[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

M'n ouwe truckie...


corydon

Recommended Posts

  • Forumlid

Stond vandaag zomaar op FB bij de schoonen pagina. Het is een 50% kans dat t de oude truck is, want ze hadden er twee. Schoonen was toen een groot bedrijf met zo een 500 wagens.

Ze kochten er twee voor schoonen, en schijnbaar twee dozijn voor v d Elzen. Schoonen had dat bedrijf gekocht vlak daarvoor.

 

Waarom weet ik niet, maar ze zette mij in 1 van die twee. Plus een spik splinternieuwe oplegger er achter. Werkte er toen twee jaar ongeveer, terwijl de meeste er veel langer werkten.

 

De voordelen, er zat AC in, toen redelijk ongehoord. Er zat een 14 liter motor in, terwijl 11 liter normaal was. Trok echt goed door heuvelop.

Nadeel... Geen CC, en er zat een zeldzaam dom gas pedaaltje in zodat je constant met je voet omhoog zat. Kwam volgens mij uit een personen autootje. Verder herrinner ik er niet veel van. Ik zweer dat er een 400 liter tankje onder zat, maar op FB zeggen ze 800 liter. Denk dat ze dat later veranderden. Ree er hooguit 6 maanden mee. En dat was t voor Schoonen, was t beu. Terwijl het een schitterend bedrijf was waar weinig tot geen regels waren.....

foto van Ibo Visser.

 

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei ELZEN106:

En daar kon je mee op en neer naar Parijs. :angel:

 

Nou... Naar Athene, terug laden in Roemenie en pas in Duitsland tanken.... Waren aardig wat km.:p Helaas betaalde dat baasje heel slecht, niet zeg maar. Werk was leuk, maar werken zonder loon word snel oud. Ach ja, ik was jong en luisterde niet....

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei lambiek:

Ben je niet in de war met een kachel ?   :confused:



Type F10/12 zijn zelfs al in 1977 op de markt gekomen als opvolger voor de F88/89.

Zoals steenhaas zegt hierboven, dat zou wel eens kunnen dat het standaard was, maar als je de airco je chauffeur niet gunde dat ze hem zonder bestelde :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Schoonen ; daar kon echt alles , ik heb er meermalen mee in Bordeaux gestaan . Die vent reed 'n daf combie  met topsleeper en 'n lange afzetbak op z'n hanger , daar ging ie twee keer in de week mee van Herentals naar Bordeaux , en dan met 'n vrachtje wijn terug.En tussen door nog 'n keer Herentals Paris .

Volgens mij waren het vrachten koeken of zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 uur geleden zei corydon:

 

Nou... Naar Athene, terug laden in Roemenie en pas in Duitsland tanken.... Waren aardig wat km.:p Helaas betaalde dat baasje heel slecht, niet zeg maar. Werk was leuk, maar werken zonder loon word snel oud. Ach ja, ik was jong en luisterde niet....

Kwam die uit Udenhout Ibo ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei corydon:

Nee. Tilburg. Sjef Pessers....:D

In Udenhout heb ik wel gewerkt ja, Bij SETO. Maar die gingen niet zo ver. En betaalde wel correct. Helaas kon het wagenpark zo t museum in...

O Sjef Pessers , ja die keek niet zo nauw , maar aan het  eind van het  liedje ook gewoon failliet . Die reed echt overal naar toe met die f89  zat ie al in  het midden oosten .

SETO heb ook gewerkt , toen was die oude rommel al verdwenen, daar waren de centen idd goed. tot die boef uit Emmen het overnam , maar die is ook allang van het  toneel verdwenen .

Tans Europa , zo heette ie ,  het beste materiaal was nog niet goed genoeg , maar betalen ho maar !!! Ik heb het er nog 'n paar maanden volgehouden , en ben toen naar de wed v Casteren gegaan .Heet nu Schenker !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Allemaal bekende namen. SETO was wel een wat apart bedrijf. Was zijn zoon toen al weg, hoorde later dat ook hij ruzie met zijn pa kreeg.

Nog een waar gebeurd iets met Sjef P. Jaren later ben ik met een broer van mij in Tilburg, die een eigen rijder was, of nog is. Dit is lang geleden.

Zo, we ziten wat te buurten, zegt ie, ga je mee, ik kan van iemand een hoop gereedschap kopen. Bleek dus dat we bij Sjef Pessers in de garage te staan, daar langs t kanaal. En toen gaf hij me zomaar 2000 gulden, 2 briefjes van 1000. En het was echt niet omdat ik iets zei, en al helemaal niet omdat hij bang was, Want Sjef was zo een beetje de sterkste man in Tilburg. Zag hem met mijn eigen ogen op een trap bovenop een oplegger klimmen met een zeil. Een zeil dat dus over de heele oplegger ging. Dat weegt niet ligt... Zeker toen niet want zeilen waren dikker.

 

Hij zei, ik mocht jou wel, je deed alles zonder vragen en klagen.

Sjef heeft dus de Chineese muur gezien vanuit zijn cabine.

 

Ook een ongeloofenlijke rokken jager, vaak gescheiden en net zo snel weer getrouwd....

Toen  i er werkte nam hij een dame aan, Hij was getrouwd met een knappe vrouw, slank, mooi. indoniese afkost. Neemt ie dat mokkel aan, niet te licht, redelijk onverzorgd. Wel zei hij, ik wil graag weten of ze kan rijden, dus ik ga even met haar mee.

Terwijl hij mij gewoon in een ,mooie, Volvo F12 zette zonder een meter mee te rijden.

Ja,   .... naar Portugal...:D:D:D Apart figuur, helaas betaalde hij gewoon niet.

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden