achter,langs een hoge rots en daar is nog een parking voor t vrachtverkeer,100 meter teruglopen( lopen is gezond:D) daar sta je rustig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

He toppie, kijk dat soort advies zit iedereen op te wachten! kan ik daar ook mijn aanhanger afkoppelen of mag dit niet ben namelijk Zwitserland gewend.

En daar mag het op de meeste plaatsen niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Dafduck:

He toppie, kijk dat soort advies zit iedereen op te wachten! kan ik daar ook mijn aanhanger afkoppelen of mag dit niet ben namelijk Zwitserland gewend.

En daar mag het op de meeste plaatsen niet.

IK zie niet in waarom dat niet zou mogen,je zult dan wel je Go Box aan moeten passen op minder assen,maar dat is voor een klein stukkie ook niet verplicht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou alleen maar in hun voordeel zijn als je het andersom maar niet vergeet,moet deze trouwens nog ff aanschaffen.
Auto is nog niet in Oostenrijk geweest terwijl ik net een nieuwe gekocht had in december.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zou alleen maar in hun voordeel zijn als je het andersom maar niet vergeet,moet deze trouwens nog ff aanschaffen.
Auto is nog niet in Oostenrijk geweest terwijl ik net een nieuwe gekocht had in december.
Misschien idee om Oostenrijk ook aan te sluiten op de Duitse Toll Collect kast? Belletje met Asfinag of met het bedrijf die hem heeft ingebouwd voor activatie moet genoeg zijn.

groeten Wesley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei windhoos:

Weet je zeker dat het rijverbod om 2000 ingaat.

Er geldt van zaterdag 15.00 tot zondag 22.00 uur en op officiële feestdagen van 0.00 tot 22.00 uur op het hele wegennet een rijverbod voor:

JIj hebt gelijk: op zaterdagen gaat t rijverbod om 15.00 uur in,op werkdagen voorafgaande aan een feestdag gaat t om 0.00 uur in.

https://www.wko.at/service/verkehr-betriebsstandort/LKW-Wochenendfahrverbot.html

Echter op de A12,in Tirol betaat een "nachtfahrverbot"dat van 1 novenber tot april om 20.00 uur ingaat en tot 05.00 uur duurt

En van april tot eind oktober van 22.00 tot 05.00 uur.

BEHALVE: voor voertuigen die uitgerust zijn met EURO 6 motoren geld dit nachtrijverbod niet tot 31-12-20120.

https://www.wko.at/service/verkehr-betriebsstandort/LKW_Fahrverbote_-_A12_Inntalautobahn_(Tirol).html

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei europeaan:

JIj hebt gelijk: op zaterdagen gaat t rijverbod om 15.00 uur in,op werkdagen voorafgaande aan een feestdag gaat t om 0.00 uur in.

https://www.wko.at/service/verkehr-betriebsstandort/LKW-Wochenendfahrverbot.html

Echter op de A12,in Tirol betaat een "nachtfahrverbot"dat van 1 novenber tot april om 20.00 uur ingaat en tot 05.00 uur duurt

En van april tot eind oktober van 22.00 tot 05.00 uur.

BEHALVE: voor voertuigen die uitgerust zijn met EURO 6 motoren geld dit nachtrijverbod niet tot 31-12-20120.

https://www.wko.at/service/verkehr-betriebsstandort/LKW_Fahrverbote_-_A12_Inntalautobahn_(Tirol).html

Dat is nog heeeeeeeeeeeeel  lang

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is inderdaad 22.00 uur maar donderdag is er een rijverbod volgens de planner.
Maar nog een vraag wat is sneller via neurenberg of via ulm,volgens routeplanner neurenberg 1022km en ulm 935km maar moet je wel een stuk binnendoor in Oostenrijk.

Laast naar Saltsburg geweest toen haalde de laatste autohoff voor Munchen in 10 uur vanaf Vlaardingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij heeft je planner het mis. 27 Oktober is een vrije dag in Oostenrijk. Valt toevallig altijd samen met mijn zus' verjaardag...

En de 27e oktober valt dit jaar op Vrijdag. Niet op donderdag.

(maar ik kan me vergissen hoor...)

Rosenberger is trouwens een prima tent. Groot, maar het eten is goed en redelijk te betalen. Voor Wenen zit er ook eentje waar ik persoonlijk liever zit. Maar daar heb je nu niets aan natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei RobNiat:

Volgens mij heeft je planner het mis. 27 Oktober is een vrije dag in Oostenrijk. Valt toevallig altijd samen met mijn zus' verjaardag...

En de 27e oktober valt dit jaar op Vrijdag. Niet op donderdag.

(maar ik kan me vergissen hoor...)

Rosenberger is trouwens een prima tent. Groot, maar het eten is goed en redelijk te betalen. Voor Wenen zit er ook eentje waar ik persoonlijk liever zit. Maar daar heb je nu niets aan natuurlijk.

Dan mag je die Oostenrijkers wel n mailtje sturen Rob,volgens hun is de nationalfeiertag toch echt op donderdag 26 oktober;

http://www.gesetzlichefeiertage.at/uebersicht/feiertage-2017.html

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 22-10-2017 om 20:06 zei Dafduck:

Het is inderdaad 22.00 uur maar donderdag is er een rijverbod volgens de planner.
Maar nog een vraag wat is sneller via neurenberg of via ulm,volgens routeplanner neurenberg 1022km en ulm 935km maar moet je wel een stuk binnendoor in Oostenrijk.

Laast naar Saltsburg geweest toen haalde de laatste autohoff voor Munchen in 10 uur vanaf Vlaardingen.

Hoe bedoel je via Ulm? 

Als je via Bregenz naar Innsbruck wilt moet je je heel goed informeren omdat de Arlbergtunnel van april tot medio oktober voor alle verkeer gesperd is.

Zou je van Ulm via Kempten -Füssen ,over de fernpass naar Innsbruck willen loop je  tegen een rijverbod van + 7,5 ton van Vils ( aan de staatsgrens D-A) en Nassereith.( en ik denk datde controoledaar,met t oog op de afsluiting van de tunnel,behoorlijk intensief is)

DE snelste weg? vanaf Innsbruck,via Kufstein -Munchen-Nurnberg,daar de A6 naar Mannheim en dan de A 61 naar Venlo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou heren ben al weer terug heen via heilbron gegaan ivm file's en terug via wurstburg,inderdaad bij rosenbergen overnacht en gegeten.

Vond het wel duur eigenlijk was 26€ kwijt voor een stuk vlees met doorgekookte groenten en een bakje salade + biertje.

Gelukkig had ik smorgens al de aanhanger er afgekoppeld parking was bomvol voorbij de rots met onze oosterse vrienden, stond een nederlander daarmee maar ff een biertjemee gedronken.

Enne gewoon vandaag een rijverbod hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden