[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

uitzendbureau en code 95


Recommended Posts

  • Forumlid

Ik ben op dit moment alweer een tijdje parttime werkzaam voor een uitzendbureau (ongeveer 20 uur p/w) en nu moet over een tijdje mijn code 95 laten verlengen hiervoor moet ik dus weer wat uren gaan volgen. Nu is mijn vraag of het uitzendbureau de kosten voor de code 95 zou moeten betalen of dat ik zelf voor deze kosten zou moeten opdraaien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Niels569:

Ik ben op dit moment alweer een tijdje parttime werkzaam voor een uitzendbureau (ongeveer 20 uur p/w) en nu moet over een tijdje mijn code 95 laten verlengen hiervoor moet ik dus weer wat uren gaan volgen. Nu is mijn vraag of het uitzendbureau de kosten voor de code 95 zou moeten betalen of dat ik zelf voor deze kosten zou moeten opdraaien. 

vragen aan het uitzendbureau , dan weet je onmiddellijk het juiste antwoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb dat ongeveer 2 jaar geleden al eens gevraagd bij hen, maar die vertelden mij toen dat ze dat niet verplicht waren omdat ze een uitzendbureau waren. Ik ben er toen niet verder op in gegaan omdat mijn code 95 nog een tijd geldig was. Ik wil dit binnenkort weer eens vragen bij het uitzendbureau maar wil hierover dan graag vooraf wat meer weten zodat ik een beetje voorbereid ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die opdrachtgever heeft voor mij ook al het een en ander geregeld en betaald. Maar omdat ik binnenkort toch weer een keer wat uren moet volgen zou ik graag weten hoe het nu precies zit.

Ik kwam vandaag nog wel onderstaand artikel tegen over uitzendkrachten in de CAO beroepsgoederen vervoer. 

 

Artikel 9  Uitzendkrachten  
 
1. Bij de inleen van arbeidskrachten van in Nederland en/of in het buitenland gevestigde uitzendbureaus of payroll-bedrijven, mag alleen gebruik worden gemaakt van NEN 4400/1 en/of 4400/2 gecertificeerde uitzendbureaus of payroll-bedrijven die ingeschreven zijn in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA).   De werkgever is gehouden op schriftelijk verzoek van een werknemersorganisatie aan te geven van welk(e) uitzendbureau(s) of payroll-bedrij(f)ven gebruik wordt (worden) gemaakt. 
 
2. De in Nederland en/of het buitenland gevestigde uitzendbureaus of payroll-bedrijven die arbeidskrachten ter beschikking stellen aan de werkgever zijn aan deze arbeidskrachten de basisarbeidsvoorwaarden verschuldigd die worden toegekend aan werknemers, werkzaam in gelijke of gelijkwaardige functies in dienst van de werkgever. 
 
3. De werkgever is gehouden in overeenkomsten met uitzendbureaus/payrollbedrijven te bedingen dat de aan de werkgever ter beschikking gestelde arbeidskrachten de basisarbeidsvoorwaarden worden toegekend. 

 

Ik zal toch nog eens navraag gaan doen bij het uitzendbureau, en vragen of ze nu wel of niet de bijscholing zouden moeten betalen en waarom dan niet of juist wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Doornekamp33:

Dan zou die nu in fase 2 moeten zitten, denk niet dat er 1 uitzendbureau het zover laat komen.

 

 

T beste kun je ieder jaar een module nemen voor de code 95,die betalen ze eerder dan op t eind van je 5 jaar een volledige nascholing van € 1000 op te moeten hoesten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden