Spring naar bijdragen

zomaar een filmpje


usacandyman

Recommended Posts

  • Forumlid
51 minuten geleden zei Teddybeer:

Als je je snelheid maar constant kan houden blijft het verbruik ook nog wel binnen de perken.

 

Je zal ook wel een iets andere overbreng verhouding in je achteras hebben dan waar de meesten hier mee rijden, neem ik aan?

dat zou ik echt niet weten , 100 per uur is ± 1250 rpm 

 

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
51 minuten geleden zei Teddybeer:

Als je je snelheid maar constant kan houden blijft het verbruik ook nog wel binnen de perken.

 

Je zal ook wel een iets andere overbreng verhouding in je achteras hebben dan waar de meesten hier mee rijden, neem ik aan?

topsnelheid is maar 141 ze 

 

  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Teddybeer:

Die nieuwste trekkers van ons rijden 89/90 met ook 1250 toeren.

 

Mijn 8x8 rijdt maar 71 bij 1250 toeren. Bij 89 km/uur zit ie tegen de 1700 aan. :D


Waren er jaren geleden ook al niet sommige die een buscardan monteerden en daardoor een hoge snelheid haalden maar wel trekkracht inleverden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jaren hadden Daf en Volvo 3,61:1  mijn laatste met naafreductie was zelfs 4,12:1 terwijl bij Daf is nu het snelste cardan  2,05:1.

Meer als 2x zo snel...

Toen ik een F12 (met naafreductie) kreeg had een charter ook net een nieuwe 95 met enkele (snellere)reductie die heeft een paar keer nieuwe koppelingsplaten nodig gehad omdat hij bij zware omstandigheden altijd met de koppeling moest spelen waar de mijne gewoon stationair te handelen was (en weg ging met 7 ton 1e koppelingsplaat)

Een charter van ons heeft een nieuwe besteld waar door de verkoper niet een snelle achteras op komt, vooral met ergens achteruit insteken is een snelle achteras niks waard.

Er zijn zoveel mogelijkheden in de aandrijflijn, versnellingsbak, achteras, bandenmaat dus combineren maar.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden