Spring naar bijdragen
*Ger*

Vakantiegeld over overuren

Recommended Posts

^^ Zo zit ik niet in elkaar Adri, ik probeer mensen een open en eerlijk antwoord te geven. Ook als ze het niet verdienen, een ander kan er mee gebaat zijn.

Maar dat er verdomd weinig kennis zit onder de forumleden ben ik ondertussen wel achter, het lijken wel chauffeurs ;)

Het woord van de werkgever is heilig en altijd waar, en die zei ..............

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inmiddels alweer bijna 3 maanden verder, en de storm lijkt weer overgewaaid te zijn.
Ondertussen ook al iemand die zijn vakantiegeld over de overuren al heeft teruggevangen van zijn werkgever?... LOL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is nog geen mei, Pierre. De wet WML is pas sinds dit jaar van kracht.

Citaat

Vakantietoeslag over overwerk vanaf 1 januari 2018

(..)

Door wijzigingen in de Wet Minimumloon (WML) bent u als werkgever vanaf 1 januari 2018 ook vakantietoeslag verschuldigd over overwerk.

In de WML is het minimum-maandloon het uitgangspunt. De hoogte van een daarvan afgeleid minimumloon per uur is afhankelijk van de normale arbeidsduur, zoals in de CAO is afgesproken. In de WML ontbreekt een grondslag voor het betalen van minimumloon over verrichte arbeid die boven de normale arbeidsduur uitgaat, het zogenaamde meerwerk. Om onbetaald meerwerk tegen te gaan wordt het WML daarom aangepast per 1 januari 2018, middels een nieuw artikel 13a.

Vanaf 1 januari 2018 verandert ook de wetgeving omtrent het meerwerk. U moet uw werknemers betalen voor de uren die zij werken. Als zij extra uren werken (het zogeheten meerwerk) moet u uw werknemers zo betalen dat zij gemiddeld minstens het minimumloon verdienen voor die gewerkte uren. Dit geldt ook als een werknemer in deeltijd werkt en extra uren maakt.

Lees verder bij de bron: http://www.schouten-accountants.nl/k/n124/news/view/1030/977/vakantietoeslag-over-overwerk-vanaf-1-januari-2018.html

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Pierre:

Inmiddels alweer bijna 3 maanden verder, en de storm lijkt weer overgewaaid te zijn.
Ondertussen ook al iemand die zijn vakantiegeld over de overuren al heeft teruggevangen van zijn werkgever?... LOL

Ger even vragen.....

Die zal het briefje wel ingevuld hebben :p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei shompie:

Ger even vragen.....

Die zal het briefje wel ingevuld hebben :p

Nee toevallig heeft die dat briefje niet ingevuld, maar dergelijke rechtszaken kunnen heel lang duren dat weet jij ook wel. Het is nog steeds in de voorbereiding ;)

Waarom ik het niet ingevuld heb, heel eenvoudig als die zaak gewonnen wordt krijg ik van mijn werkgever automatisch 5 jaar nabetaald zonder dat ik kwaad bloed zet of dat ik er om moet vragen, ja ik weet dat ik dan misschien een of zelfs twee jaar laat liggen :p

Soms moet je ook lief zijn voor een werkgever, zeker als hij elk uur betaald tegen E7 :angel:

bewerkt door *Ger*

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Registeren doe ik me (ook) niet en ik kon het bericht vanochtend gewoon lezen en nu niet meer: Dus heeft het FD iets veranderd. Jammer.

Maar gelukkig zijn we niet voor één gat te vangen:

10042018_koopkracht_e2ws1z.png

Het artikel begint met:

"Wordt de 'nationale koek' wel goed verdeeld? De bedrijfswinsten pieken op recordniveaus, de schatkist loopt over en de economische groei is meer dan 3%. Toch steeg de koopkracht vorig jaar maar 0,3% en dit jaar wordt het een schamele 0,6%."  (dank u, Google)

Van de economische groei komt dus maar een heel klein deel bij de (werkende) bevolking terecht, ondanks alle mooie beloften. En de cijfers die minister Koolmees uit de hoge hoed tovert, staan in schril contrast met de cijfers van vorig jaar en de voorspellingen van het CPB.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Da's vast de (eenmalige) zak met (koopkracht) geld die een werkende 'sloeber' meekrijgt bij ontslag nadat er een onvertogen woord is gevallen..

Want dat is het andere plan van deze minister.. begreep ik uit het radionieuws..

:zegtniets:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Huub Klaassen:

Gewoon helemaal afschaffen De chauffeur heeft toch iedere dag vakantie Laat maar is horen wat de chauffeurs er van vinden

Groot gelijk Huub, :ok:ze zittende hele dag in een gemakkelijke ,luchtgeveerde en verwarmde stoel uit t raam te staren,en willen óók nog meedelen in de koek.LOL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En toch heeft Huub hier wel een punt. De lijn waarin het nu gaat laat iedereen (dus ook met name degene die het graag willen) het gelaten over zich heen komen hoe de uitkomst word.
Als nu gezegd word dat het vakantiegeld in zijn geheel word afgeschaft buitelt iedereen over elkaar heen om maar zijn stem te laten horen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Doornekamp33:

Ik denk dat dat net zo gelaten gaat, zelfde met de pensioen leeftijd, eerste uitbetaling AOW, verkorting WW, verhoging belasting, enz enz.... Tot het te laat is.

Is het nu al niet van alle kanten te laat Wie zet de auto nog stil voor een week En daarbij durven de bonden het nog aan Vroeger en nu is een groot verschil

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach Huub, Ger is wel eentje die denkt zoals ik ook denk,

Je bijt de hand niet die je te eten geeft, maar af en toe je tanden laten zien kan nooit kwaad.

En in dit land iets leiden is inderdaad soms lijden Huub   :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden