[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Heijboer Etten Leur


Recommended Posts

  • Forumlid

Heijboer Etten-Leur maakt doorstart als Heijboer Holland

 

Het failliete Heijboer Etten-Leur maakt op 8 januari 2018 onder nieuwe eigenaren een doorstart als Heijboer Holland. Dat meldt de Facebook-groep Benelux Chauffeurs.

De doorstart komt net twee jaar na een eerste faillissement van Heijboer Transport. Toen kwam er ook een doorstart, onder de naam Heijboer Etten-Leur. Ook daarvoor kwam het bankroet, op 5 december jl. 115 personeelsleden raakten toen hun baan kwijt.

 

Lees verder op de bron: >>TTM<<

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het verwondert me niks dat t ovegenomen is;

Heijboer is/was een keurig bedrijf met een enorme know how op het vekeeer naar en van het VK,ierland en Scotland.

En beschikt over een groot klanten bestand.

Voor overname kandidaten dus die in een gespreid (organisatorisch ) bedje willen vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jij noemt heijboer een keurig bedrijf? Paar jaar terug konden ze de chauffeurs nog een flinke naheffing betalen omdat ze de CAO bewust niet na leefden. Ze zijn krap 2 jaar geleden ook al eens failliet gegaan en toen weer door gestart. De smoes bij dit failliesement was de ellende met vluchtelingen bij de trein naar engeland maar is die situatie in 2 weken tijd dan ineens veranderd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waar de exacte navordering over ging weet ik niet,en hoe die tot stand kwam,weet ik niet,jij blijkbaar wel.

blijkbaar viel t wel me met ontduiken,ik heb nooit gehoord dat er groot verloop geweest is bij Heijboer.

DE reden van het huidige failliesement( dus van de oude doorstart) is,volgens opgave van de curator, o.a.een schuldenlast uit het verleden.

DE (vroegere) doorstart heeft dus schulden uit t failliesement "meegenomen"en niet de schulden van failliete boedel aan de belastingbetaler en ander schuldeisers overgelaten.

 

Wat ik keurig noem is dat de huidige nieuwe eigenaren een bedrijf kopen( ze kopen volgens mij alleen de auto's,de organisatie en nemen 30 mensen over.

En daar kunnen ze mee verder,het bedrijf was gespecialiseerd in het vervoer naar Engeland/Ierland en schotland,"wist daar de weg"en heeft de nodige klanten die daar werk van en naar hebben.

 

Nieuwe eigenaren kopen dus geen lege schil met gelijk een hoop lijken in de kast.

(en van de 110 mensen die betroffen waren hebbben er zowiezo al gelijk 30 weer een baan,in de toekomst misschien wel meer.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei schoenenreus:

Jij noemt heijboer een keurig bedrijf? Paar jaar terug konden ze de chauffeurs nog een flinke naheffing betalen omdat ze de CAO bewust niet na leefden. Ze zijn krap 2 jaar geleden ook al eens failliet gegaan en toen weer door gestart. De smoes bij dit failliesement was de ellende met vluchtelingen bij de trein naar engeland maar is die situatie in 2 weken tijd dan ineens veranderd?

Dit is niet juist, de naheffing was omdat Heijboer de chauffeurs anders beloonde en dat mocht niet van de CAO. De chauffeurs die dat aanhangig hebben gemaakt waren principieel en rekenden niet verder dan de neus lang is/was. Want de andere beloningen waren weer beter. Resultaat, bedrijf negatief in het nieuws, bonden weer positief en de werknemer schoot er op maandbasis ongeveer 80 euro bij in. Het is deze werknemers door de rest van de chauffeurs ook niet in dank afgenomen en ze werken er ook niet meer, op eigen verzoek.

 

Het is een voorbeeld waar Ron vaak genoeg naar wijst, als je als bedrijf het anders wil als de Cao wat beter is voor bedrijf en werknemer mag het niet.

 

Maar ook het ikeawerk wordt nu anders gedaan. Nu wonen en werken de chauffeurs gewoon in land van herkomst. Ipv dat de chauffeurs via een uzb in een ander land hier werken.

 

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei RobNiat:

 

Dat ging om enkele honderden Euro's per chauffeur. Over een langere periode. Een schijntje dus. Waar heb je het over?

 

 

een oud vrouwelijke collega van me heeft enkele duizenden euro's gekregen. ik weet het bedrag niet meer precies aangezien ze dit zo'n 2,5 jaar geleden eens verteld heeft. dus dat noem ik dan best een flinke naheffing

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid



Dit is niet juist, de naheffing was omdat Heijboer de chauffeurs anders beloonde en dat mocht niet van de CAO. De chauffeurs die dat aanhangig hebben gemaakt waren principieel en rekenden niet verder dan de neus lang is/was. Want de andere beloningen waren weer beter. Resultaat, bedrijf negatief in het nieuws, bonden weer positief en de werknemer schoot er op maandbasis ongeveer 80 euro bij in. Het is deze werknemers door de rest van de chauffeurs ook niet in dank afgenomen en ze werken er ook niet meer, op eigen verzoek.
 

 


De naheffing was niet de oorzaak van het failliessement.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^dat zeg ik toch ook niet?

 

Ik zeg alleen dat de naheffing niet was omdat Heijboer niet wilde betalen naar het personeel toe via de CAO, maar via eigen afspraken. 

 

2 uur geleden zei schoenenreus:

een oud vrouwelijke collega van me heeft enkele duizenden euro's gekregen. ik weet het bedrag niet meer precies aangezien ze dit zo'n 2,5 jaar geleden eens verteld heeft. dus dat noem ik dan best een flinke naheffing

Vraag eens eerlijk aan haar hoe dat heeft uitgepakt voor haar inkomstenbelasting? Het is makkelijk om een eenmalige of zij moet de vrouw zijn die verkeerd was ingeschaald, iets wat in mijn ogen in teveel werkzaamheden gebeurt. Vrouwen die worden nog steeds in elke sector anders ingeschaald dan mannen:mad:

 

Overigens, mijn vrouw wees mij ergens op. Ik ben niet tegen een CAO, ik ben tegen de verplichting om je puur daaraan te houden. Ik vind dat zowel chauffeur als werkgever moeten kunnen kiezen om er vanaf te wijken. Dat is ook gelijk waarom ik vind dat bonden chanteren.... ze spreken wel een bindende CAO af, maar gelijk ook nog wat regeltjes die bindend zijn en alleen voor leden gelden. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei HIT:

 

 

 

 Dat is ook gelijk waarom ik vind dat bonden chanteren.... ze spreken wel een bindende CAO af, maar gelijk ook nog wat regeltjes die bindend zijn en alleen voor leden gelden. 

 

 

Gouw lid worden dan , ! Ben je meteen van die "chantage " af !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei HIT:

 

Overigens, mijn vrouw wees mij ergens op. Ik ben niet tegen een CAO, ik ben tegen de verplichting om je puur daaraan te houden. Ik vind dat zowel chauffeur als werkgever moeten kunnen kiezen om er vanaf te wijken. Dat is ook gelijk waarom ik vind dat bonden chanteren.... ze spreken wel een bindende CAO af, maar gelijk ook nog wat regeltjes die bindend zijn en alleen voor leden gelden. 

 

 

Daar heb je helemaal gelijk in HIT, ik ben daar ook niet voor, net als de bonden trouwens , zij wilden graag een minimum CAO afsluiten, zoals ook veel van de leden willen trouwens.

Maar TLN, de werkgevers dus zetten de hakken in het zand, zij willen niet omvormen naar een minimum CAO, dus ja, ook jij moet er dan aan geloven, een CAO afspreken gaat nog steeds met wederzijds goedvinden,

en hier iets krijgen en daar iets laten, het beroemde polderen, dus om te zeggen dat de bonden chanteren, dat hebben we als leden wel even gedaan, ga je niet akkoord met de verslechteringen van tafel halen en iets meer loon geven,

en de 18 dagen oude lullen dagen behouden voor Ger :angel: dan gooien we de boel plat, raar dat er maar een paar oud KNV bedrijven die dreiging boven het hoofd hing TLN ineens 180 graden omsloeg en snel toegaf.

 

En dan je tweede, de regels gelden niet alleen voor de leden hoor, de CAO geld voor de hele beroepsgroep, of je nu wel of niet lid bent, werkgever of werknemer, dit om een gelijk speelveld te creëren voor de hele beroepsgroep.

 

Nu ik er zo over denk, lijkt wel openlijk verboden prijsafspraken maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RealZeus:

Nu ben ik niet verder gekomen dan MAVO, maar als een bedrijf twee keer failliet gaat in twee jaar tijd, kun je er dan niet beter mee stoppen?

 

Want waarom zou het nu ineens wel goed gaan? Het vluchtelingenprobleem is niet ineens opgelost of zo.

Het bedrijf start niet door,het word( gedeeltelijk) overgenomen door een nieuwe eigenaar,das een heel verschil.

En het probleem met vluchtelingen in Calais heeft me proberen te omzeilen door ruimte in te huren op de boten naarde div havens in het UK.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei europeaan:

Het bedrijf start niet door,het word( gedeeltelijk) overgenomen door een nieuwe eigenaar,das een heel verschil.

En het probleem met vluchtelingen in Calais heeft me proberen te omzeilen door ruimte in te huren op de boten naarde div havens in het UK.

Ja Zeus, hier komt toch weergoed lezen bij te pas!

Ik zag het ook , maar ik dacht niet reageren Lena  (nou heb ik het toch gedaan :stom:)

 

Knoalstar plaatste zondag om 10 voor 12 dit:

Het failliete Heijboer Etten-Leur maakt op 8 januari 2018 onder nieuwe eigenaren een doorstart als Heijboer Holland. Dat meldt de Facebook-groep Benelux Chauffeurs. en dat heb jij gewoon niet gelezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
26 minuten geleden zei EJD:

Transdeal in google en dan  kom je op Max Bruijns. En dat was een planner bij van Overveld. Morgen eens verder bellen.

 

.

Max Bruins????? die was ook nog planner op Spanje ,bij Bas.

Max was n fijne vent om een avondje aan de bar te zitten,je kon verschrikkelijk lachen met m,maar om er mee te werken was een ander verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Doorstart Heijboer gaat definitief niet door:

 

https://www.bndestem.nl/etten-leur/bedrijfspand-en-wagens-van-failliete-bedrijf-heijboer-etten-leur-in-verkoop~ac660fdf/

 

© BNdeStem:

 

Een aantal heeft zelfs al een nieuwe baan'', zegt Hofland die al eerder aangaf dat er in het hele land veel vraag is naar chauffeurs. Er hebben zich niet alleen bedrijven maar ook uitzendbureau's gemeld. ,,Met het UWV hebben we tijdens een bijeenkomst met het personeel lijsten uitgedeeld van bedrijven die zitten te springen om chauffeurs. De chauffeurs kunnen daaruit zelf kiezen, maar wij kennen ook voorbeelden van mensen die door transporteurs zelf al zijn benaderd. Dagelijks krijgen wij berichten van chauffeurs die melden dat ze werk hebben gevonden. Dat is een heel goed teken.

 

Of er volledig CAO betaald word bij de nieuwe werkgevers of via payroll ( waar op andere sociale media( FB)de vrees voor was),vermeld het artikel niet.

 

Zelfs ouderen die al AOW-gerechtigd zijn, komen nog aan de bak.''

 

Goed teken;alles beter dan er een paar moelandermoelandervia een of ander dubieus uitzendbureau op tezetten

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden