[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Naar Hoorn NH


corydon

Vraag

  • Forumlid

Aanstaande zaterdag willen wij naar Hoorn Noord Holland. De schoonmoeder van de dame waar ik verblijf wilt een ritje met de stoomtrein en schip maken.

Haar vader werkte zijn heele leven voor en aan die stoomtrein. Dat was voor de oorlog. De dame in kwestie is 93 jaartjes jong.

 

Nou zat ik op de kaart te kijken, en er ligt dus een vrij nieuw stuk rondweg rond Adam, aan de oost kant. Vandaar gaat de N247 recht omhoog naar Hoorn.

Rijd dat een beetje goed, en is t een leuke weg?

 

Wie weet, kan bv Trieftol van help zijn. Of Shompie of wie er ook bekend is.

In al mijn jaren als chauffeur ben ik misschien 5 keer ten noorden van Amsterdam geweest, en dat is natuurlijk al heel wat jaartjes geleden.

BVD.

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

N247 is een leuke weg om te rijden

NaBij hoorn even een stukje a7 pakken en afslag hoorn eraf en dan p+r station volgen (Dit is na de rotonde 2e afslag, dit is een nieuwe afslag dus staat waarschijnlijk niet op de navigatie)

Eind van die weg links en rechts p+r op

Daar zit ook de stoomtram eindpunt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bedankt. Wil eigenlijk wel rechtstreeks naar Hoorn rijden. Die rondrit duurt wel een paar uur. En volgens schoonma is er ook een openlucht museum in Enkhuizen dacht ik dat ze vertelde.

Zij was geboren in Den Helder en groeide in West Friesland op. Na de oorlog ontmoete ze haar man in Brabant en woonde ze dus in Gilze sinds de jaren 50.

Haar jongste zoon, mijn vriend is dus vorig jaar overleden. Zijn meissie en ik kunnen het zeer goed, mag wel zegen uitstekend met elkaar vinden. Ook de familie, die mij al heel lang kent, is er heel blij mee.

 

En ik ook.:ja:

  • Like 5
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De auto blijft in Hoorn staan. Je pakt de stoomtrein, daarna de boot, en t laatste stukje ga je met een normale trein terug. We zien wel Eddie.

De oudste is 93, die houd misschien niet van veel water naast de weg en geen mogenlijkheid om naar de WC te gaan.....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

De rondrit met stoomtrein en boot (en NS-trein) is erg leuk, hebben wij vorig jaar gedaan.

Het openluchtmuseum in Enkhuizen kan ik ook aanbevelen, maar ik denk wel dat beide op één dag teveel van het goede is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei corydon:

Wil eigenlijk wel rechtstreeks naar Hoorn rijden.

 

Dan zou ik gewoon ring A10 noord, stukje A8 en dan de A7 naar Hoorn (Leeuwarden) pakken. Is niet al te druk en rijdt ook mooi door de polder. :ok:

N247 heeft toch ook nog wel zo zijn verkeerslichten, d8 ik.

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden