[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Handhaving


Gast fleur

Recommended Posts

Las daarnet iets over het niet mogen handhaven v.w.b. het ‘gedoe’ op de wegen. Hoe zit dat nou ? Dacht dat alle dienders waren wegbezuinigd, maar is dus een andere uitleg over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

Ja, de cabine is straks niet meer je eigen domein. :zegtniets:

 

Volgens mij heb ik zo'n camera opstelling vorige week gezien op het viaduct bij Houten over de A27. 2 VW T5 transporters langs de kant.. zo'n ANPR actige camera tussen het hekwerk door, naar beneden toe, gericht op het wegverkeer.

Ik vond het al een vreemde opstelling voor een snelheidscontrole.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je hierover wilt discussiëren zal je eerst voor jezelf moeten kiezen: vind je dat het niet verboden moet zijn om met je telefoon te spelen achter het stuur? Of vind je dat het wel verboden moet zijn maar niet moet worden gecontroleerd.

Want ik begrijp dit soort 'discussies' nooit zo goed. Zolang mensen niet vrijwillig de, met goede redenen ingevoerde wet volgen, zul je toch iets moeten doen. Of niet?

bewerkt door Aroni
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het probleem is wel dat we allemaal zijn tegen het gebruik dan die dingen achter stuur. Maar niemand wil geconfronteerd worden het met feit dat ze de wet hebben overtreden. 

Een tweede probleem is dat opdrachtgevers in grote mate ook alles via Wap of Email sturen en vragen en boos zijn wanneer chauffeur/opdrachtnemer niet binnen afzienbare ( lees 1 minuut ) tijd reageren. 

Om  het gebruik tegen te gaan onder het rijden zul je een verandering van techniek moeten hebben en verplichten, boete's helpen wel maar zullen het niet uitroeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei Voorbijganger:

Dat 'ze' zo snel boos worden / communiceren is wel een beetje overdreven denk ik?

Wat maak jij op dan uit zes mailtjes, vier apjes in een half uur tijd waar de chauffeur geen tijd/mogelijkheid heeft om ze te lezen laat staan te beantwoorden?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
30 minuten geleden zei HIT:

Wat maak jij op dan uit zes mailtjes, vier apjes in een half uur tijd waar de chauffeur geen tijd/mogelijkheid heeft om ze te lezen laat staan te beantwoorden?

 

 

Daar maak ik uit op dat degene die die berichten/appjes verstuurd niet de juiste man op de juiste plaats is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij werken met zg “handhelds” waar de opdracht in komt. Zo ook als je gelost bent wat je volgende laadplaats is. Deze handhelds werken niet als je rijd en na lezen van de opdracht hoort hij in lader die naast de stoel zit. Na lossing wordt ik een keer van Nijmegen naar Rozenburg gestuurd. Onderweg begint hij te piepen maar ja daar kan ik dus onder het rijden niets mee. In Rozenburg aangekomen pak ik m op en zie dat de opdracht/bestemming gewijzigd is in Velsen🤪. Krijg ik de wind van voren😂 zeg nog: is je telefoon stuk? Wij hebben ook een autotelefoon die gewoon handsfree te gebruiken is..... 

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Misschien erg simpel gedacht van me, hoeveel mogelijkheden om ff te stoppen op n parkeerplaats ben je tegengekomen van nijmegen naar rozenburg?zodat je ff op dat apparaat kon kijken, zodat je wist waarom het piepte?

Ik ben het helemaal met je eens, dat n handsfree te gebruiken telefoon ook een heeeele goede mogelijkheid was om in kontakt te komen met je.

 

Hans

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei dieselsnuivertje:

Misschien erg simpel gedacht van me, hoeveel mogelijkheden om ff te stoppen op n parkeerplaats ben je tegengekomen van nijmegen naar rozenburg?zodat je ff op dat apparaat kon kijken, zodat je wist waarom het piepte?

Ik ben het helemaal met je eens, dat n handsfree te gebruiken telefoon ook een heeeele goede mogelijkheid was om in kontakt te komen met je.

 

Hans

 

Ze willen eigenlijk het liefst dat wij uit dat kastje leven🤪 dan weet jij genoeg denk?  Zo min mogelijk persoonlijk contact en telefoonverkeer met hen. Zijn ze nu wel van teruggekomen😊

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zojuist zei HIT:

^^ Als die dingen nog net zo erg zijn als 20 jaar geleden.... om de haverklap. Toen was een knikje in de weg al genoeg voor dat ding om te gaan piepen..... 

Nee dat niet. Ik heb als proefpersoon nu een smartfoon met een app.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei europeaan:

Dat zijn dan geen planners,maar "volpleurders"

Daar moet je boven staan als chauffeur.

Ja precies, dat bedoel ik. 

 

Misschien ook op dat moment een hoop stress en wil dr beste man alles geregeld hebben, daar gaat iedereen dan ook weer anders mee ok.

 

Niet gek laten maken en lekker relativeren😄

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

ja, maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, immers, iedere keer op de werf komen en gezeur hebben is ook niet het leukste. Op dit moment kun je overal wel weer aan de slag komen maar in andere tijden kan dat een stuk moeilijker zijn. Verder wil iedere serieuze werknemer zijn werk goed doen en zorgen dat zijn baas tevreden kan zijn. Je zit dus wel altijd in een bepaald spanningsveld .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden