[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Sigaretten aansteker kapot


LotusVV

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Hallo,
In mijn truck werkt mijn 12 volts stekker van mijn Tomtom niet in de sigaretten aansteker. Is de sigaretten aansteker stuk of werkt deze op 24 volt? Ik wil graag mijn Tomtom kunnen gebruiken in geval van nood.
Even doormeten of eventueel in een andere aansluiting doen (indien aanwezig)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hallo,
In mijn truck werkt mijn 12 volts stekker van mijn Tomtom niet in de sigaretten aansteker. Is de sigaretten aansteker stuk of werkt deze op 24 volt? Ik wil graag mijn Tomtom kunnen gebruiken in geval van nood.
Tomtom werkt op 12 en 24 volt dacht ik

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mogelijk heb je een contact punt , waar de stekker niet goed in past

je hebt namelijk 2 verschillende stekkers , een dikke en een dunnere20171102_183245.jpg

De onderste is van een Tom Tom , dus mogelijk maak je geen goeie massa, ik zeg ook maar wat, 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Die bovenste hoort een dop (adapter) bij; zoals op de foto past 'ie in de 24V-stop van Scania. Met de adapter er op past 'ie in de gebruikelijke aanstekerpluggen.

 

Maar inderdaad: mijn telefoonlader blijft gewoon zitten in de 12V- aansluiting rechts,  maar in de aanstekerplug heeft 'ie iets ruimte en maakt daar dus ook slecht contact; het hoeft niet per sé aan de achterliggende bedrading in de auto te liggen wil ik maar zeggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hee hoor is standaard, bij een goed merk, en deze kan je zwaarder belasten

als je ziet water op gezet wordt soms, en al die dunne draadjes, achter de schakelaars

maar je kan dat afleg bakje losschroeven, en dan de plug los maken aan de onder kant

en een normale monteren, maar een losse adapter is makkelijker , ik zelf houd niet zo van al die verbindingstukjes

En niet alleen bij stroom , ook bij lucht leidingen  en zo, geeft alleen maar kans op narigheid

bewerkt door lambiek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei lambiek:

dit is gewoon gelul in de ruimte

Nou ja, bij die van mij wel. Misschien niet duidelijk overgekomen. Bedoel dat de 12 volt sigaretten aansteker links van dat opberg vakje alleen stroom geeft als het kontakt aan staat. 

 

Die andere, rechts van dat rommel vakje, waar dus een dunnere plug (24 volt)  in moet, die werkt ook als het kontakt uit staat. 

 

 

bewerkt door volvofh12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
28 minuten geleden zei volvofh12:

Nou ja, bij die van mij wel. Misschien niet duidelijk overgekomen. Bedoel dat de 12 volt sigaretten aansteker links van dat opberg vakje alleen stroom geeft als het kontakt aan staat. 

 

Die andere, rechts van dat rommel vakje, waar dus een dunnere plug (24 volt)  in moet, die werkt ook als het kontakt uit staat. 

 

 

 

Ook als je 2x kort achter elkaar op je afstandsbediening op vergrendel drukt?

Bij de FH/M4 gaat dan alles uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei marco555:

Dat is te programmeren door de Volvo dealer, bij mij blijven de koelkast, standairco, werkverlichting, stand verlichting, binnenverlichting en zwaailampen gewoon werken als je 2x op vergrendelen drukt.

 

.. en als de batterijcapaciteit dan te laag wordt.. wát gaat er dan als eerste uit?

 

;)

 

Ik had laatst bij een MB Antoz het binnenlicht een uurtje aan laten staan (+ stadslicht en laadruimte verlichting)... Was klaar om de rit aan te vangen.. stond de melding in het dashboard: accucapaciteit te laag om motor te starten..:eek:

 

Ik ben eigenwijs.. dus toch maar ff op de start/stopknop drukken.. en zowaar: er kwam leven uit het vooronder. :D

Ik houd het er maar op dat dit kwam omdat er een weekend stilstand was..

Ik zal er vanavond eens om denken. :zegtniets:

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden