Spring naar bijdragen
Showfeur

ALARM: Chauffeurs moeten uit Den Haag komen.....

Recommended Posts

Den Haag, zorg voor truckers!’

Vandaag, 15:22 in VIDEO

Trucks in Nederland staan stil door een tekort aan chauffeurs. Transport en Logistiek Nederland slaat alarm.

https://www.telegraaf.nl/video/1295794/den-haag-zorg-voor-truckers

Toch raar, nog geen half jaar geleden moest er bijna actie gevoerd worden, voor een paar procentjes loonsverhoging.

En hier hoor ik de voorzitter van TLN zeggen, dat het werk tegen de plinten klotst.

Misschien kan de sector zelf wel meer doen om het werk aantrekkelijker te maken, ipv naar Den Haag te wijzen.

Stoppen met uren strepen, staffelpauzes afschaffen, reiskostenvergoeding, ik noem maar een paar voorbeelden.....

bewerkt door Showfeur

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei corydon:

Denk dat je verkeerd leest......

Maar zo is t maar net. Als er echt een tekort was werd er beter betaald. Er is een schrijnend tekort aan fatsoenlijke werk gevers.

Om bij de volgende crisis weer te moeten terug schalen of uren te strepen om niet failliet te gaan? 

Bij bedrijven die financieel niet netjes met hun personeel om gaan zou je niet moeten willen werken.

Maar die keuze ligt bij de chauffeur zelf.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Showfeur:

Den Haag, zorg voor truckers!’

Vandaag, 15:22 in VIDEO

Trucks in Nederland staan stil door een tekort aan chauffeurs. Transport en Logistiek Nederland slaat alarm.

https://www.telegraaf.nl/video/1295794/den-haag-zorg-voor-truckers

Toch raar, nog geen half jaar geleden moest er bijna actie gevoerd worden, voor een paar procentjes loonsverhoging.

En hier hoor ik de voorzitter van TLN zeggen, dat het werk tegen de plinten klotst.

Misschien kan de sector zelf wel meer doen om het werk aantrekkelijker te maken, ipv naar Den Haag te wijzen.

Stoppen met uren strepen, staffelpauzes afschaffen, reiskostenvergoeding, ik noem maar een paar voorbeelden.....

Heel simpel, meer salaris moet bij de bonden vandaan komen. Net als reiskosten en betere arbeids voorwaarden. En ik heb me laten vertellen dat jullie de bonden zijn. En een werkgever wil betalen voor iemand die iets wil en kan, geloof mij nu maar. Ik heb er bijna wekelijks mee te maken.

De bonden verzaken (jullie) om wat voor elkaar te krijgen en verder is het een mentaliteits kwestie. De jeugd wil niet meer. De jeugd wil het liefst geld krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei shompie:

Heel simpel, meer salaris moet bij de bonden vandaan komen. Net als reiskosten en betere arbeids voorwaarden. En ik heb me laten vertellen dat jullie de bonden zijn. En een werkgever wil betalen voor iemand die iets wil en kan, geloof mij nu maar. Ik heb er bijna wekelijks mee te maken.

De bonden verzaken (jullie) om wat voor elkaar te krijgen en verder is het een mentaliteits kwestie. De jeugd wil niet meer. De jeugd wil het liefst geld krijgen.

Ik ben niet vaak met je eens , maar nu moet ik je toch gelijk geven , zolang er zo'n slechte opkomst is met CAO vergaderingen zal er  niet veel veranderen .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei shompie:

Voor een deel ben ik het met je eens,  maar het ligt niet alleen aan de vakbonden.

TLN zou zich zelf toch ook achter de oren kunnen krabben, en denken: laten we eens wat betere arbeidsvoorwaarden scheppen, dan komen de chauffeurs vanzelf.

Maar zodra het om salarisverhoging gaat, zetten ze de hakken diep in het zand.

Willen het liefst de overurentoeslag nog omlaag.

Pauze staffel: wil TLN niet vanaf.

Ik weet zeker, dat als je een modaal salaris zou kunnen verdienen met 40 uur per week, als chauffeur binnenland( D6), dat het tekort binnen no time is weggewerkt.

Het grootste probleem is TLN zelf, en niet zo zeer de bonden.

Inderdaad, de jeugd wil niet voor een schijntje bij nacht en ontij op pad , of aan zware rolcontainers sjorren bij de Jumbo en de Appie.

En ik kan ze nog geen ongelijk geven ook, zeker niet als je dat tot je 70e moet gaan volhouden.

bewerkt door Showfeur

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Showfeur:

Voor een deel ben ik het met je eens,  maar het ligt niet alleen aan de vakbonden.

TLN zou zich zelf toch ook achter de oren kunnen krabben, en denken: laten we eens wat betere arbeidsvoorwaarden scheppen, dan komen de chauffeurs vanzelf.

Maar zodra het om salarisverhoging gaat, zetten ze de hakken diep in het zand.

Willen het liefst de overurentoeslag nog omlaag.

Pauze staffel: wil TLN niet vanaf.

Ik weet zeker, dat als je een modaal salaris zou kunnen verdienen met 40 uur per week, als chauffeur binnenland( D6), dat het tekort binnen no time is weggewerkt.

Het grootste probleem is TLN zelf en niet de bonden.

Inderdaad, de jeugd wil niet voor een schijntje bij nacht en ontij op pad ,of  aan zware rolcontainers sjorren bij de Jumbo en de Appie.

En ik kan ze nog geen ongelijk geven ook, zeker niet als je dat tot je 70e moet gaan volhouden.

Een groot deel van de jeugd wil helemaal niet meer werken. Ja, van half 9 tot een uur of 5 uiterlijk. 

En vind je het gek dat tln niet wil, dat is nog altijd een werkgevers bond en het is een taak voor de vakbonden om daar tegenin te gaan en zich niet te laten intimidere.

Maar let maar op wat er zo gaat gebeuren en dat heb ik een aardig poosje geleden al voorspeld. Straks doen onze goedkope collega's ook ons binnenlandwerk, gewoon omdat er straks niemand meer te krijgen is. En dan gaat tln huilend lobbyen om vergunningen te krijgen om dat volk ook in te kunnen zetten op binnenlands werk. Geheel legaal met tijdelijke vergunningen. En dan hebben de bonden helemaal het nakijken. Dit is er al een tijdje aan het aankomen. Maar ik ben gekke gerittje en snap er helemaal niets van.

Ik ben er niet bang voor, ik red me wel. En mijn kinderen (de een zit al in het transport en de ander gaat er ongetwijfeld in) die gaan het allebei ook redden. Maar er barst straks een bommetje, en de bonden hebben gewoon het nakijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap best dat TLN voor een dubbeltje op de eerst rang wil zitten, maar dan moet je ook niet klagen dat er geen mensen op afkomen.

Als je met pinda's betaalt, krijg je nu eenmaal apen.

We zullen zien of de MOE landers straks het binnenlandwerk gaan doen.

Ik kan er iig niet wakker van liggen, laat ze maar komen.

Kunnen ze alles in de binnensteden naar de klote rijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Showfeur:

Ik snap best dat TLN voor een dubbeltje op de eerst rang wil zitten, maar dan moet je ook niet klagen dat er geen mensen op afkomen.

Als je met pinda's betaalt, krijg je nu eenmaal apen.

We zullen zien of de MOE landers straks het binnenlandwerk gaan doen.

Ik kan er iig niet wakker van liggen, laat ze maar komen.

Kunnen ze alles in de binnensteden naar de klote rijden.

Dat mogen de nederlandse chauffeurs blijven doen. Ze gaan een beetje het makkelijke werk doen. Depot's rijden en zo. Het gaat net zo lopen met het buitenlandswerk. Dat zou ook wel niet zo'n vaart lopen toch!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zou best kunnen, maar dat zien we dan wel weer.

Dit is dus een van de redenen, dat jongeren niet voor dit vak kiezen.

TLN wil liefst voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, en als dat niet kan worden er wel allerlei vage constructies bedacht, zodat het wel kan.

Dit louche imago hangt nu eenmaal om de sector, altijd de grenzen opzoeken, of er overheen.

Als jongeren verstandig zijn, kiezen ze inderdaad niet meer voor de logistieke sector, laat de MOE landers het maar doen.

Zeker als dit onderzoek de waarheid wordt: https://www.telegraaf.nl/financieel/766930/ruim-1-miljoen-banen-op-de-tocht-door-robots

Daar zou ik me meer zorgen om maken, dan de goedkope collega,s

Depots rijden, is waarschijnlijk een van de eerst dingen die de robot truck kan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zie ik dan voorlopig weer niet gebeuren. Dan moet er zoveel infrastructuur veranderd worden....

Maar een louche imago zeg jij. Grenzen opzoeken..... Natuurlijk moet je de grenzen opzoeken van die bejaarde rijtijdenwet. En als je zelf wat mindernwil geef je dat gewoon aan bij je baasje, simpel toch. We hebben allemaal een mond gekregen en als je hier zo een beetje luisterd hebben we allemaal babbels dus kunnen we ook wel stop, tot hier en niet verder roepen. Of is het missfhien alleen hier dat we dat durven....

Niets louche en grenzen opzoeken. Er is eennwet en daar moet je je aan houden en grenzen opzoeken is niets louche aan. Daar ku je je in onderscheiden. En poeh, als je een keer 5 minuten te lang gereden heb ben je dan gelijk een crimineel?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met grenzen opzoeken bedoel ik niet de rijtijdenwet.

Maar meer het uitvlaggen, brievenbus firma's of zoals jij voorspelt: tijdelijke vergunningen aanvragen om goedkope collega's binnenlands werk te laten doen.

En ook uurtjes strepen, wachttijden niet of gedeeltelijk betalen, onkostenvergoedingen niet correct betalen.

Dat zijn meer de louche dingen die om het transportwereldje hangen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Showfeur:

Met grenzen opzoeken bedoel ik niet de rijtijdenwet.

Maar meer het uitvlaggen, brievenbus firma's of zoals jij voorspelt: tijdelijke vergunningen aanvragen om goedkope collega's binnenlands werk te laten doen.

En ook uurtjes strepen, wachttijden niet of gedeeltelijk betalen, onkostenvergoedingen niet correct betalen.

Dat zijn meer de louche dingen die om het transportwereldje hangen.

Maar sorry hoor, uren stelen laat je toch niet gebeuren.  Daar ben je toch zelf bij!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat klopt.

Maar toch gebeurt het wel veel.

En niet alleen transportbedrijven maken er zich schuldig aan, uitzendbureau's kunnen er ook wat van.

Sprak laatst een chauffeur( niet een al te snuggere, moet ik er bij zeggen) dat hij al een aantal jaar nog steeds in C3 zat.

Geen idee had, dat dat elk jaar een trede hoger moet worden tot C6.

Je moet dus inderdaad redelijk voor jezelf opkomen, kun je dat niet, ben je soms de pineut.

En dat zal vast in andere sectoren ook voorkomen, maar mijn beeld is toch dat het in onze sector wel heel erg veel voorkomt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Showfeur:

Dat klopt.

Maar toch gebeurt het wel veel.

En niet alleen transportbedrijven maken er zich schuldig aan, uitzendbureau's kunnen er ook wat van.

Sprak laatst een chauffeur( niet een al te snuggere, moet ik er bij zeggen) dat hij al een aantal jaar nog steeds in C3 zat.

Geen idee had, dat dat elk jaar een trede hoger moet worden tot C6.

Je moet dus inderdaad redelijk voor jezelf opkomen, kun je dat niet, ben je soms de pineut.

En dat zal vast in andere sectoren ook voorkomen, maar mijn beeld is toch dat het in onze sector wel heel erg veel voorkomt.

Dat komt omdat wij veel met overuren te maken hebben. En ook dat er veel.discutabele uren zijn. Kijk naarnhet normeren en de pauze stafel. Allemaal punten waar de bond zich hard voor moet maken. En dat lukt nietbis gebleken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar goed TLN wil er chauffeurs bij hebben, voor de bonden hoeft dat niet.

TLN zou dan toch ook eens naar zichzelf en hun arbeidsvoorwaarden kunnen kijken, dat hoeven de bonden toch niet voor hen te doen?

Transportbedrijven kunnen ook niet concurreren op loon om personeel binnen te halen, omdat TLN niet van de standaard CAO af wil

.

Ik denk dat ze voornamelijk naar zichzelf moeten kijken.

Maar nee, nu moet er hulp uit Den-Haag komen en anders uit Oost Europa.

Maar de meer euro's betalen oplossing hoor ik nooit.

Wat is het probleem?

Als iedereen dat doet, kun je de kosten toch gewoon doorberekenen aan de klant?

Of is dat te simpel gedacht?

Gewoon de wet van vraag en aanbod.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

"gewoon de wet van vraag en aanbod"......

Juist gesproken, enkel JULLIE (en de werknemersbonden) snappen dit niet!

Waarom zou de TLN (een bond voor werkgevers) zich druk maken over de verdiensten van werknemers?

Daar zijn toch de werknemersbonden voor?

Zien jullie als werknemers maar eerst eens de neuzen dezelfde kant op te krijgen.....

Overigens, die werknemersbonden maken zich meer sterk voor jullie oosteuropeesche konkulega's  dan voor jullie zelf!

bewerkt door Murphy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Houd tln een flexibel loon tegen? Dat geloof ik niet zo maar maar het zou kunnen. Ik ben gelukkig al een tijdje geen lid meer.

Maar voor tln hoeven er niet zo nodig nl chauffeurs te komen hoor. Het blijft een werkgeversbond en degene die hoog in het bestuur zitten of zaten hebben al helemaal geen belang bij een dure Hollander. Ja, misschien voor de winkeldistributie. Maar niet voor het makkelijke werk hoor.

bewerkt door shompie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Murphy:

"gewoon de wet van vraag en aanbod"......

Juist gesproken, enkel JULLIE (en de werknemersbonden) snappen dit niet!

Waarom zou de TLN (een bond voor werkgevers) zich druk maken over de verdiensten van werknemers?

Daar zijn toch de werknemersbonden voor?

Zien jullie als werknemers maar eerst eens de neuzen dezelfde kant op te krijgen.....

Overigens, die werknemersbonden maken zich meer sterk voor jullie oosteuropeesche konkulega's  dan voor jullie zelf!

Helaas is.dit maar al te waar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Murphy:

Omdat TLN chauffeurs wil hebben voor hun leden, de werkgevers?

Daarom zouden ze er zich druk om moeten maken.

En anders niet huilen, dat je te weinig aanwas hebt.

Simpel voorbeeld, mijn vrouw is op zoek naar een andere baan.

Banen met een modaal (2800 bruto per maand) of iets boven modaal, zijn zo vergeven.

Voor banen met een salaris van  <2000- 2200 , wordt ze ongeveer dagelijks gebeld of gemaild.

Waar ze dan uiteraard vriendelijk voor bedankt.

En daarom zoeken die bedrijven naarstig naar mensen, omdat er gewoon slecht betaald wordt, net als in onze sector.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Showfeur:

Omdat TLN chauffeurs wil hebben voor hun leden, de werkgevers?

Daarom zouden ze er zich druk om moeten maken.

En anders niet huilen, dat je te weinig aanwas hebt.

Simpel voorbeeld, mijn vrouw is op zoek naar een andere baan.

Banen met een modaal (2800 bruto per maand) of iets boven modaal, zijn zo vergeven.

Voor banen met een salaris van  <2000- 2200 , wordt ze ongeveer dagelijks gebeld of gemaild.

Waar ze dan uiteraard vriendelijk voor bedankt.

En daarom zoeken die bedrijven naarstig naar mensen, omdat er gewoon slecht betaald wordt, net als in onze sector.

Je heb mijn vorige postings niet goed gelezen. Het is een spelletje, tln gaat straks voor hun grote leden lobbyen voor goedkoop volk voor binnenlands werk. Weet jij wie er allemaal in het bestuur gezeten hebben van tln. Allemaal grote namen in het transport die het uitvlaggen uitgevonden hebben.

Die willen helemaal geen Nederlanders meer....

bewerkt door shompie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden