[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Heijboer Etten Leur


Recommended Posts

  • Forumlid

Hoe nu verder dan Road, ze zijn niet meer, dus kunnen we niet verder.

Is dit drama of valt het mee, denk dat het meevalt, we praten er even over, geven bijvoorbeeld de belastingdienst de schuld, want die hebben het einde aangevraagd maarik denk eerder dat het aan de verantwoordelijken binnen het bedrijf ligt, minder binnen harken dan dat je uitgeeft is meestal de reden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
11 uur geleden zei Teddybeer:

Wat zijn die auto's ongelooflijk goor van binnen of ligt dat aan mij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zat regelmatig met die jongens op de boot of op de trein maar kreeg ook tijd de indruk dat je wel van een bepaald niveau moest zijn zeg maar om daar te mogen werken. Zo stond er eens eentje naast me te wachten bij de boot en die had zelfs in het handschoenenvak van zijn volvo een extra koelkast ingebouwd want in de normale koelkast kon niet genoeg bier, had  altijd 48 blikken koud liggen volgens zijn eigen woorden.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei schoenenreus:

Ik zat regelmatig met die jongens op de boot of op de trein maar kreeg ook tijd de indruk dat je wel van een bepaald niveau moest zijn zeg maar om daar te mogen werken. Zo stond er eens eentje naast me te wachten bij de boot en die had zelfs in het handschoenenvak van zijn volvo een extra koelkast ingebouwd want in de normale koelkast kon niet genoeg bier, had  altijd 48 blikken koud liggen volgens zijn eigen woorden.......

 

Misschien deze auto wel geweest: https://www.bva-auctions.com/auction/lot/30819/10258867 ?

 

10 uur geleden zei road train:

Wat is nu je probleem?? Wa zitten zeiken over bedrijf wat falliet is en dat de auto's niet schoon zíjn!!! Sorry hoor :bey:

 

Hij noemt die auto's goor van binnen en na een stuk of zes auto's te hebben bekeken, waarvan 1 DAF en 1 Scania R Highline er van binnen wel netjes uitzagen, vind ik dat hij best een punt heeft. Of jij dat ook vindt is een andere zaak, maar ik denk dat de meeste collega's van zo'n smerig rommelhok zouden walgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je je auto kompleet leeg haalt en je weet dat er geen nieuwe chauffeur op komt zou jij je nog druk maken over hoe hij achterblijft........deze auto's staan al een paar maand stil en dan word het er ook niet beter op miz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt. Dat je je cabine na het leeghalen niet keurig gaat afstoffen, dat snap ik ook...

Maar daar gaat het hier niet om: Het gaat me om de vlekken, rommel en viezigheid. Niet om een beetje stof van het stilstaan of de laatste paar dagen rijden, want dan zouden de beide auto's die ik noemde ook zo vies moeten zijn. En dat zijn ze niet. Er zit dus wel degelijk heel veel verschil in hoe een chauffeur zijn auto onderhoudt...

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Pierre:

Daarbij, die Volvo (BZ-...) is onderhand aan het einde van z'n tijd en zo goed als rijp voor de export of sloop.
Ik wil niet zeggen dat leeftijd iets te maken heeft met hoe een auto er van binnen uit hoort te zien, de mijne (BX-..) is gewoon spic & span van binnen, maar ik verblijf er dan ook 4-5 nachten per week in.
Daarentegen zie ik -buiten wat stof en rommel- ook een hoop vuiligheid die eigenlijk gewoon te maken heeft met hoe zo'n oud beestje meestal gebruikt word.
Die auto's rijden veelal nog wat rond de kerk met Jan en Alleman erop; vandaag Pietje die met z'n ongewassen klauwen aan het stuur zit, morgen Keesje van het uitzendbureau met het schotelvet aan z'n schoenen en overmorgen Jantje die net z'n rijbewijs heeft gehaald en z'n halve liter cola van de McDonalds ondersteboven mikt na het eerste hobbeltje. Dan ziet er een auto vaak heel anders uit dan de vaste chauffeur die de hele week met z'n vaste auto onderweg is

 

Een auto met 7 ton op de klok van eind 2011 is een oud beestje en rijp voor de sloop? Hadden ze wel veel rangeertrekkers daar... :rolleyes: 

Je uitvoerige verhaal is leuk gevonden maar wie een extra koelkast in zijn auto bouwt om voldoende bier koud te hebben, zit natuurlijk niet elke dag op een andere auto. :nee: 

 

Denk dat jouw DAF ook wel boven de 7 ton zit? Jouw auto is net zo'n oud beestje als die Volvo in het voorbeeld of die MAN's van ons: Allemaal auto's van 2012 (BZ-), tussen de 7 en 8 ton op de klok en er wordt nooit in overnacht. En vaak rijden er nog eens 2 chauffeurs per dag met een auto. En toch zijn de auto's keurig, net als de jouwe.

Dus ik stel: Het ligt aan de werkgever en collega's of gesmeer getolereerd wordt.

 

Ik denk dat schoenenreus met "kreeg ook tijd de indruk dat je wel van een bepaald niveau moest zijn zeg maar om daar te mogen werken" best een punt heeft. Dat er bedrijven zijn waar geen grote waarde aan netheid gehecht wordt, zal jou in de jaren ook niet zijn ontgaan?

Maar hee, laat dat vooral geen belemmering zijn om amusante verhalen en aanname's over al die waardeloze (ex-)collega's rond te slingeren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de vergelijking met Bolletje (de leeftijd en km's van de auto's komen prima overeen) je niet aanstaat, dan heb ik nog wel een andere voor je: Ik heb namelijk 14 jaar bij een bedrijf gewerkt, wat veel lange afstand/internationaal en koppelwerk deed en een groot wagenpark had. Precies wat je nu wenst te vergelijken met Heijboer, maar dat wist ik toen ook nog niet :cool:

 

Toen ik voor Heisterkamp werkte gingen auto's minstens 1,2 tot 1,4 miljoen mee. En dan waren ze inderdaad niet nieuw meer, maar een zwijnenstal was een uitzondering. Doorgaans waren de auto's netjes en in 1994 reden er zo'n 100 auto's, in 2008 meer dan 750 auto's rond...

Daarom stel ik op basis van mijn eigen ervaringen: Een auto met slechts 702.000km en 6 jaar kan best nog even mee.

 

Jouw auto is van juni 2010 en als er meer dan 7 ton op staat, dan is die volgens je eigen redenatie toch rijp voor de sloop?

Ik gun je best een nieuwe, hoor :kiss:

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei europeaan:

Behalve een Volvo dan...........:D :D

 

Vroeg me al af of ze die spreekwoordelijke Zweedse degelijkheid hadden laten varen na de F 12 :cool:

 

7 uur geleden zei europeaan:

Bij Heijboer werd er gewoon gewerkt met die auto's,dus "gebruikssporen" zijn dan niet uitzonderlijk.:D

 

Gebruikssporen zijn logisch want niets blijft nieuw, maar dat betekent niet dat je je cabine maar moet (laten) versmeren...

Misschien ben ik ouderwets, maar ik vind nog steeds dat je zuinig op je spullen moet zijn. Ongeacht of ze van jezelf zijn of aan je toevertrouwd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
45 minuten geleden zei Leeuw:

 

 

 

Gebruikssporen zijn logisch want niets blijft nieuw, maar dat betekent niet dat je je cabine maar moet (laten) versmeren...

Misschien ben ik ouderwets, maar ik vind nog steeds dat je zuinig op je spullen moet zijn. Ongeacht of ze van jezelf zijn of aan je toevertrouwd worden.

 Maar na 7 jaar intensief gebruik hoeft hij ook niet klinisch zuiver meer te zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar na 7 jaar intensief gebruik hoeft hij ook niet klinisch zuiver meer te zijn^^

 

Kweetniet, ik heb die (Volvo) van mijn ingeleverd toen ik ging rentenieren met 1.3 miljoen km. erop en de binnenkant was nog zo goed als nieuw (Het kan dus wel):ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tot dat je een nieuwe auto zou krijgen (als je door gegaan was),

dan kon je zien dat het gewoon een oud uitgeleefd hok was

In je eigen beleving denk je dat het er nog prachtig uit ziet,

maar je collega die er nog een tonnetje of wat meer op mag zetten denk daar denk ik heel anders over.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei Pierre:


In het werk waar zo'n Heijboer -of andere bedrijven die op de lange afstand zitten- zijn zulke auto's met die kilometers meestal afgeschreven en doet over het algemeen verders alleen nog dienst in wat binnenlandwerk voordat ze eruit gaan, export of wat dan ook. De slechtste -met een hoop schades of de grootste vuilnisbak word dan gebruikt voor datgene wat ik eerder schreef; een beetje koppel- en rangeerwerk of wat kort werk met b.v invalkrachten etc.

Daarbij is Heijboer een heel ander en een veel groter bedrijf met totaal ander werk dan jou Bolletje, die vergelijking kun je dus nooit maken. Lange afstand, veel koppelwerk en een veel groter wagenpark waar de controle over hoe de auto's er van binnen uitzien waarschijnlijk iets gecompliceerder ligt en misschien minder belangrijk bevonden word dan bij een kleiner bedrijf. Wat niet wegneemt dat het gewoon niet normaal is en niet hoort, absoluut eens! Echter zo werkt dat dikwijls wel in de praktijk, zeker bij de grote bdrijven
Daarbij doe ik mijn uitspraken op basis van eigen ervaringen.....om nog maar een keer op jou z.g. 'aannames' over lamlullen, kantjeslopers, beroepszieken en vetnekken terug te komen...:bey:

 

Je bent een natuur talent in het vertellen van sappige stamtafel verhalen maar je verhaal is je reinste onzin. Een auto van 6 jaar oud met 7 ton op de klok heeft normaal gezien nog niks geleden aangezien vrijwel alle merken hun auto’s garanderen tot 1,2/1,3 miljoen kilometer. In het geval van heyboer was die zeker niet afgeschreven want daar reden ook nog volvo combi’s van een generatie eerder. Heijboer is pas na het vorige failliesement gaan investeren in nieuw materiaal, kijk eens naar de trailers die waren ook allemaal 20 jaar oud en versleten maar werd nog gewoon mee gewerkt. 

 

Zag van de week nog een bericht van heebink uit veenendaal waar een internationaal chauffeur na 1,9 miljoen km zijn scania voor een nieuwe scania mocht omruilen dus ook bij dat bedrijf gaat jou vlieger niet op. 

 

Ik zelf rijd ook in een auto met bijna 7 ton op de klok maar heb echt geen aangepast werk. 

 

Hoeveel heeft je eigen auto dan gelopen pierre? Want je ontwijkt de vraag van leeuw al een aantal keer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei lambiek:

Tot dat je een nieuwe auto zou krijgen (als je door gegaan was),

dan kon je zien dat het gewoon een oud uitgeleefd hok was

In je eigen beleving denk je dat het er nog prachtig uit ziet,

maar je collega die er nog een tonnetje of wat meer op mag zetten denk daar denk ik heel anders over.

 

ja ,was wel het vorige model maar oud hok? er werd nog net niet om gevochten:D en ja lichte gebruikssporen, maar bijlange na beslist geen uitgeleefd hok, nooit in gerookt en tijdens mijn vakantie/vrije dagen altijd een nette collega erop (op uitdrukkelijk verzoek van mij:rolleyes:) ik moest/mocht er zelf toch de hele week (en soms wel 2) in verblijven, gewoon regelmatig reinigen van de binnenkant en af en toe door de wasstraat bij ons (VDH) doet wonderen.

en als ik dan sommige veel jongere auto"s bekeek van binnen:eek: (smily zegt genoeg denk ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden