[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

wachtrij Gotthardtunnel


nawm

Recommended Posts

  • Forumlid

Van de week reden we door de Gotthardtunnel terug naar Nederland. Voor je erin mag moet je opstellen in een rij en het stoplicht doseert je door die tunnel heen.

Een tiental vrachtwagen deden dat niet, maar gingen zo de tunnel in. Hebben die een ontheffing? Of durven die meer dan ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei nawm:

Van de week reden we door de Gotthardtunnel terug naar Nederland. Voor je erin mag moet je opstellen in een rij en het stoplicht doseert je door die tunnel heen.

Een tiental vrachtwagen deden dat niet, maar gingen zo de tunnel in. Hebben die een ontheffing? Of durven die meer dan ik?

Een kilometer of wat voorbij de afrit Biasca(44) is een "regulatie parking"ook wel"de kartbaan "genoemd.

Net vóór je aan de klim begint ,alleen Zwitserse auto's ,die regionaal rijden mogen hier op de linkerrijbaan rijden,al het andere vrachtverkeer moet over deze parking waar het verkeer gedoseerd door word gelaten.( deze regionbale Zwitsers moeten dikwijls naar een bestemming die voor de tunnel ligt)

Eenmaal voor de tunnel staat word weer de linker en rechterbaan met een stoplicht geregeld,hier moet vrachtverkeer verplicht rechts houden,ook Zwitsers,het overige verkeer mag zowel op de rechter ,als op de linkerbaan rijden,maar beide rijbanen krijgen evenveel groen licht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
Een speciaal tolkastje?
 
Josimo heeft wel gelijk hoor. Vroeger althans hadden de Zwitsers die voorbij mochten rijden een rode sticker met een letter erin (volgens mij in geel) zowel voor- als achterop de auto. Ik kan er toch alleen even niet op komen wat voor letter dat was..
Ik dacht een S rob iets met "sonderfahrt" maar weet het niet zeker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei andremast:
4 uur geleden zei RobNiat:
 
Een speciaal tolkastje?
 
Josimo heeft wel gelijk hoor. Vroeger althans hadden de Zwitsers die voorbij mochten rijden een rode sticker met een letter erin (volgens mij in geel) zowel voor- als achterop de auto. Ik kan er toch alleen even niet op komen wat voor letter dat was..

Ik dacht een S rob iets met "sonderfahrt" maar weet het niet zeker

 

Yep die Bedoelde ik......

 

https://www.google.nl/maps/@46.5261309,8.6144553,3a,15y,119.57h,88.09t/data=!3m6!1e1!3m4!1sf2gLfMu626RqQfsPi6B_-g!2e0!7i13312!8i6656?hl=nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden