Spring naar bijdragen
Showfeur

ALARM: Chauffeurs moeten uit Den Haag komen.....

Recommended Posts

Op 22-11-2017 om 19:49 zei Showfeur:

We zullen zien of de MOE landers straks het binnenlandwerk gaan doen.

Ik kan er iig niet wakker van liggen, laat ze maar komen.

Kunnen ze alles in de binnensteden naar de klote rijden.

Ja,blokvrachten kunnen ze met veel moeite,maar voor t echte werk kunnen ze toch niet om ons heen( visie 2000) LOLLOL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 22-11-2017 om 23:08 zei Grunneger:

Wordt dat al niet geroepen sinds de industrialisering? Denk dat dat 'gevaar' heel wat minder is dan dat onze banen overgenomen zouden worden door lieden uit bijv. Oekraïne (tegen die tijd dat het zo ver is zijn de Bulgaren alweer te duur).

Lees dit even:

Artikel 136

Vervoer over de weg, per spoor en over de binnenwateren

1.Met het oog op een gecoördineerde ontwikkeling en een geleidelijke liberalisering van het vervoer tussen de partijen in overeenstemming met hun respectieve commerciële behoeften zullen de voorwaarden betreffende de wederzijdse toegang tot elkaars markten voor het vervoer over de weg, per spoor of over de binnenwateren worden vastgesteld in eventuele bijzondere overeenkomsten betreffende die verschillende vormen van vervoer.

2.De partijen stellen voor het sluiten van de in lid 1 van dit artikel bedoelde overeenkomsten geen voorwaarden voor wederzijdse toegang tot de markt die een meer beperkende situatie tussen de partijen tot gevolg hebben dan de situatie op de dag die aan de datum van inwerkingtreding van deze overeenkomst voorafgaat.

3.De bepalingen van bestaande bilaterale overeenkomsten die buiten het toepassingsgebied van de in lid 1 van dit artikel bedoelde eventuele toekomstige overeenkomsten vallen, blijven van toepassing.

Bron:https://zoek.officielebekendmakingen.nl/dossier/34116/trb-2014-160.html

Het door de meerderheid van de bevolking per referendum afgewezen, en door Mark Rutte toch ondertekende, associatie verdrag metde republiek Oekraine

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Grunneger:

Volgens mij ben ik hier èèn van de jongsten (27), en gaat het momenteel over 'mijn' generatie,  waar ik nu toch echt aardig wat bullshit over hoor. Als ik het met vrienden over ons prachtberoep heb, hoor ik toch vooral van ze dat ze geen chauffeur willen worden omdat je dan veel weg bent (overnachtingen). Als ik er bij vermeld dat je ook gewoon voor de jumbo kan gaan rijden, en dat je dan elke dag thuis bent, dan zie je ze ineens nadenken. 'Owja, dat kan ook nog'. Ik heb nog niemand horen zeggen dat diegene geen chauffeur wil worden omdat het slecht betaald, zwaar werk is, werk met veel regelgeving is of what ever. Dat zijn dingen die buitenstaanders ook niet zouden kunnen weten. 

Voor Jumbo zelf rijden is zelfs ontzettend goed betaald. En zwaar valt ook wel mee, da's alleen bij een container met een mank wieltje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei europeaan:

Het door de meerderheid van de bevolking per referendum afgewezen, en door Mark Rutte toch ondertekende, associatie verdrag metde republiek Oekraine

Vandaar dat ik Oekraïne ook aanhaalde. En de effecten zijn nu al merkbaar in het oosten. Door mijn Poolse roots en taalkennis spreek (of beter gezegd: sprak) ik regelmatig Poolse chauffeurs onderweg, en het gebeurd steeds vaker dat er Oekrainers op Poolse wagens zitten (onder het mom van 'we kunnen geen Polen vinden'. Daar is namelijk ook een tekort in bepaalde regio's. Vooral aan chauffeurs die maanden van huis willen zijn natuurlijk). De laatste die ik sprak was weer zo'n typisch voorbeeld: afkomstig uit Kharkiv, rijd voor een bedrijf uit Łódź, 3-5 maanden op de bahn, 3-5 weken thuis. Dát is dus waar ik mij meer zorgen om maak.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Doornekamp33:

Nou meerderheid van de bevolking, dacht het niet, is net als met de bonden, maar dan is het verkeerd omdat de minderheid het voor de meerderheid beslist, maar het is de meerderheid van de minderheid van de bevolking.

Ofterwijl, 61% van de 32% opkomst was tegen.

Dat is dus de meerderheid,als je niet komt opdagen verlies je je recht van spreken.

( dat is bij de bonden i.d.d ook zo ja,dat heet: "democratie")

Democratie is een bestuursvorm waarbij het volk zelf stemt over de wetten, of de vertegenwoordigers kiest die de wetten maken. Hierbij is het volk dus baas in eigen gebied, en kunnen er geen maatregelen en wetten opgelegd worden als de meerderheid van de bevolking het er niet mee eens is.

De meerderheid van de minderheid zou zijn wanneer maar een select aantal mensen opgeroepen waren om voor of tegen te stemmen met t referendum over het Oekraine verdrag,maar dat is niet zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Grunneger:

^^

En daarom zijn referenda dus naar mijn mening bullshit. Alleen al over de legitimiteit valt al te discusseren. Laat staan over dat Pietje en Klaasje kunnen gaan stemmen over ingewikkelde materie waar ze de ballen verstand van hebben.

Met exact hetzelfde argument kunnen we ook de verkiezingen bij het oud vuil zetten. :bey:

(Tuurlijk, daar gaat het slechts over de algemene richting van het land en niet over iets specifieks, maar hoe kunnen wij nu weten welke kant het land op moet? Daar hebben wij immers geen verstand van/niet voor geleerd :rolleyes: )

@Doornekamp33 Was je ziek toen op school de werking van een democratie werd uitgelegd? :cool:

bewerkt door Leeuw

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Leeuw:

Met exact hetzelfde argument kunnen we ook de verkiezingen bij het oud vuil zetten. :bey:

(Tuurlijk, daar gaat het slechts over de algemene richting van het land en niet over iets specifieks, maar hoe kunnen wij nu weten welke kant het land op moet? Daar hebben wij immers geen verstand van/niet voor geleerd :rolleyes: )

We hebben ooit besloten dat we daar mensen voor kiezen, mensen die daar dus wèl verstand van  (zouden moeten) hebben. En tot zover heeft dat redelijk gefunctioneerd. In ieder geval beter dan elk ander systeem.

EEn referendum werkt naar mijn mening alleen als de opkomost altijd hoog is, en iedereen zich goed verdiept heeft in de materie, en er dus voldoende verstand van heeft om er een uitspraak over te doen en een totaaloverzicht van de situatie heeft. Iets wat nooit het geval zal zijn. Bij veel referenda zullen vooral de 'schreeuwers' gaan stemmen. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog altijd hoopjes mensen die tegen iets zouden stemmen, om maar ergens tegenaan te trappen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bovenstaand bericht was natuurlijk een reactie op Doornekamp33. De reactie van Grunneger had ik (nog) niet gezien...

@Grunneger: Ik ben met je eens dat mensen zouden moeten weten waar het bij een referendum om gaat: Dus duidelijke en volledige informatie moeten krijgen. Dat gebeurde bij het Oekraine referendum niet altijd, zelfs niet van de zijde van de regering. Dat is kwalijk en op zo'n manier kunnen kiezers inderdaad nooit puur op feiten beslissen...

Bij elke verkiezing zou een hoge opkomst wenselijk zijn, maar elke keer geldt dat de uitgebrachte stemmen gelden. Wanneer iemand zich niet voor het referendum interesseert of het wel best vindt, werkt dat inderdaad in het voordeel van diegenen die wel hebben gestemd: Hun stem krijgt meer gewicht.

Net als bij gewone verkiezingen.

Ik vind het flauw om de voorstanders als 'schreeuwers' neer te zetten: Vooral uit het 'nee-kamp' kwamen nogal wat leugens en onhoudbare beweringen.

Je mág je stem uitbrengen. Wie dat niet wil, moet ook niet klagen dat de uitkomst hem/haar niet aanstaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind een referendum gevaarlijk Leeuw omdat het vaak om twee kampen gaat.

Je verdeeld een land en dat is nooit goed.

Ik wacht met spanning af hoe het met de Brexit afloopt.

Hebben alle stemmers kunnen voorzien wat de  consequenties  zouden zijn?

Of is daar iets meer voor nodig dan wat de leek weet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-11-2017 om 04:19 zei Grunneger:

Volgens mij ben ik hier èèn van de jongsten (27), en gaat het momenteel over 'mijn' generatie,  waar ik nu toch echt aardig wat bullshit over hoor. Als ik het met vrienden over ons prachtberoep heb, hoor ik toch vooral van ze dat ze geen chauffeur willen worden omdat je dan veel weg bent (overnachtingen). Als ik er bij vermeld dat je ook gewoon voor de jumbo kan gaan rijden, en dat je dan elke dag thuis bent, dan zie je ze ineens nadenken. 'Owja, dat kan ook nog'. Ik heb nog niemand horen zeggen dat diegene geen chauffeur wil worden omdat het slecht betaald, zwaar werk is, werk met veel regelgeving is of what ever. Dat zijn dingen die buitenstaanders ook niet zouden kunnen weten. 

Dat heb ik ook wel eens wat kantoorpikkies horen zeggen over defensie LOL

Maar om maar weer terug naar het onderwerp te gaan ^^

Hier heb je natuurlijk wel een punt Grunneger. 

Het verschil in werk is te groot om binnen één CAO te vallen.

Dit is al meerdere keren opgenoemd. Waarom kan/doet de bond daar niets mee?

Een binnenlandchauffeur kan heel veel uren maken zonder aan de maximale twee wekelijkse rijtijd te komen.

Terwijl een internationaal chauffeur die veel km maakt op donderdagmiddag al op de parkeerplaats staat om dat hij van Brussel niet meer verder mag.

Waarom staan die parkeerplaatsen toch altijd zo vol met oostblokkers :confused:  :stom:

Verschil in CAO maakt het internationale vak voor de buitenland chauffeur een stuk aantrekkelijker.

Chauffeurs hebben niet altijd zin om 2 á 3 dagen in de cabine te hangen omdat de rijtijd er op zit. Zeker niet met dit weer....

Ja er is een heel groot chauffeurs te kort.

Je kan nu wel heel makkelijk zeggen dat tegenwoordig elke aap tot chauffeur wordt opgeleid,

maar de kans is heel erg groot dat er inderdaad anders oosblokkers op de wagen komen.

De vracht moet weg!!!!    Makkelijk zat. 

En zeg nu niet dat oosblokkers niet kunnen rijden.

Na al die jaren zijn er bij die het toch aardig onder controle hebben.

Sterker nog, er wonen ondertussen heel veel hard werkende polen in Nederland die nooit zeuren en zelfs voor C1 aan de gang gaan.

En anders 4 weken werken 1 week thuis :bey:

De werkgever heeft dan waarschijnlijk liever een goed gemotiveerde pool dan een zeiker die denkt dat hij een topper is.

bewerkt door lientje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Leeuw:

Ik vind het flauw om de voorstanders als 'schreeuwers' neer te zetten: Vooral uit het 'nee-kamp' kwamen nogal wat leugens en onhoudbare beweringen.

Je mág je stem uitbrengen. Wie dat niet wil, moet ook niet klagen dat de uitkomst hem/haar niet aanstaat.

Dat was met t Oekraine referendum ook aan de hand: de tegenstemmers,onder aanvoering van Mark Rutte c.s. deden de assiciatie overeenkomst af als peanuts waarbij er niet zo erg veel veranderde.

Onder aanvoering vande heer Baudet werd er echter een lobby ontwikkeld waarbij gesteld werd dat t er juist wél toe deed.

Toen t op een referendum aankwam gebeurde wat Rutte nooit verwacht had: de tegenstanders kwamen massaal stemmen en de voorstanders bleven thuis om de opkpomst laag te houden.

En van die opkomst (32% ) stemde  de meerderheid tegen het associatie verdrag,een meerderheid dus.

Wat te verwachten was gebeurde: Rutte draaide om de hete brij heen,en heeft alsnog de wil van de meerderheid naast zich neer gelegd en de overeenkomst met Oekraine getekend.

IK ben helemaal niet politiek ge-engageerd,maar dank zij het w.w.w. kom je aan net zo veel informatie als je wilt en is t niet altijd nodig je mening uit de krant of van TV te halen.

DE belangrijkste redenen om tegen te stemmen waren voor mij art 7,het buitenlands en veiligheids beleid :

Artikel 7 Buitenlands en veiligheidsbeleid

1.De partijen intensiveren hun dialoog en samenwerking en ondersteunen de geleidelijke convergentie op het vlak van buitenlands en veiligheidsbeleid, met inbegrip van het gemeenschappelijk veiligheids- en defensiebeleid (GVDB), en besteden bijzondere aandacht aan conflictpreventie en crisisbeheer, regionale stabiliteit, ontwapening, non-proliferatie, wapenbeheersing en wapenuitvoercontrole en aan een betere dialoog over ruimtevaart, die van wederzijds belang is. Samenwerking wordt gebaseerd op gemeenschappelijke waarden en gezamenlijke belangen, is gericht op meer convergentie en doeltreffendheid van het beleid, en stimuleert de gezamenlijke beleidsplanning. De partijen gebruiken hiervoor bilaterale, internationale en regionale fora.

2.Oekraïne, de EU en de lidstaten bevestigen hun gehechtheid aan de beginselen van respect voor onafhankelijkheid, soevereiniteit, territoriale integriteit en onschendbaarheid van de grenzen als bepaald in het Handvest van de Verenigde Naties en in de Slotakte van Helsinki van 1975 van de Conferentie over veiligheid en samenwerking in Europa, en dat zij deze beginselen ondersteunen in de bilaterale en multilaterale betrekkingen.

3.De partijen pakken de problemen die met betrekking tot deze beginselen rijzen, tijdig en op coherente wijze aan, op alle relevante niveaus van de politieke dialoog als bepaald in deze Overeenkomst, ook op ministerieel niveau.

(IK wil niet aan mijn kleinzoon uit moeten leggen waaróm hij naar een oorlog in Oekraine gestuurd word)

Tweede reden was het al eerderdoor mij aangehaalde art 136,waarbij ik de "samenwerking"op het gebied van het wegvervoer voor me zie als dat de Oekrainers hier op de bok springen en wij dat bij hun te kunnen omdat daar geen vraag is maar chauffeurs,éénrichtingverkeer dus,ten koste van ons.

Natuurlijk is zo een referendum iets waarbij mensen (zoals ik) beslissingen moeten nemen over zaken waar ze geen verstand van hebben,maar het is voorlopig de enige manier om mensen die er wél verstand van hebben terug te fluiten als t ,voor ons, fout dreigt te gaan.

En om de bevolking, die er toch geen verstand van heeft( zoals mij), monddood te maken wil men het referendum maar helemaal afschaffen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Natuurlijk is zo een referendum iets waarbij mensen (zoals ik) beslissingen moeten nemen over zaken waar ze geen verstand van hebben,maar het is voorlopig de enige manier om mensen die er wél verstand van hebben terug te fluiten als t ,voor ons, fout dreigt te gaan.
En om de bevolking, die er toch geen verstand van heeft( zoals mij), monddood te maken wil men het referendum maar helemaal afschaffen.

Hier zit wel iets vreemds in.

Hoe kunnen wij (mensen die er geen verstand van hebben) nou weten of het fout dreigt te gaan? Moet wel iets met de onderbuik van doen hebben dan toch want we hebben geen idee of de beslissing die de mensen die er wel verstand van hebben ons wel of niet op het goede pad houd.

Stel er moet een bom ontmanteld worden, we hebben een rode draad en een zwarte draad, de expert zegt na onderzoek dat de rode draad moet worden onderbroken om de bom onschadelijk te maken, nu komen wij en zeggen dat de zwarte draad moet worden doorgeknipt omdat we dat thuis ook zo deden om een kortsluiting te voorkomen, welke draad gaat er doorgeknipt worden?

Verder ben ik niet tegen referenda, maar dan moet het ergens over gaan waar je er vanuit mag gaan dat de bevolking het ook begrijpt.

Bv: uitbreiding luchthaven Lelystad, wel of niet.
Meer of minder gas uit Groningen
Wel of geen windmolens in de noordzee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei scania 440:

Hier zit wel iets vreemds in.

Hoe kunnen wij (mensen die er geen verstand van hebben) nou weten of het fout dreigt te gaan? Moet wel iets met de onderbuik van doen hebben dan toch want we hebben geen idee of de beslissing die de mensen die er wel verstand van hebben ons wel of niet op het goede pad houd.

Stel er moet een bom ontmanteld worden, we hebben een rode draad en een zwarte draad, de expert zegt na onderzoek dat de rode draad moet worden onderbroken om de bom onschadelijk te maken, nu komen wij en zeggen dat de zwarte draad moet worden doorgeknipt omdat we dat thuis ook zo deden om een kortsluiting te voorkomen, welke draad gaat er do:Dorgeknipt worden?

Verder ben ik niet tegen referenda, maar dan moet het ergens over gaan waar je er vanuit mag gaan dat de bevolking het ook begrijpt.

Bv: uitbreiding luchthaven Lelystad, wel of niet.
Meer of minder gas uit Groningen
Wel of geen windmolens in de noordzee.

Voor de bommen bellen we jou.:D:D

Mee eens,maar met "dingen waar we geen verstand van hebbenbedoel ik eigenlijk: " dingen waar we op een gegeven moment geen mening over hebben" en dat ons op een gegegen moment gevraagd word een mening te vormen ( en die niet uit de krant of het NOS journaal te halen,en ook niet uit een toespraak van G.W. of M. R.(of wie dan ook)

NU ook: moeten wij een cadeautje van 1,4 miljarde aan buitenlandse investeerders geven door de divident belasting af te schaffen en tegelijkertijd de wet Hillen te schrappen en zo honderduizenden hardwerkende huisbezitter op (belasting) kosten jagen? 

Zeg je niks ben je aan de beurt,en kun je over 4 jaar de schad egan herstellen( of niet)

Bij een referendum kun je je stem laten horen en de huidige beleids makers laten horen hoe je er overdenkt en hun aangeven dat, over 4 jaar,hun aan de beurt zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei lientje:

Ik wacht met spanning af hoe het met de Brexit afloopt.

Hebben alle stemmers kunnen voorzien wat de  consequenties  zouden zijn?

Of is daar iets meer voor nodig dan wat de leek weet.

Als je naar de waarde van het Britse pond kijkt,en naar de economie denk ik dat de voorstemmers inderdaad hun hand overspeeld hebben om voorde Brexit te stemmen.

Ook in Nederland is een Nexit t onderwerp van de dag,laten we gewoon eens afwachten wat er in de UK gaat gebeuren als ze er werkelijkuit gaan ( voorlopig maken ze daar geen haast mee en word de stem van de meerderheid daar ook nog niet beloond:D)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat bang- en stemmingmakerij al niet teweeg brengt. Zelfs op het gebied van mijn hobby zie ik het gebeuren: Een Duits bedrijf wat foto-reizen voor hobbyisten aanbiedt naar diverse spoorlijnen in GB adverteert met "Laatste kans voor de Brexit". Net alsof vanaf dat moment GB een onneembare vesting wordt en er geen stoomtreinen meer rijden bij musea... :rolleyes:

koersgbpyeb2r.png

De grootste plotselinge wijziging in de koers was natuurlijk in juni 2016, toen het Brexit-referendum was gehouden. Vergeleken met augustus 2017 is de koers zelfs weer iets beter geworden.

Wat koersen al doen op basis van geruchten hebben we al vaak gezien: Door één gerucht kan de waarde van een bedrijf al enorm stijgen of juist kelderen...

Er wordt veel energie gestoken in berichten en geruchten om het land te verzwakken, afgezien van het feit dat bedrijven er regelrecht weggelokt worden en dergelijke. Met het oog op de onderhandelingen die nog gevoerd moeten worden, is het natuurlijk prettig voor de EU, wanneer GB niet al te sterk staat. Daarnaast geeft het een signaal af aan landen die overwegen uit de EU te stappen: Doe het niet want we maken je kapot...

Een Nexit zie ik niet zitten: Nederland is een belastingparadijs voor veel multinationals en dat mag natuurlijk niet veranderd worden. Zolang banken hier zelfs mee mogen schrijven aan nieuwe belastingwetgeving...  :rolleyes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Leeuw:

Wat bang- en stemmingmakerij al niet teweeg brengt. Zelfs op het gebied van mijn hobby zie ik het gebeuren: Een Duits bedrijf wat foto-reizen voor hobbyisten aanbiedt naar diverse spoorlijnen in GB adverteert met "Laatste kans voor de Brexit". Net alsof vanaf dat moment GB een onneembare vesting wordt en er geen stoomtreinen meer rijden bij musea... :rolleyes:

koersgbpyeb2r.png

Kun je je het millennium nog herinneren?

Een hele hoop personen hebben schatten geld verdient aan het "millennnium proof"maken van computers en andere electrische apparatuur

Bedrijven,particulieren en vooral bejaarden werden aangespoord om hun apparatuur toch zeker na te laten kijken op millenniumbugs.LOLLOL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

NU ook: moeten wij een cadeautje van 1,4 miljarde aan buitenlandse investeerders geven door de divident belasting af te schaffen en tegelijkertijd de wet Hillen te schrappen en zo honderduizenden hardwerkende huisbezitter op (belasting) kosten jagen? 

Je vergeet de verhoging van het lage BTW tarief nog

Ondertussen......

https://nos.nl/artikel/2205345-kabinet-maakt-referendum-over-afschaffen-referendum-onmogelijk.html

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden