[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Borghuis Transport


Recommended Posts



Dat je langdurig ziek bent geweest heb ik zijdelings meegekregen, en vind ik erg vervelend voor je. Ik kan me voorstellen dat je in die periode minder “in control” was, waardoor je de grip verliest. Neemt niet weg dat de groei die je doormaakte andersoortige problemen met zich meebracht. Auto 2 en 3 die je neerzette, daar kon je wellicht een bekende chauffeur opzetten. Maar op zeker moment moest je gaan adverteren, waarbij het lastig in te schatten is wat voor vlees je in de kuip hebt. Als zij dan schades niet melden, dan is dat vervelend, maar als werkgever moet je je chauffeurs ook controleren (helaas).

Maar dan inhoudelijk op mijn stuk, die voortijdige inruilen van de Actros en de Red Passion, dat koste je toch geld... ondanks dat je de auto inruilde voor wat anders...?

Overigens top dat je reageert!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De Actros en Red Passion zijn beide verkocht met boekwinst.
Als er onzichtbare schade is aan een oplegger maar wel aanzienlijke schade bij de tegen partij kun je controleren wat je wil maar zie je dat niet. En als vervolgens de chauffeur niets meld, dan krijg je op een gegeven moment mailtjes of brieven van verzekeringsmaatschappij om een aanzienlijk bedrag over te maken. De chauffeur in kwestie reageert dan van och..... helemaal vergeten...... daar kun je het dan mee doen!
Daarnaast is het zo dat ik een open cultuur nastreef. Ben geen boeman en zeer zeker niet iemand die een chauffeur continu controleer. Kwestie van het na willen streven van een informele sfeer binnen het bedrijf.
Aan de andere kant wordt er wel met harde hand geregeerd als iemand erg tegendraads is en het bedrijf er onder zou moeten lijden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Pierre:

Ik vraag me echter wel af hoe de reacties waren geweest als het een faillisement betrof van één of andere vreemde naam of vage firma met een Oostblok-gerelateerde naam, misschien ook wel met de beste bedoelingen en een hoop eigen geld geïnvesteerd in een bij voorbaat 'kansloze droom' met mooi werk en mooi materiaal.

 

Logisch, vind ik. Kwestie van wie 'dichtbij' je staat en wat veraf is. Ik kan het mis hebben maar mede dankzij meneer Borghuis kunnen wij hier schrijven, toch?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hmmmm, 

 

Freddie zegt hypotheek uit het verleden, een vrouw van een chauffeur zegt dat het komt door slechte chauffeurs. Dan komt Freddie met schades en langdurige ziekte. Je gaat failliet omdat je je leveranciers niet kunt betalen. Een hypotheek uit het verleden kan ik daar niet tussen rijmen. 

 

Een hypotheek uit het verleden: zeg maar heel hoog aangehouden 1250 euro per maand (uit het verleden toen Freddie nog in loondienst was en D5 kreeg bij van Donkelaar) ga je niet op failliet als je wekelijks een omzet genereert van 3000/week x 7 auto's = 21000 per week.

 

Ik denk dat Freddie een beetje lult.

 

Maar das mijn mening

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Pierre:


1- Ik kom in dit topic nergens een vrouw van een chauffeur tegen.

2- Jij maakt inschattingen (hypotheek/ omzet) op basis van eigen kennis die misschien wel heel ver uit de werkelijke richting kunnen liggen.

 

Vooralsnog geef ik Freddy Borghuis de kans om hierop te reageren, ik heb er mijn eigen ideeën over.

 

Ik vraag mij af of hij uberhaubt nog wel WIL reageren na zulke uitspraken. Maar goed... wie ben ik. Ik wens hem en iedereen die ermee te maken heeft in ieder geval veel succes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites


1- Ik kom in dit topic nergens een vrouw van een chauffeur tegen.
2- Jij maakt inschattingen (hypotheek/ omzet) op basis van eigen kennis die misschien wel heel ver uit de werkelijke richting kunnen liggen.
 
Vooralsnog geef ik Freddy Borghuis de kans om hierop te reageren, ik heb er mijn eigen ideeën over.
Hypotheek wordt letterlijk genomen. Dat is niet het geval. Dat zijn speculaties. Het wordt hypotheek genoemd om niet alles bij naam te noemen.
Valt wel op dat er altijd mensen zijn die reageren alsof ze deel hebben uitgemaakt van de directie.
Ik ga zeer zeker de details hier niet vertellen. Geef enkel de hoofdpunten aan.


Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmmm, 
 
Freddie zegt hypotheek uit het verleden, een vrouw van een chauffeur zegt dat het komt door slechte chauffeurs. Dan komt Freddie met schades en langdurige ziekte. Je gaat failliet omdat je je leveranciers niet kunt betalen. Een hypotheek uit het verleden kan ik daar niet tussen rijmen. 
 
Een hypotheek uit het verleden: zeg maar heel hoog aangehouden 1250 euro per maand (uit het verleden toen Freddie nog in loondienst was en D5 kreeg bij van Donkelaar) ga je niet op failliet als je wekelijks een omzet genereert van 3000/week x 7 auto's = 21000 per week.
 
Ik denk dat Freddie een beetje lult.
 
Maar das mijn mening
Diegene die uit zn nek lukt ben ik zeer zeker niet. Ga eerst bij jezelf ten rade

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Pierre:


1- Ik kom in dit topic nergens een vrouw van een chauffeur tegen.

2- Jij maakt inschattingen (hypotheek/ omzet) op basis van eigen kennis die misschien wel heel ver uit de werkelijke richting kunnen liggen.

 

Vooralsnog geef ik Freddy Borghuis de kans om hierop te reageren, ik heb er mijn eigen ideeën over.

1- Op Facebook reageerde Yvon Ebbeskamp (vrouw van chauffeur) als door een hond gebeten. Inderdaad niet in dit topic.

 

2- Door elkaar genomen zal het dit toch moeten zijn Pierre kwa omzet. Gerekend over een normaal aantal kilometers met een gemiddelde kilometer prijs van een 1 euro. Veel minder kan dat niet zijn en als dat wel het geval is zie hier het resultaat. 

 

Begrijp me goed, ik gun niemand ellende. Echter komt Freddie hier met een verklaring die m.i kant nog wal raakt. Dit om de gemiddelde forummer tevreden te houden. Instemmend gemompel en steunbetuigingen zijn nu Freddie's deel. Natuurlijk is het een ander verhaal, een verhaal dat wij toch niet te horen krijgen en waar ik ook niet op zit te wachten (of ja, eigenlijk wel om Fredje om zijn zelfvoldane oren te slaan).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat Fred niet het achterste van zijn tong laat zien lijkt me vrij normaal, zeker als er nog een curator rondloopt en er een doorstart word bekeken. ( wat mij peroonlijk onverstandig lijkt) maar ook is dat hun keus. Ik heb in de begintijd wel contact gehad met Fred en hem ook gewezen op de gevaren die ik in het begin van dit topic geuit heb. Naar mijn idee wou hij te snel en te goed, al het materiaal moest in de kleuren, boordcomputers waar niet op bezuinigd werd en nieuwe trailers. Hij had daar toen een goede verklaring voor dus punt.

 

Even een dingetje terug halen van Robniat over het relativeren van schades door schuld van de chauffeur. Ik ben er gelukkig al een tijdje uit (ook mijn advies aan fred maar hij is net zo eigenwijs als ik dus veel geluk)  maar ik had toen een eigen risico van 1500 euro. Misschien was dat bedrag bij Freddie wel hoger. 2 keer in de maand een schade praat je over 4000 euro en mischien nog wel meer. Dat is je winst (als je dat al heb) 

 

Vanaf de zeilijn praten is zo makkelijk (jaja, ook voor mij)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat je als werkgever niet in een forum het naadje van de kous gaat uitleggen is logisch. Dat er eerst een hypotheek als oorzaak wordt genoemd en dan schade's op tafel komen vond ik ook een beetje vreemd. Maar ja, kun je dan beter maar niets zeggen, hoe goed bedoeld ook? Ik weet ook niet wat wijsheid is in zo'n geval, gespeculeerd wordt er toch...

 

Alle betrokken wens ik veel sterkte en wijsheid toe.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei the duke:

Je gaat failliet omdat je je leveranciers niet kunt betalen.

 

2 uur geleden zei shompie:

Even een dingetje terug halen van Robniat over het relativeren van schades door schuld van de chauffeur. Ik ben er gelukkig al een tijdje uit (ook mijn advies aan fred maar hij is net zo eigenwijs als ik dus veel geluk)  maar ik had toen een eigen risico van 1500 euro. Misschien was dat bedrag bij Freddie wel hoger. 2 keer in de maand een schade praat je over 4000 euro en mischien nog wel meer. Dat is je winst (als je dat al heb) 

In 1 jaar tijd heeft een chauffeur van mij:

 

1.jpg

3.jpg

6.jpg

7.jpg

2015-10-03 Schade huurauto 2.jpg

2015-10-03 Schade huurauto 1.jpg

 

Dan mis ik nog foto's over een muurtje bij een laadput die hij omver heeft gereden en niet gemeld, en een busje dat hij met de laadbak heeft aan de kant gedrukt.

In 1 jaar tijd 6*1500 eigen risico..... auw. Verder moest ik ook nog de schade van de TGA zelf betalen omdat deze beste man ook nog eens een formulier van de Politie ondertekende waarin hij schuld bekende aan een ongeval. 

In datzelde jaar gingen twee van mijn klanten failliet waardoor ik ook nog eens 15.000 misliep.

 

Zo kun je zien dat je best failliet kunt gaan zonder er iets aan te kunnen doen. 

 

Zo zie je dat je je rekeningen niet kunt betalen inderdaad, maar wel zoals Ron probeerde aan te geven kan het snel gaan door schades en faillissement van derden. Ik heb geluk dat ik een bank heb die kan meedenken en wat andere financiers maar in 2015 was ook voor mij bijna het doek gevallen.

bewerkt door HIT
tikvoute weghalen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Nope, na de laatste schade dat hij een busje mee heeft getrokken door te kort er langsheen weg te draaien niet meer.

Maar het FNV achtte het geen reden voor het niet toekennen van een contract voor onbepaalde tijd, ik wel en daar ging ook de rechter mee in.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar om weer even on topic te gaan.

 

Ik heb Freddy gister gewoon even gesproken, hij is geen boeman en beantwoord gewoon vragen. Raar maar waar, het is net een echt persoon :p

 

Ik weet niet of hij het bij iedereen doet natuurlijk maar hij heeft al mijn vragen netjes beantwoord. En zo weet ik dus ook dat je niet alles LETTERLIJK moet lezen.... Voor degene die dat niet gedaan hebben kan het dan al wat duidelijker worden. En verder ga ik dit topic weer verlaten. Ik ben bang dat de rest wat hier geplaatst word van een nog hoger niveau is dan dat wat er al staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei RobNiat:

En als dan een ex-werkner hem bijstaat dan worden daar vragen bij gesteld? Ik snap het niet meer...

 

Ook ik heb mijn twijfels of dat echt een ex-werknemer is: Teveel gewerkt en teveel verdiend. Even een jaartje er tussenuit. En nu een inzamelingsactie beginnen.

Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan moet je opletten...

 

Maar Piet zou heel makkelijk de twijfels kunnen wegnemen door zich aan iemand die hij vertrouwt, bekend te maken. Of als bijvoorbeeld Freddy aangeeft of dit een ex-chauffeur van hem is, maar dat verwacht ik niet. Kijk es op pagina 3: Freddepet liked een bericht van shompie, een soortgelijk bericht van Piet niet. Gaat er al een belletje rinkelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en als piet tukker nu zelf freddepet is??:zegtniets:
Helaas. Ik ben het niet. En kan me ook niet vinden in de commentaren. Een ding klopt wel: details plaats ik niet en hypotheek is niet letterlijk.
En als iemand in on iets vraagt zal.ik antwoord geven. Let wel. Prive is niet voor niets privé. Ook beslis ik zelf aan wie ik wel of geen reactie geef.
En wees gerust heren, Cypriotische arbeidsvoorwaarden of beloningen zijn er nooit geweest en zullen ook niet komen

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 minuten geleden zei Freddepet:

Helaas. Ik ben het niet. En kan me ook niet vinden in de commentaren. Een ding klopt wel: details plaats ik niet en hypotheek is niet letterlijk.
En als iemand in on iets vraagt zal.ik antwoord geven. Let wel. Prive is niet voor niets privé. Ook beslis ik zelf aan wie ik wel of geen reactie geef.
En wees gerust heren, Cypriotische arbeidsvoorwaarden of beloningen zijn er nooit geweest en zullen ook niet komen

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 

 

ken je die piet tukker wel dan of heeft ie dat ook verzonnen?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 
ken je die piet tukker wel dan of heeft ie dat ook verzonnen?
 
Ik heb hem al in een pb gevraagd wie hij/zij is maar geen reactie ontvangen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei Freddepet:

en hypotheek is niet letterlijk.

 

Klopt Fred. Eigenlijk, als we gewoon eerlijk zijn, is het de schuld van je zwager. Had die maar nooit de loterij gewonnen. Dan was je nu ook niet failliet gegaan door die 'hypotheek'.

 

Jij kan er niks aan doen Fred. Laat ze maar praten hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  Klopt Fred. Eigenlijk, als we gewoon eerlijk zijn, is het de schuld van je zwager. Had die maar nooit de loterij gewonnen. Dan was je nu ook niet failliet gegaan door die 'hypotheek'.

 

Jij kan er niks aan doen Fred. Laat ze maar praten hier.

 

Ze hadden jou nooit vingers moeten geven. Had je niet zo dom kunnen typen. Heb ooit een hengeltje uitgegooid en ja hoor. Piet is bekend. Wel laag hoor Erik! 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Piet Tukker:

 

Klopt Fred. Eigenlijk, als we gewoon eerlijk zijn, is het de schuld van je zwager. Had die maar nooit de loterij gewonnen. Dan was je nu ook niet failliet gegaan door die 'hypotheek'.

 

Jij kan er niks aan doen Fred. Laat ze maar praten hier.

 

Wat ik een beetje jammer vind aan dit verhaal is dat er anoniem met shit gestrooid word.

 

Geef je mening gewoon onder een echt account of zeg gewoon wie je bent. Als het waar is wat Fred zegt had ik dit echt nooit van jou verwacht. Je mening anoniem geven, zoals eerder gezegd...dat is laag wat je ook van Fred vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Freddepet:

Ze hadden jou nooit vingers moeten geven. Had je niet zo dom kunnen typen. Heb ooit een hengeltje uitgegooid en ja hoor. Piet is bekend. Wel laag hoor Erik! 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 

 

 

 

 

Bedoel je mij?

 

Ik heb geen 2 accounts, ik weet niet hoe die router-shit werkt maar ik log ik op mijn mobiele hier thuis en de pc dus dat moet te controleren zijn. Ik ben geen Piet dus.

Dat je me toendertijd van Facebook gegooid heb omdat ik je het advies gaf om wat minder selfies van je ............te maken is voor mij geen reden om nu rancuneus gedrag te vertonen. 

 

Ik wilde helemaal niet reageren maar even on-topic nu.

 

Je hebt zelf zo op lopen scheppen over allerhande zaken, of het nu ging over je financiële onafhankelijk aangaande je truck ging,je huiskleur, je Nespreso-automaat, je Outlander die elke ondernemer zou moeten kopen want voor niks. Je opschepperij over dat je het zo goed had kwa opbrengst bij Franken, noem maar op. Ik kan in jouw geval slechts zeggen: Hoogmoed komt voor de val.

 

In een andere post/reactie op mij vroeg je mij om bij mezelf te rade te gaan. Welnu, dat heb ik gedaan. Toen ben ik mijn zegeningen gaan tellen en zal ik je/jullie wat vertellen? Ik was diep beschaamd. Ik klaag nog wel eens in mezelf dat het allemaal beter kan en moet. Enfin, zegeningen geteld en tot de conclusie gekomen dat ik het goed voor elkaar heb.

 

 

bewerkt door the duke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden