Spring naar bijdragen
  • 0
Maurits van Oudheusden

Weer aan de slag als chauffeur

Vraag

Beste lezer(s),

 

Op dit moment ben ik nog werkzaam in de IT en doe dit met veel plezier.

Voordat ik deze overstap maakte, heb ik gewerkt als beroepschauffeur.

Inmiddels zijn we een aantal jaar verder en merk ik dat ik het rijden op de vrachtwagen toch wel erg mis.

Daarom ben ik aan het onderzoeken wat ik het beste kan doen om te zorgen dat ik weer als chauffeur aan de slag kan.

 

Ik heb contact gehad met TLN, maar daar kreeg ik niet de antwoorden die ik zoek.

Het probleem is namelijk dat mijn chauffeurspas verlopen is en dat ik geen CODE95 meer heb.

Om te zorgen dat ik dit weer netjes op orde heb, ben je al gauw een paar duizend euro verder en dat ik heb niet liggen helaas.

 

Hebben jullie misschien een idee wat ik het beste kan doen?

Zijn er bijvoorbeeld bedrijven die je wel willen aannemen en deze kosten voor hun rekening nemen?

Alle tips en ideeën zijn welkom!

Bij voorbaat dank.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

10 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Bedrijven die de kosten op zich nemen zijn er wel,je dient je dan wel voor enige tijd vast te leggen.

Voor een code 95 moet je rekenen op n kleine € 1000 en de digitale tachograafkaart kost je iets van € 130 dacht ik.

Als je ook een cursus ADR erbij moet doen kost je dat ook meer.

In welke regio woon je???

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Alles bij elkaar zou je zo rond duizend Euro klaar moeten zijn.

 

35 uur scholing. Neem gewoon de goedkoopste aanbieders. Of ga inderdaad voor ADR. Dat kan altijd nog van pas komen. En die pas kost inderdaad rond 120 Euro.

 

Alles bij elkaar geen onoverkomelijk bedrag dunkt mij.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Pas kan je gewoon bestellen 

 

Code 95 kan je halen op 5 zaterdagen,( hoef je geen vrij voor te nemen) even kijken wie het goedkoopst is bij je in de buurt.

Dan kan je solliciteren, en als ze adr vragen kan je dat alsnog halen , eventueel op kosten van je nieuwe werkgever. (Dit kan je er misschien uithalen, nu ze chauffeurs nodig hebben)

Dan valt het wel mee met de kosten 

 

Succes 

 

Even een linkje

https://westpoort.nl/code95/?gclid=CjwKCAiA6K_QBRA8EiwASvtjZWi0McD1Xb7w9XoTBpqec2KTypiAYiIQ_Qtk2XS12Y6IWROYFnmwThoCeEwQAvD_BwE

bewerkt door trieftol

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
9 uur geleden zei europeaan:

Bedrijven die de kosten op zich nemen zijn er wel,je dient je dan wel voor enige tijd vast te leggen.

Voor een code 95 moet je rekenen op n kleine € 1000 en de digitale tachograafkaart kost je iets van € 130 dacht ik.

Als je ook een cursus ADR erbij moet doen kost je dat ook meer.

In welke regio woon je???

 

Ik woon in Ede, provincie Gelderland. Dit is wel een bruikbare tip, bedankt!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Let op:

Als je toch je code 95 moet doen kun je dat misschien combineren met een cursus ADR,deze cursus brengt ook 7 uur nascholing op( stukgoed) en tank 14 uur.

Zo beperk je je cursus code 95 tot maar 2 dagdelen theorie en 1 dagdeel praktijk.

één dag rijden ,rijtijden wet ( digitale tachograaf) , ladingzekering en ADR zijn dingen waar je wat aan hebt,de rest is bullshit ( reanimatie,communicatie ,enz)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
Op 16-11-2017 om 17:40 zei europeaan:

Let op:

Als je toch je code 95 moet doen kun je dat misschien combineren met een cursus ADR,deze cursus brengt ook 7 uur nascholing op( stukgoed) en tank 14 uur.

Zo beperk je je cursus code 95 tot maar 2 dagdelen theorie en 1 dagdeel praktijk.

één dag rijden ,rijtijden wet ( digitale tachograaf) , ladingzekering en ADR zijn dingen waar je wat aan hebt,de rest is bullshit ( reanimatie,communicatie ,enz)

Reanimatie.....bullshit ?  Nou, gezien de gemiddelde leeftijd van de bestuurders......:confused:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
Op 5-12-2017 om 22:30 zei fleur:

Reanimatie.....bullshit ?  Nou, gezien de gemiddelde leeftijd van de bestuurders......:confused:

Wat wil je dan als chauffeur reanimeren? bij een klant? daar zijn meestal BHV ers genoeg.

Onderweg? iemand die wat krijgt rijdendeweg heeft in veel gevallen geen reanimatie meer nodig.

En hoe kom je onderweg aan een AED? want die heb je voor succesvol reanimeren wel nodig.

Met alleen hartmassage en mond op mond beademing redt je t meestal niet.

 

Kijk,een cursusreanimatie is nooit verkeerd,maar niet alleen voor een bepaalde doelgroep als chauffeurs,dan zou je speciale taken aan ons beroep gaan verbinden.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Je zou kunnen beginnen met reanimeren terwijl een ander de AED haalt of zolang de ziekenwagen er nog niet is?

Beter iets dan niets doen en toekijken. Met jou kennis kun j in ieder geval een ander bij staan of de reanimatie over nemen.

Ik weet van horen zeggen dat het toch wel fijn is als je met een ander kunt overleggen mocht je de AED een keer moeten gebruiken.

Nee ik vind het een goed zaak. Je redt er inderdaad levens mee.

Als je je dan toch moet bijscholen.....

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
20 uur geleden zei lientje:

Je zou kunnen beginnen met reanimeren terwijl een ander de AED haalt of zolang de ziekenwagen er nog niet is?

Beter iets dan niets doen en toekijken. Met jou kennis kun j in ieder geval een ander bij staan of de reanimatie over nemen.

Ik weet van horen zeggen dat het toch wel fijn is als je met een ander kunt overleggen mocht je de AED een keer moeten gebruiken.

Nee ik vind het een goed zaak. Je redt er inderdaad levens mee.

Als je je dan toch moet bijscholen.....

 

Lientje,ik doe al meer als 5 jaar mijn cursus reanimatie met AED opfrissen.

Dat is een zaterdag ochtend enige uren praktijk met een tiental personen,daar gaat t puur en alleen over reanimatie en gebruik van AED.

Ik weet hoe ik t moet doen,maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ik t langs de weg moet doen,daar is t fenomeem AED al zowiezo niet aan de orde,deze dingen  vind je niet langs de weg,misschien bij een pompstation.

Daarom dat ik stel dat een cursus reanimatie geen "core bussines "is om dit als cursus in een code 95 te doen.

Je zit erbij en kijkt er naar,en op t einde van de dag heb je 7 uur nascholing ,maar hoe men iemand moet reanimeren weet men niet.

Vandaar mijn opmerking : bullshit.

Als je werkelijk wilt reanimeren of als je denkt dat dit een pluspunt voor je is,neem dan contact op met de hartstichting en informeer waar je zo een gratis cursus kunt volgen,gratis ja, kost bij de hartstichting helemaal niks.

En bij een "opleidings instituut"betaal je voor één dag van 7 uur minimaal € 160,00

 

Ironisch is dan weer wel dat deze cursussen,die gegeven worden door verpleegkundigen die op de intensive care of hartverpleegafdelingen van ziekenhuizen werken niet meetellen voor de nascholings uren.

Word hij daarintegen gegeven door een 'instructeur"van een "opleidings instituut"die toevallig een EHBO diploma heeft( maar voor de rest geen bal verstand heeft van hartritme storingen) ,telt hij wél mee voor de uren nascholing.:D

bewerkt door europeaan

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


×