[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wesleyz1

Vraag

  • Forumlid

Hoi ik mis mijn rechterhand, nu was mijn vraag of het ook mogelijk is om mijn ce tehalen nu heb ik al een specaile prothese voor vrachtwagen rijden (auto is het niet verplicht die te gebruiken) maar kan zo weinig vinden er over! Die prothese heb ik door dat de reveladatiearts zei dat je die er voor nodig was, of weet iemand een rijschool met evaring hier in? Mvg wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Met de huidige automaten heb je die rechterhand enkel nodig om de radio te bedienen en de ruitenwissers/retarder...

Maar neem contact op met het CBR, die weten het antwoord op deze vraag vast, daar zij diegene zijn die de eisen opstellen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ruim 4 jaar geleden hebben wij op vakantie met iemand staan praten die mistte ook een hand, en had een haak in de plaats. Hij reed op een BE combinatie (zo eentje als oa Leegwater heeft) en hij mocht geen CE halen. Maar ik weet dus niet of de regels inmiddels veranderd zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ooit was hier bij ons een meisje op visite

En die was geboren met 1 hand, en op die andere arm (stomp) kon ze een kunst hand plaatsen

was bijna niet van echt te onder scheiden, en kon ook de vingers en duim gebruiken

Daar kon ze je nog stevig mee knijpen, er zat iets van een soort motortje in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 14-12-2017 om 21:22 zei Domino:

Ruim 4 jaar geleden hebben wij op vakantie met iemand staan praten die mistte ook een hand, en had een haak in de plaats. Hij reed op een BE combinatie (zo eentje als oa Leegwater heeft) en hij mocht geen CE halen. Maar ik weet dus niet of de regels inmiddels veranderd zijn. 

Er is hier een topic van een jongen die was ook zo geboren alleen dan gaat het om links, met hem zou ik graag in contact komen

 

Op 14-12-2017 om 22:37 zei scania1965:

er is er maar 1 die hier 100% antwoord op kan geven en dat is het CBR

ZIJ bepalen of en wat je mag rijden

Maar volgens mij kan er tegenwoordig heel erg veel met al die techniek dus er is altijd wel een mouw aan te passen

(nee, dat is geen woordspeling ;))

Dat klopt, maar het gaat meer om de prothese die niet goed is, ik zit zeg maar met men elleboog recht boven het stuur

 

Op 14-12-2017 om 23:37 zei lambiek:

Ooit was hier bij ons een meisje op visite

En die was geboren met 1 hand, en op die andere arm (stomp) kon ze een kunst hand plaatsen

was bijna niet van echt te onder scheiden, en kon ook de vingers en duim gebruiken

Daar kon ze je nog stevig mee knijpen, er zat iets van een soort motortje in.

En elektrieshe prothese mag zowiezo niet die kan ophol slaan zeg maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 minuten geleden zei Wesleyz1:

 

Op 14-12-2017 om 22:37 zei scania1965:

er is er maar 1 die hier 100% antwoord op kan geven en dat is het CBR

ZIJ bepalen of en wat je mag rijden

Maar volgens mij kan er tegenwoordig heel erg veel met al die techniek dus er is altijd wel een mouw aan te passen

(nee, dat is geen woordspeling ;))

Dat klopt, maar het gaat meer om de prothese die niet goed is, ik zit zeg maar met men elleboog recht boven het stuur

 

Ook dat bepaald het CBR, die kijken ook of een prothese goed genoeg is om mee te rijden

Dus hoe dan ook: contact opnemen met CBR en die bepalen of je wel of niet een rijbewijs krijgt, en niemand anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
43 minuten geleden zei RealZeus:

IN Heerenveen heb je Brinkhof, die reed op een Pegaso om een sleepwagen te trekken en die man had ook maar 1 hand. Maar ik las een tijdje terug wel dat het CBR nu ineens moeilijk deed.

Ik les bij hielkema in Heereveen, we gaan de gewoon voor!! Alleen zonde van de prothese als het niet mag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei henri:

maar het toch zonde.

als je er paar duizend  euro voor  betaald.

als dan blijkt dat het niet mag ben je centen kwijt.

ik had persoonlijk de keuze gemaakt om het anders te doen.

ik had eerst het cbr   om raad gevraagd.

 

Dat is ook een beetje mijn dillema ik bel maandag op dat ik de rijtest voor de medische keuring wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op ‎2‎-‎2‎-‎2019 om 19:36 zei Wesleyz1:

Er is hier een topic van een jongen die was ook zo geboren alleen dan gaat het om links, met hem zou ik graag in contact komen.

 

Dat ben ik, gok ik zo :ja:

Ik heb trouwens gereageerd op je PB Wesley.

 

Het topic die ik destijds had aangemaakt voor het rijden met een (linker) arm prothese:

http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/7608-werken-met-een-beperking/?hl=%2Bwerken+%2Bbeperking

 

Mijn ervaring is dat het CBR niet zo happig is op chauffeurs met een beperking. Maar waar een wil is, is een weg. In het begin kreeg ik ook een (dikke vette) 'nee' te horen van het CBR en was er niks mogelijk om daar wat aan te veranderen. Maar uiteindelijk heb ik toch mijn vrachtwagen rijbewijs behaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden