[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Tips? + Evt meerijden/kijken


Davester

Vraag

  • Forumlid

Hallo allen, 

 

Om mij maar even te introduceren, ik ben Dave woonachtig in de omgeving Breda. 21 Jaar oud en sinds kort begonnen met het (zelfstandig) behalen van het C-Rijbewijs met uiteindelijk doel om op de vrachtwagen te gaan rijden. Helaas heb ik achter het net gevist met het zij-instroom traject, de subsidie liep tot 1 oktober en ik realiseerde mij te laat welke kant ik op wilde.

Nu ben ik zelf begonnen met lessen op de vrachtwagen, een heerlijke DAF (semi-automaat). Ik ben ook druk bezig om de theorie erin te stampen, veel stof om te onthouden zeker m.b.t. de CMT brieven en waar elk vak nou voor is, maar dat moet lukken.
 

Ik heb al wat onderzoek gedaan en het schijnt nogal lastig te zijn, maar wie weet is er toch iemand die dit kan regelen voor mij. Ik zou graag een keer een dag meerijden met een chauffeur (bijv. winkeldistributie) om eens te kijken hoe het in de praktijk gaat, in het echt leer je natuurlijk het meest! Nu las ik dat er nogal wat werkgevers zijn die dit niet waarderen, maar niet geschoten is altijd mis!

Op korte termijn afspreken lukt mij niet, maar als we nu alvast contact leggen dan kunnen we z.s.m. een datum plannen.


Daarnaast zijn er verder nog mensen die tips hebben? Ik zat er eigenlijk aan te denken om zelf mijn C te halen + evt. code 95 en dan bij een werkgever te solliciteren in de hoop dat die mij een E rijbewijs laat behalen, omdat er zoveel vraag is naar jonge chauffeurs? Het liefst laat ik dat bedrijf natuurlijk ook mijn code 95 regelen, uiteraard met de voorwaarde dat ik daar niet binnen korte tijd zal vertrekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators
10 uur geleden zei Davester:

Hallo allen, 

...

.... een heerlijke DAF (semi-automaat).....

Ja, Rob kom er maar in LOL

Ik heb al wat onderzoek gedaan en het schijnt nogal lastig te zijn, maar wie weet is er toch iemand die dit kan regelen voor mij. Ik zou graag een keer een dag meerijden met een chauffeur (bijv. winkeldistributie) om eens te kijken hoe het in de praktijk gaat, in het echt leer je natuurlijk het meest! Nu las ik dat er nogal wat werkgevers zijn die dit niet waarderen, maar niet geschoten is altijd mis!

Denk dat er met het huidige te kort wel iets mogelijk moet zijn, misschien ff wachten tot je het RBW hebt?

....
Daarnaast zijn er verder nog mensen die tips hebben? Ik zat er eigenlijk aan te denken om zelf mijn C te halen + evt. code 95 en dan bij een werkgever te solliciteren in de hoop dat die mij een E rijbewijs laat behalen, omdat er zoveel vraag is naar jonge chauffeurs? Het liefst laat ik dat bedrijf natuurlijk ook mijn code 95 regelen, uiteraard met de voorwaarde dat ik daar niet binnen korte tijd zal vertrekken.

Maak van dat eventueel maar zonder meer, zonder die 95 begin je gewoon he-le-maal niets!

Veel suc6!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 21-11-2017 om 20:31 zei Murphy:

Hallo allen, 

...

.... een heerlijke DAF (semi-automaat).....

Ja, Rob kom er maar in LOL

 

Wat kan Rob nou op zoiets tegen hebben?

 

20171030-145301-7979-high-1024x682.jpg

 

:D

 

Samen elke dag vooruit! De Cornelissen Academy: voor en door onze chauffeurs

Vanmiddag heeft instructeur en opleider Cees Sluijter de sleutels van de nieuwe Cornelissen Academy truck in ontvangst mogen nemen. Niet zomaar een truck, maar een echte blikvanger; hèt  paradepaardje van Cornelissen Transport en de Academy. Naast de eigen Code 95 opleidingen verzorgt de Cornelissen Academy diverse trainingen voor haar chauffeurs. Zo leren zij veiliger te rijden, slimmere technieken en inzichten om brandstof te besparen en wordt uitleg gegeven over schade en stresspreventie. Het zijn maatwerk trainingen, individueel samengesteld en afgestemd op de dagelijkse praktijk van de chauffeurs.

 

Onder regie van Cees Sluijter, erkend CBR instructeur en bevoegd LZV opleider, groeien de Cornelissen chauffeurs uit tot ware top chauffeurs. Ook zijn er speciaal opgeleide mentorchauffeurs verbonden aan de Cornelissen Academy. Nieuwe medewerkers worden door hen begeleid om vlot een beeld te krijgen van de mogelijkheden en de werkzaamheden.

“Door zelf op te leiden, kan Cornelissen Transport in een uitdagende arbeidsmarkt, kandidaten selecteren, opleiden en perspectief bieden. Wij zijn trots op onze betrokken en gekwalificeerde chauffeurs met een kwaliteit die bij ons en onze klanten past. Daarmee maken we samen het verschil”, aldus Cees.

 

De Cornelissen Academy truck, de DAF XF450FT Super Space Cab, is voorzien van de nieuwe Traxon versnellingsbak en ultra zuinige MX-11 450 pk motor in combinatie met de MX-Engine brake. De truck is tevens voorzien van een LZV-keuring, waardoor deze ook geschikt is om in te zetten als LZV combinatie. De cabine is uitgerust met dubbele bediening en extra zitplaatsen. De truck is opgebouwd bij Garage Verspui uit Hoornaar met diverse extra’s, waaronder een lange zonneklep, een onderspoiler, en diverse extra verlichting. Garage Verspui is tevens verantwoordelijk voor het ontwerp en het spuitwerk van deze speciale truck.

Cornelissen Transport, onderdeel van de Cornelissen Groep, verzorgt voor verschillende grote retailers de winkeldistributie in de Benelux, en vanuit Nijmegen wordt het groupage retail netwerk uitgevoerd. Cornelissen Transport heeft standplaatsen in Nijmegen, Tilburg, Geldermalsen, Nieuwegein, Den Bosch, Ede, Echt, Heteren en Zwolle.

 

 

Neem eens contact op, wie weet is er wel plek op standplaats Tilburg.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 21-11-2017 om 10:03 zei Davester:

Hallo allen, 

 

Om mij maar even te introduceren, ik ben Dave woonachtig in de omgeving Breda. 21 Jaar oud en sinds kort begonnen met het (zelfstandig) behalen van het C-Rijbewijs met uiteindelijk doel om op de vrachtwagen te gaan rijden. Helaas heb ik achter het net gevist met het zij-instroom traject, de subsidie liep tot 1 oktober en ik realiseerde mij te laat welke kant ik op wilde.

Nu ben ik zelf begonnen met lessen op de vrachtwagen, een heerlijke DAF (semi-automaat). Ik ben ook druk bezig om de theorie erin te stampen, veel stof om te onthouden zeker m.b.t. de CMT brieven en waar elk vak nou voor is, maar dat moet lukken.
 

Ik heb al wat onderzoek gedaan en het schijnt nogal lastig te zijn, maar wie weet is er toch iemand die dit kan regelen voor mij. Ik zou graag een keer een dag meerijden met een chauffeur (bijv. winkeldistributie) om eens te kijken hoe het in de praktijk gaat, in het echt leer je natuurlijk het meest! Nu las ik dat er nogal wat werkgevers zijn die dit niet waarderen, maar niet geschoten is altijd mis!

Op korte termijn afspreken lukt mij niet, maar als we nu alvast contact leggen dan kunnen we z.s.m. een datum plannen.


Daarnaast zijn er verder nog mensen die tips hebben? Ik zat er eigenlijk aan te denken om zelf mijn C te halen + evt. code 95 en dan bij een werkgever te solliciteren in de hoop dat die mij een E rijbewijs laat behalen, omdat er zoveel vraag is naar jonge chauffeurs? Het liefst laat ik dat bedrijf natuurlijk ook mijn code 95 regelen, uiteraard met de voorwaarde dat ik daar niet binnen korte tijd zal vertrekken.




Euser Barendrecht rijdt toch voor Jumbo DC Breda.

Belletje naar Euser dan maar???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 23-11-2017 om 04:51 zei RobNiat:

 

 

En dan nog... Straks heb je bij Cornelissen op het paradepaardje van de zaak je rijbewijs gehaald. En vervolgens word je met zo'n lullig CF-je aan het werk gezet. Met een wurgcontract dat je de eerste jaren geen ruimte geeft om elders te gaan kijken.

 

Nee, ik bedank..

 

Dit is vaak de keerzijde van een gratis rijbewijs. Al zou ik de bedrijven die deze mogelijkheid bieden geen slechte bedrijven noemen.

Zij willen ook graag hun personeel houden wat ze de mogelijkheid bieden om na een aantal jaren, soms door schade en schande. tot goede chauffeurs hebben opgeleid.

 

Mooi dat de ts zelf zijn rijbewijs betaalt toch? :ja:

Kijk mooi rond zou ik zeggen.

Volgens mij heb je in Brabant rond Tilburg, Breda, den Bosch best veel banenmarkten waar de grotere transporteurs staan.

O.a met Cornelissen, Simon Loos en Appel Euser en er zullen er nog wel wat zijn. 

Ze rijden dan wel vaak supermarkten, maar deze dc's worden vaak door de zelfde transporteurs bevoorraad, waar ze ook mensen voor nodig hebben!!!!

Mee te rijden wat bepaald werk inhoud is een prima idee. Er is zoveel verschillend werk. Wat de een geweldig werk vind, vind de ander helemaal niets. 

Door zelf je rijbewijzen te halen kun je ook zo weer vertrekken bij een bedrijf als het je niet mocht bevallen of als ze hun betalingsverplichtingen niet goed na komen.

Echt, als je je rijbewijzen zelf kunt betalen.... met aftrek van de belasting... moet je dat altijd doen. Niet afhankelijk zijn van een meerjarig contract.

De transportmarkt is altijd in beweging, zo heeft een werkgever mooi werk, en zo is hij het weer kwijt en zit je met klote werk om je aan de gang te houden.

 

Zelf de baas zijn over de tijd dat je aan het werk bent, je kunt maar beter werk doen wat je past.

Dan gaan de dagen een stuk sneller :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei ouwe:

^^Dan breng die man eens op ideen als jij dat goed weet;)

Ik pretendeer niet dat ik alles goed weet.

Maar zoals durashift al opmerkte heb ik  i.d.d. een PB naar T.S. gestuurd en hem daar in gewezen op het feit dat mijn oud werkgever,die,evenals T.S. ook in de "grote regio"Breda zit,inderdaad een opleidingstraject heeft waar aspirantwerknemers intern opgeleid worden( al dan niet in samenwerkeing met grotere opleidings "instituten"

Indien t.s zich aanzo n traject bind zal hij zich de komende tijd ook aandat bedrijf moeten binden,maar heeftdaarvoor wel baangarantie.

 

Veel en goed weet ik het dus niet,maar wát ik weet heb ik per P.B gedeeld met T.S.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hi,

Ik ben inderdaad op de hoogte van eventuele wurgcontracten die werkgevers kunnen aanbieden ter compensatie en zelfbescherming als zij de kosten van de opleiding voor zich nemen.

 

Ik heb inderdaad enkele PB´s gehad, waarvoor dank! Ik ga binnenkort is bij wat werkgevers naar binnen lopen.
 

Helaas nog niet van iemand gehoord die hier in de omgeving rijd om eens een dagje mee te kijken, hopelijk meld er nog iemand zich, zou helemaal tof zijn!

 

Thanks allemaal!

bewerkt door Davester
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 minuten geleden zei europeaan:

Mwaah,Als je met 10 of 15 adressen naar Parijs of Milaan gaat ook hoor.:D:D

 Da's waar. En in de supermarktdistributie heb je het geluk dat je een gestuurde trailer hebt. Bij de Jumbo zelfs een een twee-asser en daar kan ik mee lezen en schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ha commotie over de winkeldistributie :rolleyes:
 

Ik noemde dat eigenlijk voornamelijk als voorbeeld, het maakt me niet zoveel uit als ik maar aan het einde van de dag terug ben.

 

Uiteindelijk sta ik er voor open om met van alles te rijden, LZV lijkt me ook leuk!

Iemand trouwens ervaring met Kootstra rijopleidingen? bij hen ben ik bezig. 
Het schijnt, zo heb ik me laten vertellen dat deze bakwagen iets langer is dan normaal met z'n 10.5 meter, kan alleen maar helpend zijn :ja:

Onderstaand de vrachtwagen in kwestie.

2017-03-23-11_57_58.jpg

bewerkt door Davester
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
53 minuten geleden zei Davester:

....
Iemand trouwens ervaring met Kootstra rijopleidingen? bij hen ben ik bezig. 
Het schijnt, zo heb ik me laten vertellen dat deze bakwagen iets langer is dan normaal met z'n 10.5 meter, kan alleen maar helpend zijn :ja:

....

Je zou toch onderhand moeten weten dat lengte niet telt? ;)

Het kan zeker in jou voordeel zijn indien de wagen "langer" is....

Wat je eenmaal leert nemen ze je niet meer af lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ah, inderdaad op de foto oogt hij kleiner. 

We hebben wel inderdaad even langs de auto gelopen tijdens de intake, toen kwamen we ook op 10 stappen uit. 

Ik kon bij andere sites wel de wielbasis vinden maar niet de lengte, maar jij kan dat dus wel :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Davester:

Ik noemde dat eigenlijk voornamelijk als voorbeeld, het maakt me niet zoveel uit als ik maar aan het einde van de dag terug ben.

 

Tja, wát is voor jou 'einde van de (werk)dag'? 17:00 uur?

Zou kunnen, als je vroeg begint en routewerk hebt dat niet meer inhoudt dan de bak leegrijden en terug naar de zaak, zonder bijladen voor de terugweg. ;)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 minuten geleden zei Durashift:

 

Tja, wát is voor jou 'einde van de (werk)dag'? 17:00 uur?

Zou kunnen, als je vroeg begint en routewerk hebt dat niet meer inhoudt dan de bak leegrijden en terug naar de zaak, zonder bijladen voor de terugweg. ;)

 

 

 

Einde van de dag is voor mij 11 uur 's avonds of iets in die trant. Lijkt mij het makkelijkste bij een dagje meekijken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hallo allen, 

Inmiddels druk begonnen met lessen, al een aantal uren gereden op de vrachtwagen en 6 maart theorie examen. Aankomende dinsdag heb ik de medische keuring maar verwacht daar verder geen bijzonderheden uit. 

Het rijden an sich gaat goed, geen stoepjes meepakken etc, snelweg gaat prima. Alleen dat dokken blijft soms lastig, soms lukt het in 1x soms 1x steken, vorige keer hebben we in het donker gereden, dat maakt het nog iets lastiger omdat er weinig lichten hingen bij die docks. Echter bij terugkomst op de locatie waar de vrachtwagen gestald word en het erg krap is met een hek en geparkeerde auto's gaat het achteruit parkeren top! 

Ik heb helaas nog niets van iemand gehoor uit de omgeving Brabant om eens mee te rijden een werkdag, dus bij deze nogmaals de vraag maar ook een toevoeging, het mag ook buiten Brabant zijn (wil er best wel wat reistijd insteken!)

Wie weet volgt er alsnog iemand, ik houd jullie op de hoogte van de stand van het rijden! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden