Spring naar bijdragen

Recommended Posts

ik vindt het altijd zo typisch als de belastingdienst de schuldige is aan een failliesement :D

Lijkt me dat je gewoon niet aan je verplichtingen voldoet zoals loonbelasting enzo

Denk dat het bedrijf in de problemen kwam en maar tijdelijk wat minder btw heeft afgedragen die nu terug gevorderd wordt

Maar goed: altijd jammer als er mensen werkeloos worden !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

^^Ik kan ver met je meegaan, echter ook boekhouders kunnen fouten maken. Als de belastingdienst dan die fout vindt en hem gelijk afstraft  met een boete van 100% dan ook nog zo star is om de betaling binnen 1 jaar te willen innen anders komt er weer een boete overheen van 50% van het begin bedrag.  Dan kan het best. 

Ik ben drie jaar met de belastingdienst bezig geweest om aan te tonen dat mijn fout niet fout was. Maar dat de cijfers zo uitkwamen door verliezen van faillissementen te moeten boeken. Maar wat begon met € 10.000,- als fout was na drie jaar inclusief rente                 € 32.500,-. Het is wel goedgekomen maar ik zeg dus dat het wel kan. 

bewerkt door HIT

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Marotrans:

Volgens bovenstaande bron is Heijboer  Etten Leur failliet verklaard; men noemt de Belastingdienst én de hoge kosten van het UK- vervoer als oorzaak.

Welnee. De stille vennoot of investeerder wilde z'n geld terug en daardoor is de tent omgevallen.

.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei scania1965:

ik vindt het altijd zo typisch als de belastingdienst de schuldige is aan een failliesement :D

Lijkt me dat je gewoon niet aan je verplichtingen voldoet zoals loonbelasting enzo

Denk dat het bedrijf in de problemen kwam en maar tijdelijk wat minder btw heeft afgedragen die nu terug gevorderd wordt

Maar goed: altijd jammer als er mensen werkeloos worden !

Waar staat of word geschreven dat de belastingdienst schuldig is ? Helemaal nergens, er staat alleen dat deze dienst het heeft aangevraagd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei SPL:

Waar staat of word geschreven dat de belastingdienst schuldig is ? Helemaal nergens, er staat alleen dat deze dienst het heeft aangevraagd

Nee , maar de belastingdienst zal niet de stekker er uit trekken omdat de Shell zijn facturen niet betaald krijgt zeg maar  ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er schijnt nogal wat schuldendruk uit het verleden op de doorstart te hebben gestaan,en dat heeft er blijkbaar ook aardig ingehakt.

https://www.bndestem.nl/etten-leur/transportbedrijf-heijboer-etten-leur-bv-twee-jaar-na-doorstart-failliet~ab5730ee/

DE kans op een doorstart is deze keer nihil volgensde curator.

Dus hopelijhk voor de mensen zal t op een overname uitdraaien.

bewerkt door europeaan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei road train:

Hoorde ergens dat van overveld intresse had op de nieuwe auto's over te nemen. 

Dat was met het vorige faillissement ja. Toen zijn ze een samenwerking aangegaan, Heijboer en Van Overveld. En naderhand weer uit elkaar gegaan als ik me niet vergis.

Waarom zou Van Overveld er nog een keertje in stappen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat was met het vorige faillissement ja. Toen zijn ze een samenwerking aangegaan, Heijboer en Van Overveld. En naderhand weer uit elkaar gegaan als ik me niet vergis.

Ze zijn indertijd samen naar een pand gegaan, maar na ongeveer een jaar met ruzie weer uit elkaar gegaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei RobNiat:

Lezen wat er staat  rob 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei road train:

Lezen wat er staat  rob 

Auto's overnemen?

Die haal je gewoon bij de dealer. Niemand heeft intresse in een ander zijn zooi. Hooguit Fred Borghuis. Maar Heijboer had helemaal niets speciaals. Niets waar Van Overveld een voordeeltje uit weet te halen mijns inziens.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei RobNiat:

Die haal je gewoon bij de dealer. Niemand heeft intresse in een ander zijn zooi.

Als ik op de weg om me heen kijk, denk ik dat er op die stelling nog wel wat af te dingen is...

3 uur geleden zei RobNiat:

Hooguit Fred Borghuis.

Hij had niet alleen maar DAF's hoor... :kiss:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Leeuw:

Als ik op de weg om me heen kijk, denk ik dat er op die stelling nog wel wat af te dingen is...

Zeker.. alleen, als ik dan bij de truckhandel kijk wát die hebben staan én hoeveel weken (maanden) dat spul bij het hek blijft staan.. dan denk ik wel eens.. hoe kan het allemaal uit.. :confused:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Leeuw:

Hij had niet alleen maar DAF's hoor... :kiss:

Dat is bekend Leeuw. En ik doelde in dit geval ook juist op die Volvo waarvan hij de lease overnam.

Waarom zou je dat willen? Je least een auto voor een zekere tijd. Zeg drie jaar. En zeg dat je drieduizend Euro per maand betaalt daarvoor. (compleet fictief hoor, deze cijfers) Waarom zou je dan een auto van anderhalf jaar oud gaan leasen? De nieuwigheid is er al af. De eerste problemen steken misschien al de kop op. En je betaalt precies dezelfde prijs.

Dan stap je toch zelf naar de dealer en haal je daar een nieuwe?

En dat geldt voor Van Overveld net zo. Die beklinkt zo'n deal met een telefoontje. Zou die op een ander zijn zooi zitten te wachten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden